Hveding Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hei! Som topic sier, HDMI vs DVI kabel. Hva er egentlig best ? Slik jeg har "tenkt" selv, så er HDMI best før kvalitet, men DVI best før ytelse, men samtidig bra kvalitet, eller tar jeg HELT feil ? Isåfall, forklar hva som er forskjell å ulempe ved bruk av de to. Jeg er ute etter best kvalitet, men også bra flyt i spill og filmer. Mvh Patrick. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Er vel ingen forskjell bortsett fra at DVI er kun bilde og HDMI er lyd og bilde. Lenke til kommentar
paithlezz Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Spiller vel ingen rolle tror jeg så lenge du har 60/75hz, da kan du like gjerne bruke hdmi. Jeg har to 120hz skjermer og bruker da dvi for å få 120hz. Usikker på om nyeste hdmi støtter 120hz, men vet iallefall at dvi og displayport gjør det. Lenke til kommentar
Hveding Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Okey, så det er bare lyd og ikke lyd forskjell på de da.. Tusen takk for hjelpen Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Forskjellen ligger ikke i kabelen, men i endepunktene. Det er ingenting med kabelen som gir lyd, lyden er datapakker som sendes på de samme lederne som bildet. Den store forskjellen er at DVI er beregnet for data, mens HDMI er beregnet for video. HDMI bildet skaleres og bearbeides, film ser bra ut men det gjør ikke data. Dog kan skaleringen slåes av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå