Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg lastet ned den seneste oppdateringen til FIFA og PS3 og det ser ut til å ha blitt bedre. Jeg vet ikke hvor mange det er her som spiller mot computeren men sliter dere med å få frispark? På ca. 200 kamper har jeg fått hele 6 frispark innenfor 30 meter. Jeg har rett og slett ikke sjangs.

Slik er det på internett også. Får aldri ett jævla frispark.

Lenke til kommentar

Nå er det på nippet før noe fyker i veggen her... kontrolleren, spillet eller nærmeste løse objekt. Kan noen forklare meg hvorfor spillerne mine på død og liv må spikre ballen fast i gresset før de kan skyte? Jeg hamrer som besatt på skyteknappen, men de nekter! De SKAL ha 2-3 touch uansett hva jeg sier. Dessuten, hvor er disse smarte løpene? Jeg har ennå ikke sett at noen av spilerne mine har stilt seg foran motspilleren i en eneste innleggssituasjon! De flytter seg hver gang bak dem. Snodig fungerer det ikke sånn når computeren er i angrep, da går forsvareren min motspilleren!

 

Dessuten, hvorfor er det ikke forskjell på det å spille hjemme mot Sogndal og borte mot Tottenham? Hva er det som gjør at motspillerne alltid reagerer lynhurtig og sender ballen opp til midtbanen i det lille sekundet hvor min spiller hadde en dårlig touch samtidig som mine spillere ikke har sjangs til å ta ballen? Motspillerne klarer å skjerme ballen uansett hvordan de står.

 

Rant over.

Endret av Patrick123
Lenke til kommentar

Vet noen hvordan man hindrer spillerne fra å gå inn i en takling uten at du selv ber dem om det? Det skulle jo være en god ting at spillerne reagerte selv på baller som kom nær dem og sånt, men jeg har fått 7 røde kort fordi spillerne mine plutselig takler ballføreren bakfra.

 

Jeg begynner å bli lei av å spille kamper om igjen.

Lenke til kommentar

Bare en liten smørbrødliste med do`s og dont`s :)

 

Do: "Fall av" hvis det er rom bak stopperne dine som motstanderen kan utnytte (lobb og løp igjennom). Rygg, altså.

 

Don't: La være å sklitakle, i de fleste tilfeller. I noen situasjoner er det bare sklitaklinger som funker, men det skjer et par ganger per kamp eller noe.

Lenke til kommentar

Do:

- lag en formasjon med alle mann i forsvar minus en spiss. Alle i defensiv, med høy aggression og med laget i counterattack og ultraoffensive. Sørg for at han som er spissen din er den raskeste mannen på laget - spiller ingen rolle om han er en keeper, forsvarer eller spiss for du kommer til å få så mange 1 mot 1 situasjoner at du tilslutt er nødt til å putte. Få ballen, LB/L1 og Y/trekant til ham over forsvaret til motstanderen og løp rett på mål.

Det er sånn jeg klarte å runde Fifa13.

 

Don't:

- Prøv å spille spillet som en ordentlig fotballsimulator.

Lenke til kommentar

Eeeeeh!?

 

Jeg spilte akkurat finale i cupen i seasons. Jeg har lest at jeg må vente til jeg mottar pokalen for å få achievement/trophy. Han leava og jeg må spille kampen omigjen...........

 

EDIT: Vant heldigvis finalen på 2. forsøk i den turneringen og fikk achievement. Resultatet på 1. forsøk ble oppført...

 

Mæerkelig.

Endret av Pwiur
Lenke til kommentar

for å spør et dumt spørsmål. når dere gjør finter holder da inne L2 så finter dere med høyre spake, spørsmålet er da skal finten utføres på kontrollen etter den veien du springer eller skal du gå utifra alltid at du holder kontrollen oppover slik som du ser på guiden....

 

For når du springer på banen så springer jo du mot venstre mot høyre på skrå nedover. skal du da gjøre finten etter den veien du springer eller som sakt oppover.

 

F.eks springer du til venstre og skal ta en finte som er ned og til venstre blir denne da bak og ned??

Lenke til kommentar

Du må gjøre ting i forhold til hvordan spilleren løper. Guider på nett osv, viser stort sett ting som om spilleren løper "oppover" i forhold til kontrollen.

 

Jeg kommer plutselig ikke inn på Fifa lenger. Spillet fryser når jeg trykker start på bildet hvor man ser Messi. Andre som har vært borti det problemet? (PS3).

Lenke til kommentar

Du må gjøre ting i forhold til hvordan spilleren løper. Guider på nett osv, viser stort sett ting som om spilleren løper "oppover" i forhold til kontrollen.

 

Jeg kommer plutselig ikke inn på Fifa lenger. Spillet fryser når jeg trykker start på bildet hvor man ser Messi. Andre som har vært borti det problemet? (PS3).

 

takk var igrunn det jeg trodde, men er så vansklig når jeg løper annet en oppover hehe, har da ikke spilt d så mye enda.

Lenke til kommentar

Start med å øve på en eller to finter en kamp (ikke mot computer, de går aldri på finter).

 

Hvordan jeg ville gått frem:

Velg et lag med flere driblere. Gå gjennom lagoppstilling og finn ut hvem som har 3 og 4 stjerner på skillmoves.

Når du spiller, en del rundt og "planlegg" når du skal gjøre finter og hvilken finte du skal gjøre. Det verste jeg ser er når folk snurrer vilt på høyrestikka og håper på det beste.

 

Stepovers, "Zidanespinn" og Berbaspinn er sikkert greit å starte med. Stepovers er vel 2-star skill, og er mest effektivt mot dårligere lag (min erfaring er at bedre spillere får en tå på ballen automatisk uansett hva motstpiller gjør).

Lenke til kommentar

Jeg sliter alvorlig med finter. Motspillerne står som saltstøtter mens jeg gjør selve finta, men i det sekundet jeg beveger meg mot en av sidene setter de ut en fot og tar ballen helt rent.

 

Har spilt nærmere 100 kamper på Virtual Pro og kan ikke si annet enn at det desverre fortsatt er et vanvittig svakt modus. Ja, det er bedre enn før, men det er en ganske stor forskjell mellom "bedre" og "bra". Helt sinnsvakt ulogiske ting som skjer både på og utenfor banen samt til tider inkompetente medspillere.

 

Hadde Virutal Pro vært et eget spill ville det mest sannsynlig endt opp med terningkast 3. Det er synd EA bruker så lite tid på det for det har et veldig stort potensiale.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...