Emils. Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Woot? Går det på vanlig innkast også? Har ikke vist at det er mulig å styre spillere på innkast. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Ja, det går på vanlig også. Lenke til kommentar
VH97 Skrevet 18. juli 2012 Del Skrevet 18. juli 2012 Gleder meg til FIFA 13 kommer ut. Også det beste .. på bursdagen min <3 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 18. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 18. juli 2012 Ja, det går på vanlig også. Okei, var ikke klar over dette. Da ga innkast litt mer mening igjen. Takk for svar. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Gleder meg til Fifa 13. Selv om jeg føler at jeg kjøper Fifa 11 V3.0 så må jeg simpelthen ha det. Ser frem til: - Real time belysning og at kampene kan gå fra 12.00 - 22.00 i halvtimesintervaller - Raskere innkast og frispark. Medspillere henter ballen raskere eller sparker den til deg ved behov. Skal visstnok funke ganske bra i motsetning til Fifa 12 (eller Fifa 11 v.2.0) - Oppdatert AI. Om ikke en slutt på, så ihvertfall nedskrenket alle de idiotiske løpene. **SPÅDOM**: Vi får sikkert nye feil i spillet som kan exploites uansett. - Forbedret karriere-delen, gjerne så man kan spille så lenge man vil og slippe unna idiotiske randomnavn utover og andre åpenbare feil og begrensinger med modusen. For mye å skrive her.. - Bedre kontroll på ballen. Spilleren din jobber aktivt med å holde på ballen noe som åpner for litt mer kreative forsøk på 1-on-1 enn i dag. Håper dog samtidig på at det ikke kan overbrukes. Er litt lei av enkelte kids online som tror skill = LT/L2 og hard masturbering av høyre stikka ved hver ballbesittelse. Håper på: - Større grad av customizing. Driter i pro og støvler osv. Jeg vil skifte klærne på keeperen, lettere oppsett av egne taktikker, strategier og formasjoner og enklere iverksettelse av dette ved kampstart så jeg slipper å måtte hente dette frem fra tullete menyer hver gang.. - Jeg vil også ha større valgfrihet på kameravinkel: høyde, nærhet, vidvinkel og zoomeffekter ved ballbesittelse. Er ikke spillet i 3D? Burde være lett å implementere. - Forhåndsbestemme kameravinkel ved repriser. Sette opp regler for repriser utifra hvordan mål som ble scoret (lobb, langskudd, brassespark/volley etc) sånn at man slipper en del av de teite (urealistiske) forhåndsbestemte drittvinklene. Det er ingen kameramenn som løper rundt på banen sammen med spillerne "#¤%¤# EA!! - "On the fly" løpende innbytter og formasjonsendringer. Kan lett implemenetres og da slipper man å avbryte kampen med pause hvis man ikke insisterer. - Kan jeg håpe på myntkast og valg av side foran hver kamp og straffekonk sånn som i virkeligheten? - Mer atmosfære på stadionene. Reservespillere på benken, manager og førstehjelpsmannskap. Kameramenn som filmer og løper langs sidelinja. - Stadioneditor. Skjønner at en full editor er å be om for mye, men kan man endre på reklameplakater og andre ting som vakter, mikrofoner, hvordan målene ser ut, nettene kan ha forskjellige maskevidder (firkanta/hexagonale masker) osv så er dette med på å lage unike inntrykk for hvert stadion. - Reprisene kan gjerne gå sammenhengende og ikke bare stoppe 2 sekunder etter at ballen er gått i mål. - Og for Guds skyld: Lagre reprisene i HD lokalt eller på nettet som en videofil. Ikke lag et Low Res opptak av klippet som kun lastes opp på EASports hjemmesider. Det er noe som heter youtube på nettet. Det er ikke et rykte. Funker knall. Helt sant. - Folk som spurter rundt på banen i 90 minutter blir fortsatt ikke straffet hardt nok. Burde være sånn at halve laget ligger nede med kramper og kols slik som Italia i EM-finalen hvis de sliter seg ut for fort ved kronisk spurting. Spiller ikke så mye pro som før, og karrieredelen var jeg knapt borti. Hadde modusene ikke hatt så åpenbare feil og mangler hadde jeg sikkert investert mer tid i det. Det jeg kommer på i farta.. 1 Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Enda en sang som er klar for Fifa 13 soundtracket. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 19. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 19. juli 2012 Bippp Mye jeg er enig i der. Håper også at dem gjør forsvaret litt vanskeligere. Jeg mener, det er altfor lett å bare holde inne X også føler du mannen. Selv om du tar en finte så henger han fortsatt på. Når man tar finter irl og finten fungerer, da blir jo som regel forsvarsspiller borte. Men på FIFA er det som om han er limt på. 1 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 19. juli 2012 Del Skrevet 19. juli 2012 Bippp Boppp Men hvis du tar riktig finte på riktig avstand, eller noen ganger faktisk en tapp med høyrestikk så drar du av og til fyren langt ut på åkeren før han skjønner hvilken vei det bærer. Men ikke alltid. Det er dritkjedelig å spille mot folk som kontrollerer en midtbanespiller og lar AI'en stå for forsvaret. Det som kanskje provoserer meg mest er at 90% av målene jeg nå slipper inn er fordi forsvarerne mine demper ballen for spissene, løper feil vei når jeg skifter til dem eller prøver å heade/volleye ballen vekk, men bommer og serverer mål på sølvfat. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Marius Hjerpseth @HjerpsethFIFA 13 is great! Not gonna say why (yet), but had a lot of fun with the game without even going into a match. Marius Hjerpseth @HjerpsethSomething tells me I'm gonna be much better at free kicks, dribbling, shooting and passing, than I've ever been... hmmm Marius Hjerpseth @Hjerpseth I don't know if it's just me, but I think you're gonna be pleasantly surprised by just how good this one thing that they've added is. Marius Hjerpseth @HjerpsethI bet @fifasoccerblog has probably written all about it, so stay tuned for the news. It's today isn't, FSB? There's a new pass that is... well, I'm not gonna reveal it just yet. Let's just say it's, hmm... magical Endret 23. juli 2012 av Emils. Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 23. juli 2012 Forfatter Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) http://fifasoccerblo...-games-preview/ Det var på tide. Husker det var med i PES. ELSKET DET DA! Gud, skal bli morsomt å holde på med noe sånt når man vil leke seg istedenfor å måtte være i arena. Herlig EA! http://fifasoccerblog.com/blog/fifa-13-career-mode-the-new-features/ Noe info om karrieremodusen også. PS: Bildene er hentet fra FIFA sin facebook side. Tror faktisk at FIFA 13 vil bli en opptur igjen. Endret 23. juli 2012 av Emils. 2 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Dette virker veldig lovende. Dette med training og sånt har vært etterspurt siden de kom med Arena-mode så det var jammen meg på tide. Skal ihvertfall øve masse på volleyer og innlegg og gleder meg til challenges osv. Driter litt i leaderboards for å si det mildt, men sikkert fint for de som er inni i sånne greier.. Nå venter jeg spent på ytterligere info om CM for jeg skjønte de har holdt tilbake ihvertfall ett nøkkelelement. Noen som kan gjette seg frem til hva?? Og så håper jeg at de kommer med litt mer info om endringer i det grafiske og tekniske i selve spillmotoren utenom det som såvidt er presentert (de 5 "store" endringene).. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Fint de finner på nye og enda mer poengløse ting istedefor å fikse det som burde fikses. Om resten av spillet blir bra så skal eg ikke klage, men eg kjenner allerede at denne "modusen" kommer til å bli slaktet dersom EA ikke har fikset andre småting som har gått igjen i tidligere utgaver. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 Til en viss grad enig, men hva mener du burde fikses først og fremst? Fifa 12 er for det meste ganske oppegående og underholdende - jeg spiller mange bra kamper og koser meg som oftest, men samtidig er det akk så frustrerende med "bugs" som for det meste dreier seg om AI'en til de udugelige lagkameratene. Hvis EA, som de sier, har endret masse på dette så skal jeg ikke klage. De har ihvertfall fiksa at man langt på nær har perfekte ballmottak (bare se en kamp fra f.eks La Liga så ser du dårlige ballmottak fra selv de mest etablerte stjernene). Fikser de i tillegg at forsvarerne kanskje slutter med å løpe feil vei, stoppe opp, dempe ballen for motstanderen eller å la folk nærmest løpe upressa diagonalt med mål så er mye gjort. Jeg hater at jeg spiller en skikkelig jevn kamp, holder på nullen og så helt ut av det blå så bestemmer en av forsvarerne mine seg for å titte på at motstanderen løper forbi og setter ballen i mål. Har ødelagt et par controllere pga den dritten der... En sjelden gang iblant så bytter også AI'en automatisk over til en annen spiller uansett, men det kan hende jeg ikke har riktig innstilling der. Noe av det som gjør Fifa 12 bra er at til og med de kampene hvor du totalt eier motstanderen så kan han være heldig og sette 1 mål på en sjanse mens du bommer på 3 100% sjanser og flere halvsjanser. Sånt gjør at jeg sitter 100% skjerpa i løpet av en kamp. Bare se Portugal og Ronaldo i EM mot Danmark. Han hadde to sjanser han normalt hadde scora i blinde på, og allikevel så bommer han. (jeg koste meg glugg ihjel, men det er en annen historie) Kom på dette i går: De kan fint endre på all den jævla trykkinga man av og til må gå igjennom bare for å få spilt en kamp. Head to head seasons: Trykk for å exite kampoppsummeringen Velg exit på neste meny er du sikker Velg ja Head to head seasons, velg neste match Velg det samme laget velg samme drakta (endre taktikk etc om nødvendig) velg search opponent Faen så irriterende i lengden. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 23. juli 2012 Del Skrevet 23. juli 2012 (endret) Fifa Career mode preview er ute: http://fifasoccerblo...r-mode-preview/ Liker: "Elsewhere on matchday presentation there’s a bunch of new pre match camera angles that allow you to see the cameramen on the pitch, and details like the camera bobbing as it works it’s way along the player line up all begin to add up and make everything feel a little more authentic. Also the touchlines are now animated, so you’ll see things like subs warming up, the guy you chose a suit for and sideline photographers that actually track the ball." Edit: Legger til at i morgen formiddag rundt klokka 10 kommer bloggen med gameplayinntrykk. Det viktigste med hele spillet spør du meg - de har merket store forskjeller på noen fronter, mens andre ting er knapt endret. Hmm... Endret 23. juli 2012 av Bjellesau 550 Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Første preview code inntrykk lansert på bloggen: I had my first say on FIFA 13′s Gameplay a few months ago and even at the time i dubbed it “the most polished FIFA I’ve ever played at such an early stage in the development cycle” so with that in mind, just what could EA possibly do to improve an already solid experience? The answer as it happens is, quite a lot. Match Presentation This one came as a big surprise because the match presentation in the build we played at EAC was completely different to the press event code we’d sampled earlier in the year. The entire stadium now feels alive with activity during the opening cut scene, with camera men and photographers following the players on to the pitch snapping away at FIFA’s all star cast as they emerge from the tunnel. There’s also a raft of new pre-match camera angles and sequences the most impressive being an aerial view of the pitch and a brilliant close up of the match ball as the players prepare to kick-off. You even see a subtle wobble effect on the camera to represent that someone is carrying it whilst moving across the pitch. It’s not just the cutscenes that have received a brush-up though because even during gameplay, new assets can been seen all around the stadium. Stewards and policemen for instance are no longer cardboard cutouts, instead they’re living breathing models who’ll move around the ground studiously watching the crowd. Even the photographers positioned behind the goal noticeably change the angle their camera is facing depending on where the action is, the level of detail is really quite something. The best though, as always is saved to last because in FIFA 13 you’ll now be able to see subs warming up on the touchlines and mangers patroling the technical area. Once again this isn’t just unnecessary padding as the commentary team will pick up on much of this activity and discuss the manager readying a substitution for example. These new features were a complete shock to the system when we booted up FIFA at EAC and the layer of realism that FIFA’s presentation has always been lacking is now not only there, but genre leading. Match Audio Another element of the FIFA presentation package that deserves a big mention is the match audio which now reacts very naturally to events on the pitch. Whether it’s goals, bad challenges or missed opportunities the audio now seems to appreciate the context of these situations far better and most importantly it delivers the right responses. Tuning to the actual levels of crowd reaction looks to have been tweaked too with noticeable jumps in volume for the most intense moments of drama. The depth to the audio runs much deeper in FIFA 13 too, even to the point where certain crowd chants have been assigned time frames when they should be heard. So don’t expect to hear “You’ll Never Walk Alone” at Anfield anymore unless it’s in the last few minutes of the game. It sounds like a really small thing, but oddities surrounding crowd chants can be a massive immersion killer and presentation detail that finite was a consideration FIFA 12 just didn’t pay enough attention to. Finesse Shot I feel it’s really important that I cover the finesse shot in FIFA 13 individually because you guys asked us to provide specific feedback on it so strongly. To be brutally honest, my personal opinion is that it’s still a little too power as a weapon to guarantee shot success in the build we played. It’s much better than FIFA 12 don’t get me wrong, but I still think that as a “get out of jail free” card it’s far too easy to play. I’m not suggesting nerfing it entirely either because curled or “finesse” shots happen all the time in real matches. But what we fed back to Aaron McHardy and multiple members of the gameplay team was that we wanted to see more variation in the type of arc the ball trajectory takes from a finesse shot. So instead of every shot taking that consistent 90 degree curve, there would be more instances of shots curling more, taking the ball closer to the keeper and curling less, seeing the ball miss the far post. The team at EAC were incredibly receptive to all our thoughts and ideas surrounding finesse and now it’s their call whether they feel that it needs to be changed or not, remembering of course that they build a game for 9 million people, all with different tastes. Contain Contain was the other major element of concern especially from a subsection of our Twitter following and I thought it was absolutely fine in the EAC build. The lateral element of Contain means that when you player switch the fact you’re already pushing the analogue stick in a direction removes that “locked on” feeling and even if you hold Contain and nothing else, you’re now more likely to passed by the powerful Complete Dribble system. In FIFA 12 there was no way to beat a containing defender and it made the system hugely overpowered, especially online but the combination of the lateral movement in the system and the power of Complete Dribble makes Contain in FIFA 13 a much more palatable game mechanic. As always with new elements it’s all about balance and EA have done a much better job this year with Contain even if Complete Dribble has ended up providing most of the answers. Attacking Intelligence One area for improvement in Attacking Intelligence that we identified in June was that we wanted to see more instances of players coming towards the ball to become a passing option. The system tends to focus more on players making runs away from the ball carrier and in the EAC build I still felt this was the case. It’s not a problem because the movement compared to FIFA 12 is almost incomparable but to add just a little bit of light and shade to the visual element of Attacking Intelligence I think it would be great to see more players moving towards the ball carrier showing for a pass. Some additional tuning has also happened under the hood to the Attacking Intelligence logic which makes players consider whether making a forward run is actually a good idea or not. In the E3 code we’d played previously certain players (especially fullbacks) had a tendency to vacate their position too freely leaving you vulnerable if the ball was turned over. That’s now gone and if you already have your winger out wide in a great position, the fullback isn’t going to run forward just because he can. He’ll still push up to support and overlap if it’s appropriate, but if there’s a man to mark that will be his first priority. The real star of the show is still the Two Plays Ahead system though and even if you were to remove all the curved runs and swish gesture animations, having your team mates engaged in the play and already on the move is the real game changer. We did get the chance to play some FIFA 12 at EAC (waiting for Rom in the lobby) and the biggest change you feel is the jump in fluidity. That’s almost solely down to Two Plays Ahead and even if your team mate has moved just a few yards in FIFA 13 compared to him being stationary in FIFA 12, it still makes all the difference. First Touch Control The great news with First Touch Control is that it’s still a very prominent game mechanic and it hasn’t been toned down. All that’s changed really is that the slightly odd instances of overly heavy touches in comfortable scenarios have now been smoothed out. I’d also like to stress yet again, that First Touch Control isn’t about forcing your players to take bad touches, because FIFA 13 is still crammed with great examples of control. If you aren’t under pressure and you receive a simple pass your touch will be as good as FIFA 12 most of the time, but when the context changes and a 40 yard pass is drilled across the pitch, you really have to think about how to receive it and what to do next based on your first touch. Getting the unpredictability of real football on to the pitch in FIFA 13 was a big part of EA’s brief this year and First Touch Control is by far the biggest contributor to achieving that mission statement. Complete Dribble Of the five FIFA 13 gameplay pillars EA revealed some time ago, Complete Dribble has always been one of my favourites. Now, it’s my absolute number one and by some distance. The main reason for that is the addition freedom the system offers and although simple sounding, the separation of movement and facing angles is every inch the revolution we were promised last year from Precision Dribble. We mentioned on our gameplay podcast in June that we felt the contextual element of Complete Dribble wasn’t initiating soon enough and the team have now settled on what seems to be a happy medium in terms of range. I’m still a big fan of controlling the system exclusively myself (LT and RT) but seeing it happen contextually when your players approach a defender or you near the touchline is a really special moment. Precision Dribble 2.0 felt the same as before to be honest and it’s still only useable when virtually stationary. As always it’s about trying to blend these different dribble systems together and because of the more prominent contextual element you’ll see much of these new features in FIFA 13 simply by dribbling with the left stick. The criticism I picked out regarding dribble individuality earlier in the year still stands though and although Messi, Hazard, Mata and Co feel amazing to control, everyone else sort of feels on a par. Perhaps then it’s only the poorer dribblers that need to go down a notch from that baseline? Impact Engine Although the Impact Engine was verging on perfect in comparison to FIFA 12 there were still a few odd collisions which needed to be ironed out. The great news is that this has now happened and the Impact Engine is in the sort of shape we all imagined it would be when EA announced it last year. The one tiny oddity remaining was that on occasion players attempted to hurdle challenges a little too early, which visually looked a bit weird. EA were already aware of this one though, and had already resolved the issue in builds they had at their desks. Tactical Freekicks One very welcome change to Tactical Freekicks is that the first time you’re awarded a freekick, you now get a tutorial overlay on screen explaining all the different controls. Some of the advanced Tactical Freekick options are fairly complex so this tweak is going to be really useful for everyone when they pick up the game. The big criticism still remains with Tactical Freekicks though, why would I use it instead of just shooting? I guess its down to personal preference really, but for those willing to try something new the options you have at your disposal are excellent. Summary The version of FIFA 13 we played at EAC still feels very much like the FIFA 13 we played in Guildford, but what’s happened in those months is an incredible amount of fine tuning and tightening of the gameplay mechanics. The foundations of all the new gameplay elements were there in Guildford, but in Vancouver there was a pretty impressive house built on top and based on past experiences FIFA 13 feels more than ready for release, even with two months to go. The changes go beyond the five major gameplay pillars though and as always EA have made lots of changes to existing fundamentals too. Shooting for example now feels like it has the raw power back that we once had in FIFA 10, only now it’s now bound by the ball physics improvements that came with FIFA 11 and 12. Improvements to fundamentals I always find are some of the most impressive and FIFA 13′s gameplay feels like EA have finally managed to weave all the lessons learnt from this generation in to one, very solid on-the-pitch package. FIFA’s gameplay will never be “perfect” in my eyes, football itself has too many blemishes for that to be possible and there’s of course always much room for improvement (footedness, foot planting, locomotion etc) . But what’s clear this year above all else is that regardless of inconsistencies and balancing issues which will no doubt rear their head once millions of people have poured millions of hours in to the game, there’s still no doubt in my mind that FIFA 13 has the best overall gameplay of any FIFA title this generation. That alone is a reason to be very excited for September 28th. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 In FIFA 12 there was no way to beat a containing defender and it made the system hugely overpowered, especially online but the combination of the lateral movement in the system and the power of Complete Dribble makes Contain in FIFA 13 a much more palatable game mechanic. even if you hold Contain and nothing else, you’re now more likely to passed by the powerful Complete Dribble system. Finfint. Lenke til kommentar
Solaar Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Alt det der høres så perfekt ut at jeg bare blir ennå mer skeptisk, føler at alle spillanmeldelser som involverer et spill fra EA er kjøpt og betalt for hvert år høres det ut som at spillene har revolusjonert sine respektive genre og hvert år blir jeg like skuffet. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Hater at gameinvites blir liggende til man har klikket seg inn på dem for så å oppdage at den ikke lenger gjelder. Det burde være mulig å fjerne gameinvites som ikke lenger gjelder automatisk, eller i det minste ta en "refresh" som fjerner alle inaktive. Også kan de fjerne hele inn på arena sekvensen etter kamp før du får opp tabellen igjen. Driten krasjer spillet om du trykker start (PS3). Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 24. juli 2012 Del Skrevet 24. juli 2012 Alt det der høres så perfekt ut at jeg bare blir ennå mer skeptisk, føler at alle spillanmeldelser som involverer et spill fra EA er kjøpt og betalt for hvert år høres det ut som at spillene har revolusjonert sine respektive genre og hvert år blir jeg like skuffet. Jeg tar alltid FifaSoccerblog med en klype salt når de går i fistel over ting = kjøpt og betalt av EA. Derimot når de oppsummerer fakta så er det fint for de henter ting rett fra kilden så ting stemmer for det meste med virkeligheten. Etter oppsummeringen nå så ser jeg frem til flere artikler fremover ang flere småting som er endret på og oppdatert i spillet. Hater at gameinvites blir liggende til man har klikket seg inn på dem for så å oppdage at den ikke lenger gjelder. Det burde være mulig å fjerne gameinvites som ikke lenger gjelder automatisk, eller i det minste ta en "refresh" som fjerner alle inaktive. Også kan de fjerne hele inn på arena sekvensen etter kamp før du får opp tabellen igjen. Driten krasjer spillet om du trykker start (PS3). 1. Helt enig. 2. <3 Avataren din Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå