Lena:)) Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg har en uvane og glemme å ta av linsene før jeg legger meg. og når jeg våkner er det en slags slim som har lagt seg nederst i øye kroken, men når jeg fjerner det, og blunker litt er det ok. er dette skadelig for øye ? 1 Lenke til kommentar
Pesquera Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 bruker linser selv og har gjort det et par ganger.Det er ikke skadelig å gjøre noen få ganger, men du bør ikke gjøre det alt for ofte. Optikere anbefaler også å ta av linsene 1/2 - 1 time før du legger deg for å hvile øynene, da kan du bruke briller. 2 Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 men hva kan skje vis mang gjør dette ofte da? har ikke tenkt å teste det ut men spørr av nysgjerrighet:) 1 Lenke til kommentar
Pesquera Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 øynene dine blir tørrere over tid og tror ikke det er bra for hornhinnene heller. Du bør ta de på etter p ha vært våken i 30 min og 1 time før du legegr deg. Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 øynene dine blir tørrere over tid og tror ikke det er bra for hornhinnene heller. Du bør ta de på etter p ha vært våken i 30 min og 1 time før du legegr deg. okei det høres smart ut , så det skal jeg gjøre 1 time før jeg legegr meg skal jeg klare hihih takk for svar foresten! 1 Lenke til kommentar
blinc Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Øynene henter oksygen fra lufta. Linser blokkerer endel av denne tilførselen. Har du linser på for lenge vil du se blodkarene utvider seg. I værste fall kan øyet bli skadet av oksygenmangel/evt bakterieoppsamling bak linsen. Men en natt av og til er i 99,9% ufarlig. 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Linser, uansett type og hva produsenten evt. går ut med i markedsføringen bør du ta av før du legger deg. I forhold til hvordan hjernen justere seg inn og regulerer hele det muskulære systemet bør du søke å bruke riktig synskorrigering når du er våken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå