Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-w7DZlO15

Som sagt: Du er dårlig. Øvelse gjør mester.

 

Jeg rykket for øvrig opp til 5. divisjon i dag. Fem opprykk på fem sesonger. Satser på å nå 1. divisjon i løpet av i morgen. :)

Lenke til kommentar

Gjør alt det. Faller av og styrer spillerne vet selv når jeg ligger or høyt, men at motstanderen kommer med tre på løp og jeg aldri kommer alene igjennom så er det noe med formasjon og spillestil her. Er ikke drit god, men har spilt FIFA serien i 12 år så harvjo litt erfaring.

 

Spill raskt i angrep. Bruk L1 + X når du sentrer, da går spillerne på løp etter de har sentret. Det gjør at de som regel får mye rom å bevege seg i. Så om du spiller tre-fire sånne pasninger raskt så er det lett å komme gjennom. Ellers så er det bare å pælme den i bakrom når du ser spissen/vingene går på løp.

 

Selv så spiller jeg ofte med Dortmund, med enslig spiss. Pleier å skåre mange mål med raskt spill ut på vingen, som så spurter det han er mann mot dødlinja så tidlig innlegg mot Lewandowski.

 

Plages forøvrig med noe annet. CPUen spiller mer for meg, enn jeg spiller for meg selv. Skifter quick tactics (skifter vinger, offsidefelle), skifter fra defensiv til ultra-offensiv ut av det blå, sentrer når jeg ikke har trykt på sentreknappen, skyter/klarerer når jeg ikke har trykt på skyteknappen. Skifter spiller for meg når det kommer pasning etter bakken, selv om jeg bare har at den skal skifte på høye baller. Blir så forbanna.

Endret av jdmik
Lenke til kommentar

Jeg vet jeg har klaget på det før, men fy faen straffekonk suger i dette spillet. Det er så latterlig at jeg blir helt satt ut. Når pila beveger seg med en hel runde (tur/retur) i sekundet, og man skyter langt over mål med en gang du er utenfor midten, så blir det rett og slett for dumt. Spesielt siden man ikke kan øve på straffer i arena før kampen, og det uansett ikke er relevant da farten på pila påvirkes enormt av stresset.

 

Det blir rimelig enkelt etterhvert. Trikset (for min del) er å trykke når den er i den ene enden. Jeg kan ikke huske sist jeg ikke traff midten. (Nå kan jeg vel knapt huske sist jeg spilte FIFA heller.)

Lenke til kommentar

Tips for å bli "god" i FIFA.

 

1. Velg Real Madrid.

2. Endre formasjon slik at du spiller med Ronaldo på topp - gjerne med 3 sentralt bak.

3. Aldri send midtstopperne på løp.

4. Aldri send sentral midtbane på løp.

5. Slå høye baller mot Ronaldo. Han vinner en og annen ball til slutt uansett.

6. Løp mot mål og skyt.

Lenke til kommentar

Dessverre sant at for mange spiller slik. Under FIFA NM så er det jo Real Madrid folk er. Det er sykt hvor mange dårlige som kommer langt kun pga det. Litt små stygt er det også av arrangør å si man må være maks 4.5 stjernes lag. Da vil man med engang fjerne lagene som har individuelle spillere som kan gjøre alt selv.

Lenke til kommentar

Tips for å bli "god" i FIFA.

 

1. Velg Real Madrid.

2. Endre formasjon slik at du spiller med Ronaldo på topp - gjerne med 3 sentralt bak.

3. Aldri send midtstopperne på løp.

4. Aldri send sentral midtbane på løp.

5. Slå høye baller mot Ronaldo. Han vinner en og annen ball til slutt uansett.

6. Løp mot mål og skyt.

 

Hvordan blir man "god" i Ultimate team da? Spiller i 2. divisjon nå, men omtrent hver eneste kamp er en ren frustrasjon. Føler alt bare handler om pace akkurat som i Fifa 12, og det går naturligvis hardt utover forsvaret. En forsvarsspiller som Hummels er verdensklasse i det virkelige liv, mens han er nesten på grensen til katastrofal på Fifa 13 på grunn av den lave farten hans. Jeg slipper også bestandig inn en haug med mål spesielt på cornere og langskudd, eller hvor jeg rett og slett blir løpt i fra, kan ikke huske sist jeg holdt nullen i en kamp. Jeg starter alltid kamper med innstillingene defensive og counter attack, men hvis jeg merker at jeg er bedre enn motstanderen kjører jeg på med possession, gjør jeg noe feil her? Typiske resultater som alltid går igjen er 3-2, 3-3 og 4-3. Jeg kan dominere en kamp fullstendig men allikevel får alltid motstanderen min typiske "umulige mål" som jeg ikke kan gjøre noe med, som f.eks et billig straffespark eller en lang ball mot Emenike som løper fra alt og alle.

Lenke til kommentar

Nå er jeg rett og slett evig lei av å slippe inn mål mot cpu'en ved at jeg ikke får velge spilleren min i feltet, slik at cpu'en kan heade ballen inn uten motstand. Det skjer seriøst så idiotisk ofte at det til slutt ikke er spillbart lenger.

 

Jeg skal se om jeg får lånt meg PES, og så skal jeg teste det litt. De har kanskje ikke alle lisenser eller UT, men det skal jeg overleve med. UT suger jo så forferdelig i år i forhold til i fjor uansett. At EA kan utgi et spill med så mange bugs og problemer, og faktisk ikke har nok ressurser til å fikse problemene etter at spillet er utgitt, er en stor skam. Fifa 13 kan ikke forsvares.

Lenke til kommentar

En forsvarsspiller som Hummels er verdensklasse i det virkelige liv, mens han er nesten på grensen til katastrofal på Fifa 13 på grunn av den lave farten hans

 

Hvem har du ellers i forsvaret da? Med Santana ved siden av Hummels skal det gå helt fint. Gjerne Hummels på høyre MS og Pisz på HB.

 

Er en egen tråd for ultimate team :)

Lenke til kommentar

Problemet er at skyteknappen blir klarering på egen banehalvdel. Det gjør det mer eller mindre umulig å score fra egen banehalvdel, og det er EKSTREMT irriterende når keeper har vært oppe, da det kan gi forsvarerne tid til å summe seg.

Så fort du er på rett banehalvdel er det bare å skyte halv-hardt med finesse shot, så går den stort sett inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...