Solaar Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Skjønner. Nå skal det sies at jeg ikke følger spesielt mye med på hva som skrives i forkant eller i spillanmeldelser, som regel kjøper jeg et spill først etter å ha lest brukererfaringer på forum. Unntakene er SSX, FIFA-serien og Tiger Woods der jeg ofte har kjøpt spillet «usett» og brent meg alt for mange ganger. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 24. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2012 Alt det der høres så perfekt ut at jeg bare blir ennå mer skeptisk, føler at alle spillanmeldelser som involverer et spill fra EA er kjøpt og betalt for hvert år høres det ut som at spillene har revolusjonert sine respektive genre og hvert år blir jeg like skuffet. Ha lavere forventninger til spillet. Vi ser flere store spill i dag som ikke når opp til forventningene. Jeg tror vi håper at spillet er perfekt. Men jeg kan ærligtalt si at jeg ikke har blitt mer overrasket over et FIFA spill siden 08. Mulig EA gjorde for mye på kort tid som gjør at vi ønsker samme effekt hvert år. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 (endret) Njo jeg burde vel det men samtidig er det så mange gamle spill som var så bra at jeg aldri slutter å la meg overraske av hvor lite spillvennlige og flashy de nye spillene konkurrerer om å være. Det virker som at det viktigste er hvor godt det umiddelbare inntrykket er mens spillbarheten og varigheten blir dårligere og dårligere. Selvsagt er dette igjen pga spillmediene som konkurrerer om å være først ute med previews, anmeldelser osv. Det viktigste er å være først, ikke grundigst, er bare å se på omtrent samtlige anmeldelser av FIFA 11 og 12. MEN, dette er som sagt gammelt nytt og jeg har lært av mine feil, innbiller jeg meg Endret 24. juli 2012 av Solaar Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 http://fifasoccerblog.com/blog/fifa-13-career-mode-preview/ http://fifasoccerblog.com/blog/fifa-13-career-mode-the-new-features/ Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Ja, slik var det vel en god stund før Fifa 12 kom ut også. Lovord om ditt og datt, men det ble ikke akuratt slik som hypen på forhånd kunne tilsi. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Jeg var mektig imponert over FIFA world cup south africa eller hva det nå heter. FIFA11 var derimot en gedigen skuffelse. Der jeg trodde de skulle luke ut noen småfeil, ødela de hele flyten i spillet. FIFA 12 er "ok", og 13 kan ikke bli så mye verre. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Han ene duden som har spilt previewkoden sier at det minner en del om World cup 10 spillet. Han hadde ihvertfall ikke hatt den følelsen siden... Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Kan ikke huske Hjerpeseth skrøt av FIFA spillet i fjor som nå eller. Men så klart, de er vel sponset av EA. Det å sitte å snakke om sannheten 2 måneder før spillet kommer ut kan vel koste dem mer enn dem tjener på det. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 (endret) Mulig det, men Hjerpseth lagde jo den videoen som ble lansert en del uker før release som var en del av det hype-maskineriet EA er så flinke til. Han skrøyt jo veldig av at det dribblegreiene funket knall, noe som sikkert er opphavet til alle de "skills"-videoene som ligger ute på youtube av folk som tror at skills er det samme som å runke høyrespaken med LT/L2 kronisk inntrykt. Når jeg gjør et mottak som finter ut motspilleren, f.eks trykker R1 og slipper ballen mellom beina på meg selv som sender forsvareren ut i purra som igjen gir meg en åpning til et skudd fra 20 meter - det er skills. (og en fantastisk digg følelse når du gjør det riktig) Endret 25. juli 2012 av Bjellesau 550 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Ja, de finte greiene på FIFA er urealistisk. Jeg har tilgode å se en spiller som drar 5 forskjellige finter - uten touch i mellom - og her snakker vi fra rainbow og rett på hælflikk osv. Slike ting er ikke akkurat med på å gjøre FIFA til et realistisk fotball spill, med mindre det er FIFA street man lager. Men heldigvis så er det et fåtall av spillere som nailer slike ting hver gang, og jeg er 'heldigvis' ikke ranket høyt nok til å møte dem online. Men EA kan dessverre ikke gjøre noe med det. De har latt oss få finter - takk for det - den eneste måten å gjøre noe med det er å fjerne det. Skal man sette inn en delay eller noe på hvor raskt etter man kan ta en finte vil det ødelegge synkroniseringen av spillet. Jeg bruker kun noen av fintene fast. Er ikke god nok til å klare å dra Zlatan finta osv. hver gang jeg prøver på den. Lenke til kommentar
Bandidos-Pelle Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Finter er waste-of-time. Det har iaf vært det tidligere. Såkalte skill-moves er unødvendige, har vunnet 1. div i Fifa 12 titalls av ganger, og jeg har aldri møtt noen som konsekvent var "umulige" med skill-moves. Det tar bort realismen, så jeg håper for Guds skyld at selv om de introduserer det mer i Fifa 13, at man ikke "må" bruke dem. Jeg synes det er latterlig. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 Tenker på de latterlige videoene på youtube hvor folk dribler seg forbi forsvaret med 13 finter før de finter ut keeper og hælflikker den i mål. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Møter ikke så mange dribblere i 3. divisjon hvor jeg er nå, det var flere av dem i lavere divisjoner synes jeg. Men de som dribbler nå kan det virkelig, men overdriver sjelden. Møter jeg folk som spiller som dette svir det i øynene og jeg må quitte for jeg klarer det rett og slett ikke. http://www.youtube.com/watch?v=N5OFSCMTryU Men folk som bruker løpeknappen riktig, realistiske finter og spiller fin pasningsfotball får stjerner i mine øyne. Jeg haaaaaaaater folk som når de får får ballen løper på kryss og tvers, et steg frem-to tilbake, stopper, løper, stopper og løper i sirkler og mister ballen, for så å prøve igjen med den samme taktikken og tror det går denne gangen... Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 25. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juli 2012 13 åring som har funnet ut at redigeringsprogrammet har effekter og at han kan sette effekter på target? Uansett, fin video for å illustrere. Passer bedre i FIFA street. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Møter ikke så mange dribblere i 3. divisjon hvor jeg er nå, det var flere av dem i lavere divisjoner synes jeg. Men de som dribbler nå kan det virkelig, men overdriver sjelden. Møter jeg folk som spiller som dette svir det i øynene og jeg må quitte for jeg klarer det rett og slett ikke. Men folk som bruker løpeknappen riktig, realistiske finter og spiller fin pasningsfotball får stjerner i mine øyne. Jeg haaaaaaaater folk som når de får får ballen løper på kryss og tvers, et steg frem-to tilbake, stopper, løper, stopper og løper i sirkler og mister ballen, for så å prøve igjen med den samme taktikken og tror det går denne gangen... Morsomt at i "alle" sånne videoer så ruser forsvarerne som gale, og tar sklitaklinger i de helt villeste situasjoner, når en liten contain hadde tatt ballen fra motspilleren så lett som en plett. Tror nok en del av de videoene er arrangert. Har ikke de heeeelt store forhåpningene til at Fifa 13 kommer til å luke ut de største problemene med Fifa. Blir vel fremdeles demping til spiss, pace rules the world, finesse skudd fra hjørnet av 16, fomlete keepere og spillere totalt ute av posisjon. Kanskje de fikser raske innkast, da. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Møter ikke så mange dribblere i 3. divisjon hvor jeg er nå, det var flere av dem i lavere divisjoner synes jeg. Men de som dribbler nå kan det virkelig, men overdriver sjelden. Møter jeg folk som spiller som dette svir det i øynene og jeg må quitte for jeg klarer det rett og slett ikke. Men folk som bruker løpeknappen riktig, realistiske finter og spiller fin pasningsfotball får stjerner i mine øyne. Jeg haaaaaaaater folk som når de får får ballen løper på kryss og tvers, et steg frem-to tilbake, stopper, løper, stopper og løper i sirkler og mister ballen, for så å prøve igjen med den samme taktikken og tror det går denne gangen... Morsomt at i "alle" sånne videoer så ruser forsvarerne som gale, og tar sklitaklinger i de helt villeste situasjoner, når en liten contain hadde tatt ballen fra motspilleren så lett som en plett. Tror nok en del av de videoene er arrangert. Har ikke de heeeelt store forhåpningene til at Fifa 13 kommer til å luke ut de største problemene med Fifa. Blir vel fremdeles demping til spiss, pace rules the world, finesse skudd fra hjørnet av 16, fomlete keepere og spillere totalt ute av posisjon. Kanskje de fikser raske innkast, da. Det lukter 8. divisjon laaang vei Jeg er spent på om det de sier om demping vil fungere så bra som de sier: vanskeligere å dempe når man løper, blir pressa eller demper "feil" vei osv. Alle faktorene samtidig vil gjør det nærmest umulig å dempe ballen sånn som Fifa 12 er i dag med lobbed through ball og de raskeste mennen på laget som spisser (drit i om de er forsvarere, de er raskest). Samtidig skal de justere finesse skuddene en smule, så jeg tror/håper det holder. Snart demo håper jeg siden Pes 2013 demoen kom i dag, så får vi se med egne øyne. Inntil da er jeg spent, med en viss forventning, men de er ikke ikke skyhøye for "kidsa" finner alltid smutthull.. Lenke til kommentar
kong_gabby Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Når jeg gjør et mottak som finter ut motspilleren, f.eks trykker R1 og slipper ballen mellom beina på meg selv som sender forsvareren ut i purra som igjen gir meg en åpning til et skudd fra 20 meter - det er skills. (og en fantastisk digg følelse når du gjør det riktig) Hender jeg går på den én eller to ganger i løpet av en kamp, men etter det skjønner man tegninga og bare faller av. Men veldig mange av de som gjør det trekket er så fastlåst i at det skal funke at de bare fortsetter. Passer meg utmerket. Akkurat det samme med mange av skill-moves-folka. De må dra en finte med en gang de har fått ballen, hver eneste gang. Venter, tar ballen. Enkelt. SKjønner ikke at de gidder å finte rundt hele tida heller, har veldig lite med fotball å gjøre. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 25. juli 2012 Del Skrevet 25. juli 2012 Jepp. Utrolig mange har et bestemt mønster, skulle nesten tro de var autister. Jeg er sånn selv og tar meg i å ville gjøre bestemte ting under bestemte situasjoner, men jeg jobber hardt med å motta ballen på forskjellige måter og løper aldri direkte mot mål ved hver ballmottagelse hvis motstanderen er tett på meg, og egentlig sjelden ellers for eksempel. Ganske mange blir faktisk satt ut helt av at jeg bare står stille etter å ha mottatt ballen. Så tar de tegninga og løper mot meg og da setter jeg inn en finte, et rykk eller en veggpasning = fri vei mot neste hinder/mål. Funker fjell. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 30. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2012 http://www.gamer.no/artikler/116603/sniktitt-fifa-13/ - Snikktitt på FIFA 13 De førstebøringsgreiene tror jeg kommer til å påvirke spille negativt. Som han sier selv så skjer ofte ikke handlingen før det er for seint. Itillegg tror jeg folk nå KUN kommer til å velge de teknisk gode lagene, som Barca eller Real. Lenke til kommentar
radiohodet Skrevet 30. juli 2012 Del Skrevet 30. juli 2012 Høres ut som en videreføring av demping til spiss spør du meg, ja. Ikke akkurat det spillet trenger. Mulig om det ikke tar tre kvarter for forsvareren å smelle ballen opp på tribunen, men jeg tviler.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå