Rembrandt Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hvilken alternativ er riktig? 1. Det er påvist at den nåværende ulvebestanden i Norge stammer fra innvandring østfra. Likevel skal Norge bevare ulv på grunn av A) distriktspolitikk B) Rio-konvensjonen C) forurensingsloven D) landbruksavtalen E) “føre-var-prinsippet” 2. Det er påvist at fjellrevbestanden på Finse har gener som stammer fra tamrev. Derfor er denne fjellrevbestanden A) i fare for å bli tatt ut av naturen av myndighetene B) farlig for mennesker C) en bestand tilpasset fjellet D) en bestand som er avhengig av mennesker E) en vill bestand ser frem til konstruktiv tilbakemelding, takk. Lenke til kommentar
9Adrian2 Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Oppgave 1: "Da Norge forpliktet seg i forhold til Bern-konvensjonen i 1986 og til Rio-konvensjonen i 1992-1993, påtok vi oss et selvstendig nasjonalt ansvar for bevaring av truede dyrearter og for det biologiske mangfold i Norge." fra her fant ikke noe i boka om Rio-konvensjonen, men det står jo om Bern-konvensjonen på s 362.. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Ved å google fjellrevbestanden på Finse, ser det ut til at svaret må være D) en bestand som er avhengig av mennesker. "For å redde fjellreven fra utryddelse i Skandinavia er det nødvendig å overvåke bestanden, forske på årsaksforhold og prøve ut forskjellige tiltak." http://nidaros.nina.no/fjellrev/prosjekt.htm Lenke til kommentar
nikolaih20 Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Hei! trenger hjelp så fort som mulig. Jeg har en viktig presentasjon i morgen i Naturfag. Jeg har om usikkerhet og feilkilder i målinger og resultater. Jeg må finne en forsker som har noe med dett å gjøre. Har noen en ide om hvor jeg kan finne en forsker som kanskje begynte med en rapport eller en som forsker på forsøk?? hah. takk på forhånd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå