Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Merker det er et par-tre ting som irriterer driten ut av meg nå.

1. Spillere som ikke gidder å trykke x for å hoppe over introduksjonen før kampen og reprisene etter kampen. Det er jo bare tull at det skal være slik og det er egentlig bare til stor irritasjon når jeg har lyst til å spille.

2. Spillere som har møkkdårlig internettlinje. Burde faen ikke fått lov til å spille om man har så dårlig linje at ting faktisk stopper helt opp pga. lag. Tapte nettopp 5-0 pga. det.

3. I én kamp løper f.eks. Ronaldo fra alt og alle og er kjempesterk i dueller, mens han i den andre er kjempetreig og blir eid konstant i dueller. Vet ikke hva greia er, men jeg synes ikke spillerne presterer jevnt.

4. Spiller du mot computer er alle spillerne på motstanderlaget Messi. Kommer seg ut av situasjoner hvor de er omringet av 3 av mine spillere, gang på gang. Samtidig sender de ikke åpenbare nøkkelpasninger etc. og kan være ganske passive i forsvar, særlig på lavt nivå (samtidig som de dribler som noen tullinger). AI-en er rett og slett grusom i mine øyne.

5. Forsvarsspillere som ikke gjør jobben sin, glipper markeringer hele tiden og løper bort fra ballen og/eller ballfører. Helt høl i hue.

 

Puh, måtte få det ut.

Har ikke lyst til å hate FIFA, men det er vanskelig å ikke gjøre det ved tanke på hvor mange irritasjonsmomenter det er i et spill med et så massivt budsjett som FIFA faktisk har. Skal det virkelig være så vanskelig?

 

Edit: Og sannelig har det ikke stoppa opp under en Sesonger-kamp. Ser bare kameraet som sveiper over banen. Og jeg ledet 3-0, en seier jeg nok ikke får om jeg restarter PS3-en?

Endret av lokeland
Lenke til kommentar

Dette kan man stille på.

Jeg har automatisk spillerbytte på "lange baller" elns, men av og til bytter den random under småspill også. Det virker som en annen sa her at det er en forstyrrelse fra kontrolleren. Lurte på om det var noen knapper her som begynner å slite, men ser at det er mange som opplever liknende.

Lenke til kommentar

Jeg sliter alvorlig med finter. Motspillerne står som saltstøtter mens jeg gjør selve finta, men i det sekundet jeg beveger meg mot en av sidene setter de ut en fot og tar ballen helt rent.

Hvis du spiller mot AI er de utrolig vanskelig å finte fra proffesjonal og opp.

 

De fintene jeg bruker mest er skuddfinte (denne utfører en del andre finter, f. eks Ronald chop hvis du tar venstre stikke 90 grader fra løpsretningen og skillsene er høye nok), bodyfeint,roulette, ball roll, ball roll fake og McGeady-spin. Ofte bytter jeg ut McGeady med en bodyfeint som går 90 grader til siden for løpsretningen.

 

Og så må du lære deg å bruke precison dribling. Uvurderlig i trange situasjoner.

Endret av Azidops
Lenke til kommentar

Hvis du spiller mot AI er de utrolig vanskelig å finte fra proffesjonal og opp.

 

De fintene jeg bruker mest er skuddfinte (denne utfører en del andre finter, f. eks Ronald chop hvis du tar venstre stikke 90 grader fra løpsretningen og skillsene er høye nok), bodyfeint,roulette, ball roll, ball roll fake og McGeady-spin. Ofte bytter jeg ut McGeady med en bodyfeint som går 90 grader til siden for løpsretningen.

 

Og så må du lære deg å bruke precison dribling. Uvurderlig i trange situasjoner.

 

Takk, jeg var ganske god på finter på FIFA 12, men har mistet teken i år. Det jeg sliter mest med er muligens "timingen". Jeg har tidligere brukt høyrestikken til å "flikke" meg forbi motstanderen, men uansett hvor treg og tung han er smetter han alltid inn foran meg.

Lenke til kommentar

Er det noen måte å gjøre simming i karriere modus lettere? Jeg mener ikke sånn generelt, men bortekamp simming.

Gjør ikke noe at det er vanskelig, men når jeg sliter med å vinne bortekamper mot 2.-3. div lag når jeg har gj.snitt på 85 blir det litt merkelig. Jeg vinner jo alt av sim kamper på hjemmebane, men bortebane er et rent helvette å simme :p

Lenke til kommentar

Hvor lenge har Fifa vært ute nå? Seriøst, nå er det på tide de klarer å fikse alle bugene. Det er så mye piss. Nå har Fifa klikket etter at jeg trykte på pause i en kamp. Kan ikke bevege på noe, men jeg kan trykke på playstation knappen i midten av kontrolleren og bevege på menyen der. Jeg har prøvd å slå av og på kontrolleren uten luck, og jeg har prøvd å ta på en annen kontroller, men ingenting fungerer. Stuck, klikket...

 

En annen ting jeg ikke forstår noe av er hvorfor jeg "ikke alltid" får velge/bytte spiller til en spiller i feltet mitt når motstanderen legger et innlegg (spesielt i karrieremodus av en eller annen grunn). Jeg bruker manuell bytting av spillere og ikke air balls, men noen ganger (ganske ofte føles det ut som da jeg alltid slipper inn på det) får jeg ikke byttet spiller fra den spilleren jeg er. F.eks. hvis jeg er en spiller nede med kanten av banen hvor motstanderen legger inn, så får jeg ikke bytte vekk fra spilleren, og dermed er det ingen av mine spillere som er i feltet som prøver å heade ballen. Motstanderen får gå opp helt alene og heade den i mål.

Det samme skjer jo ofte når man har en spiller som løper etter ballen, men så ser man at en annen spiller er i en mye bedre posisjon til å løpe å ta ballen. Man får ikke bytte til den spilleren eller noen annen spiller, fordi spilleren du er løper mot ballen. Dette regner jeg med er fordi at man ikke "bytter spiller" med R1 når man har ballen med en spiller (selv om spilleren jeg er faktisk ikke har ballen i det øyeblikket). Da holder man jo R1 inne for å lobbe ballen(mener jeg) mens man trykker runding eller trekant osv. Dette ødelegger meg innvendig. Magen vrenger seg hver gang det skjer og jeg får lyst til å knuse TV'en. Dette MÅ jo kunne fikses?

Lenke til kommentar

R1 er finesse shot - og JA, det er mildt sagt frustrerendes.

 

Typisk på L1+trekant på skrått over forsvaret kan kuke det til for spillerne. Du blir midtstopperen, prøver å bytte til backen som er nærmere ball - Ronaldo starter å løpe, backen din jogger bakover og holder "linja", mens ballen er 3-4 meter bak ham. Ronaldo passerer backen din, og ENDELIG får du byttet til ham.

Gratis sjanse til motstander. Hurray.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...