Gå til innhold

FIFA 13 - Den Gigantiske Tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er sånn. Holder eg meg under 170cm så holder eg meg på 89 som spiss. Høyere enn det så faller ratingen.

 

Akkurat som med brick er jeg SDM/SM (men proen er "midtbanespiller, angriper sentralt, playmaker"), derfor jeg tenkte at 173 cm kan være litt greiere enn 171 cm.

 

Som fotballspiller er det bedre å være 173 cm enn 171 cm, uansett posisjon. Vekten er forresten 70 kg.

Lenke til kommentar

Jepp, er 70 kg her og. Har lest litt rundt og ser at mange anbefaler 170 cm og 70kg dersom en er spiss.

 

Skal ta noen stats på 170cm kontra 171 og oppover.

 

170cm kontra 171

Aks - 91 ned til 87

Smidighet - 89 ned til 85

Balanse - 82 ned til 78

Spenst - 73 ned til 69

Tempo - 93 ned til 89

Utholdenhet - 93 ned til 89

Styrke - 68 ned til 64

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Glad dette spillet snart har sitt sine siste dagen. For noe gjennomført oppgulp av et spill. Herrefred.

 

Kan ikke si meg mer enig, er så mange ting som ødelegge min opplevelse at eg spiller kanskje en gang i uken. Ender som regel med at eg knuser en kontroll. Tilfeldigheter og pace er de to store tingene som gjør at eg ikke gidder å spille dette drittet mer. Finnes ikke en spiller der ute som er helt avhengig av pace for å spille. Og da blir det som regel samme type motstander, Drillo fotball i 90 min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan ikke si meg mer enig, er så mange ting som ødelegge min opplevelse at eg spiller kanskje en gang i uken. Ender som regel med at eg knuser en kontroll. Tilfeldigheter og pace er de to store tingene som gjør at eg ikke gidder å spille dette drittet mer. Finnes ikke en spiller der ute som er helt avhengig av pace for å spille. Og da blir det som regel samme type motstander, Drillo fotball i 90 min.

 

Ja... pace abuse er noe av det værste på dette spillet. Folk kan jo ikke spille uten pace. Det har jeg merket selv.

Lenke til kommentar

Ja... pace abuse er noe av det værste på dette spillet. Folk kan jo ikke spille uten pace. Det har jeg merket selv.

 

Hvert eneste år sier EA at pace skal ha mindre å si. Men føler det nesten går motsatt vei, pace blir mer viktig for hvert år. Liker ikke utvikling, gjør spillet veldig vennlig mot alle. Sånn som spillet er nå kan en helt hjernedød person bli god etter en kamp. Er så mange triks som man kan benytte seg av. UT er kanskje den værste moden, meget god ide av EA men folk flest har misforstått poenget. EA laget UT for at folk skulle bruke sine favorittspillere. Nå er det bare å sette sammen et lag som har over 90 i pace, noen er så opptatt at dem kan sette spisser bak i forsvar fordi dem er raske, uff.

 

Jepp, er 70 kg her og. Har lest litt rundt og ser at mange anbefaler 170 cm og 70kg dersom en er spiss.

 

Skal ta noen stats på 170cm kontra 171 og oppover.

 

170cm kontra 171

Aks - 91 ned til 87

Smidighet - 89 ned til 85

Balanse - 82 ned til 78

Spenst - 73 ned til 69

Tempo - 93 ned til 89

Utholdenhet - 93 ned til 89

Styrke - 68 ned til 64

 

Selvsagt anbefale folk at du skal være lav, det gir mest utslag i fart. Ser man på Pro Leaderboards er samtlige på topp 100 lave spillere, ikke tilfeldig i det heletatt. Eg selv er 5.11, 8.7 i rating etter 116 kamper som spiss

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvert eneste år sier EA at pace skal ha mindre å si. Men føler det nesten går motsatt vei, pace blir mer viktig for hvert år. Liker ikke utvikling, gjør spillet veldig vennlig mot alle. Sånn som spillet er nå kan en helt hjernedød person bli god etter en kamp. Er så mange triks som man kan benytte seg av. UT er kanskje den værste moden, meget god ide av EA men folk flest har misforstått poenget. EA laget UT for at folk skulle bruke sine favorittspillere. Nå er det bare å sette sammen et lag som har over 90 i pace, noen er så opptatt at dem kan sette spisser bak i forsvar fordi dem er raske, uff.

 

Helt enig i det du skriver. En annen ting som er irriterende er folk som bare dribler og dribler og dribler. Når man spiller mot et lag som har Angel Di Maria, Neymar, Messi osv og man selv har et lag med et forsvar som Maxwell-Alex-Shawcross-Bosingwa, så sier det seg at det ikke blir enkelt.

 

Nei, selv ikke Shawcross henger med i svingene når man spiller mot et fjols som bare dribler og finter seg forbi alt og alle.

 

Noen ting på UT er bare så teit og tåpelig at det er til å grine av.

Endret av FandensOldemor123
Lenke til kommentar

Kan uansett se ut som EA har gjort slik at løpeknappen ikke lønner seg å bruke hele tiden på FIFA 14.

 

Gjør forsåvidt ikke det i FIFA 13 heller... hiv man spiller forsvar. Men uansett en bra nyhet.

 

En ting jeg stusser over - virker som om EA hvert eneste år kommer med vrøvl som "ny fysikkmotor" "real-blablabla" osv og ingenting skjer... hvis man ser bort ifra oppdaterte lag så har det ikke vært eneste stor oppdatering siden FIFA 11 kom. Det har bare vært detaljer.

 

Irriterende ting på FUT:

Lenke til kommentar

Oppdaget denne tråden istedenfor "Fifa 13 Ultimate Team".

Så poster på nytt her:

-

Hei, noen her som har erfaring med kjøp/salg av fifa coins? Er det noen steder (helst norske) hvor man kan kjøpe og selge? Bruktmarked virker ikke helt som stedet å selge annet en PC-deler :)

-

Endret av exburn
Lenke til kommentar

Enig i det meste som blir nevnt i YT video over. Ting som må fikses men da slutter nok ekstremt mange som ikke kan spille Fifa. Fifa serien blir enklere for hvert år. Fifa 13 trenger man nesten ikke å kunne forsbare seg. Man kan holde inne en knapp for å følge en spiller og CPU klarere og gjør det meste ellers. Ganske latterlig om du spør meg.

Lenke til kommentar

Enig i det meste som blir nevnt i YT video over. Ting som må fikses men da slutter nok ekstremt mange som ikke kan spille Fifa. Fifa serien blir enklere for hvert år. Fifa 13 trenger man nesten ikke å kunne forsbare seg. Man kan holde inne en knapp for å følge en spiller og CPU klarere og gjør det meste ellers. Ganske latterlig om du spør meg.

 

Jeg visste faktisk ikke om denne knappen før i går :p

Lenke til kommentar

Nå kommer jeg sikkert til å starte en slags forumkrig av noe slag, men jeg begynner å lure på om det virkelig finnes scripting/momentum/handicapping i dette spillet. (Tenker da spesielt på UT.)

 

Før noen rekker å si "du er bare en dårlig taper", så vil jeg understreke at jeg har flere seirer i UT enn tap og at jeg har merket scriptingen både til min og til min motstanders fordel.

 

Jeg er sikkert den eneste her som spiller UT, men allikevel henter jeg eksemplene derfra. Følgende MEGET urealistiske hendelser har hendt meg i UT:

 

 

1) Det er jevnt 1-1 når 90min er passert. Jeg kommer i mitt siste angrep, og bestemmer meg for å ta et skudd. Tenker ikke så mye på hvilke spillere jeg skyter med, så jeg skyter med den første og beste, som i dette tilfellet var Michael Carrick. Jeg tar et langskudd, med svakeste fot, fra 25 meter. Skuddet går inn. Seems legit EA.

 

2)Jeg har tatt rotta på pace-abusers med helbrasilianske lag før (og godt er det! :p ) men når jeg treffer et sølvlag med bare greske spillere med alt fra 60-75 i rating, så henger ikke forsvaret mitt med i det hele tatt og han leder 3-0 etter 15 min, og nok en gang, SEEMS LEGIT EA.

 

3) Jeg har snudd kampen fra 2-0 ledelse i favør min motstander, til 3-2 ledelse i min favør i de ti siste sluttminuttene SEEMS LEGIT EA!

 

4) Spilte mot en underdog med bronsespillere, og 40 team chemistry, og ledet komfortabelt 3-0 til pause. Denne figuren med et drittlag utlignet 3-3 i andre omgang, v/ meget urealistiske mål jeg hadde NULL kontroll over. Et mål fra Rickie Lambert i sluttminuttene var imidlertid nok til å redde meg fra å pælme en kontroll i veggen.

 

5) Eide en fyr TOTALT i seasons (eller var det UT?) fikk sjanse etter sjanse og åpent mål ved flere anledninger, men traff stolpen hver bidige gang.

 

Det som er så dødsens irriterende er at man som oftest har så lite kontroll over forsvaret, hvis FIFA har bestemt seg for at hvis din motstander skal score, så SKAL DIN MOTSTANDER SCORE, og ved enkelte tilfeller virker det som om det er et magnetfelt som holder midtstopperene mine unna ballfører. Han dribler seg forbi alt og alle, og sender av gårde et langskudd. Såklart, i disse døende minuttene av kampen, så svikter Paddy Kenny totalt, og slipper inn dette langskuddet.

 

Har alvorlig talt vurdert å sende følgende mail til EA: "Hvis dere ikke fjerner momentum/scripting/handicapping i FIFA 14 så skal jeg slakte FIFA på en svær blogg jeg eier, som sørger for at dere mister tusenvis av kunder."

 

Og så kan man spørre seg, "hvorfor ville EA gjøre dette?" Jo, slik at folk som er ELENDIGE i spillet skal føle at de er gode, og kjøpe flere FIFA-spill i fremtiden. Ergo, mer penger til EA.

 

Greia med handicap fungerer slik at den gir underdogen i en Online-kamp en slags boost, og den som er overlegen får et handicap. Dette forklarer hvorfor jeg kan slakte andre gullag, når jeg samtidig sliter mot sølv- og bronselag.

 

PGA dette vurderer jeg å gi opp FIFA og å kjøpe PES istedenfor.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...