Gå til innhold

Hard disk 5400RPM vs 7200RPM

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å invistere i ny hard disk snart.

Men har ikke penger til disse svindyre SSD diskene, å trenger en oppgradering NÅ.

Har en hard disk med 5400RPM som er 6-7 år gammel, så er på tide med en oppgradering på det området :)

Har også sett at det finnes 10 000 RPM hard disker, er de kanskje å anbefalle ?

Men så er jo penger problemet, så vil jo helst holde meg under 1000 lappen ^^

Så er spørsmålet mitt, er det merkbar forskjell på 5400RPM å 7200RPM ?

Er på utkikk etter en hard disk på alt mella 500-1000GB, helst med 7200RPM.

Men nå vet jeg ikke hvor stor forskjell det er da.

Dette er snakk om starsjonær pc*

Mvh Patrick

Endret av Hveding
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man kan jo se på hybrid harddiskene for laptop. Det gjør det stort sett greit.

Ellers kan man vurdere harddisk først Seagate Barracuda 2TB S-ATA3

SATA 6Gb/s, (SATA 3.0), 64MB, 7200 RPM og heller spare opp til en SSD disk senere.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært deg hadde jeg beholdt harddisken og kjøpt en Crucial M4 128 GB til 1100 kroner, og brukt harddisken du allerede har til diverse programmer, musikk og filmer (om du har det)

Dersom det ikke er aktuelt, hadde jeg nok lagt litt mer penger i potten og gått for Seagate Barracuda 3TB som er den harddisken som garantert gir mest plass og ytelse for prisen. 2TB-versjonen koster 900 kr (hos komplett.no på tilbud) dersom du må holde deg under 1000 kr

Lenke til kommentar

Cdon hadde http://cdon.no/elektronikk/crucial_m4_128gb_ssd_r%3a415%252fw%3a175_2.5%22_sata-3-16258966 Crucial m4 128GB SSD R:415/W:175 2.5" SATA-3 til en rundt 1000 lapp, kanskje noe å høre om de kan selge den igjen. Er også enig at en SSD disk er noe men gir den for liten plass så kan man gå for harddisk først.

Husk man må ha ganske nytt hovedkort for å støtte 3 TB harddisker som boot disk. (Operativsystem hardddisk.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...