Gå til innhold

Datautstyr for spillere tar helt av

Anbefalte innlegg

Tipper vi ser en nedgang i pengebruken igjen når next gen konsoller kommer på markedet også.

Konsollene dør antagelig før PC'en, det er ikke lenge før mobiler (inkl nettbrett) kan gi opplevelser på linje med "konsoll nivået".

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

Ganske mye annet enn bare grafikken som kan gi en bedre opplevelse på PC, f.eks;

• Lastetider (SSD/RAID etc)
  • Mange skjermer.
  • Bredere utvalg i inn-enheter.
  • Generell prosesserings hastighet (flyt).
  • Tweaking/oppgraderings muligheter samt 3'parts add-ons.

Helt enig. Men det var jo ikke det vi diskuterte heller. Bare fordi jeg ytret at grafikk ikke er så ekstremt viktig for alle, virker det som om folk tror jeg har tatt et standpunkt mot konsoll. Spiller begge jeg.

HVA??? Men det er jo UMULIG! En kan ikke gjøre slik...akkurat som en ikke kan like både COD og BF3! Dette er BLASFEMI!!!

:D

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette med PCens død til fordel for konsollene synes jeg er litt interessant med tanke på at jeg selv opplever en dragning i motsatt retning. Tidligere representerte konsoller lav pris og plug&play, lett tilgjengelig fra sofaen, med behagelige spillkontrollere, mens PCer var kjempedyre, upålitelige, krevde installasjoner (og gjerne hadde disc check-DRM), og kontrollmulighetene stoppet gjerne ved mus og tastatur. Nå, derimot, har prisdifferansen krympet betraktelig, konsollene belemres med irriterende DRM og masete patching, mens PCen er mer fleksibel enn noen gang. Jeg har aldri ansett meg selv for å være noen PC-spiller, men dersom neste konsollgenerasjon beveger seg mot et DRM-helvete med bruktspillsperrer og patcher hver gang man prøver å starte et spill man ikke har testet på en stund, frister det mer og mer å bare satse på PC.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Helt enig, men visse pc gamere mener at kun pc leverer gode nok grafikkopplevelser ;) Hvis man limiterer seg til pc kun fordi "der er det best grafikk" vil jeg påstå man kan gå glipp av noe, som de eksemplene jeg nevnte.

Sant nok, forsåvidt. Det samme gjelder alle som bestemte tar plattformvalg;

"Fanboys" vil alltid gå glipp av morro'a som serveres på plattformene de ikke liker.

Lenke til kommentar

Helt enig, men visse pc gamere mener at kun pc leverer gode nok grafikkopplevelser ;) Hvis man limiterer seg til pc kun fordi "der er det best grafikk" vil jeg påstå man kan gå glipp av noe, som de eksemplene jeg nevnte.

Sant nok, forsåvidt. Det samme gjelder alle som bestemte tar plattformvalg;

"Fanboys" vil alltid gå glipp av morro'a som serveres på plattformene de ikke liker.

Stemmer det. Det viktigste er å gjøre en behovsanalyse. Hvilke eksklusiver man foretrekker, hvor mye penger man vil bruke, og grafikk er viktigst, hvor vennene spiller osv.

Det er ikke noe som er definert "best", kun subjektive meninger på det man finner selv er best. Man kan være en like seriøs gamer på alle plattformene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Tipper vi ser en nedgang i pengebruken igjen når next gen konsoller kommer på markedet også.

Konsollene dør antagelig før PC'en, det er ikke lenge før mobiler (inkl nettbrett) kan gi opplevelser på linje med "konsoll nivået".

Så du mener at spillopplevelser defineres av grafikken? Synd, du går glipp av fantastiske spillopplevelser som red dead og uncharted.

Ganske mye annet enn bare grafikken som kan gi en bedre opplevelse på PC, f.eks;

• Lastetider (SSD/RAID etc)
  • Mange skjermer.
  • Bredere utvalg i inn-enheter.
  • Generell prosesserings hastighet (flyt).
  • Tweaking/oppgraderings muligheter samt 3'parts add-ons.

Helt enig. Men det var jo ikke det vi diskuterte heller. Bare fordi jeg ytret at grafikk ikke er så ekstremt viktig for alle, virker det som om folk tror jeg har tatt et standpunkt mot pc. Spiller begge jeg.

Forståelig dette. Har jo aldri vært tvil om at seriøse gamere spiller på PC og er villig til å bruke penger på en spillopplevelse som konsollspillere bare kan drømme om.

Hva mener du med dette? Både Red dead og Uncharted er spill som leverer god grafikk...."The joke is on you"....

Nå bytter du tema. Det er ingen tvil i verden om at pc leverer en bedre grafikk løsning, selv min bestemor på 85 klarte å se forskjellen på Assassin's Creed på pc kontra xbox og ps3 versjon.

Ja, jeg er enig at en går glipp av visse spill ved å utelukke spillkonsoller totalt, men de fleste synes det er greit, nemlig fordi at det er få spill idag med dårlig grafikk som faktisk er bra spill i seg selv. Red Dead og Uncharted er IKKE et eksempler på dette, da begge spillene har god grafikk og er bra spill. (etter min mening).

Det er rett og slett ikke verdt å kjøpe en PS3 eller Xbox360 kun for å få meg seg noe få gode spill som ikke er tilgjengelig på pc. Dessuten har flere spillutviklere bestemt seg for å satse enda mer på PC, da dem skjønner at flere og flere har gått fra spillkonsoller akkurat fordi at grafikkopplevelsen er mye bedre.

Endret av San22_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vil ikke kalle meg for en seriøs gamer men har de 5 siste årene brukt en liten formue i pcer og gaming utstyr.

Har gitt meg utrolig mye morro,så er det gøy å prøve ut noe nytt utstyr.

Har både PS3 og pcer.

Favoritten min er pc da det er mer utvalg av spill tilbehør.

Lenke til kommentar

Kan du gi konkrete eksempler på dette skifte av utviklere fra konsoll til pc?

Hvis du leser innlegget mitt en gang til så finner du raskt ut av at jeg ikke snakker om skifte av noen ting. Det er snakk om at flere kommer til satse også på pc spill da det er mye penger i slikt. Det er flere som ikke ønsker å begrense salgene sine ved å kun produsere spill til enten PS3 eller Xbox360, og det i seg selv er fult forståelig.

Skulle gjerne linket deg til artikkelen, men finner den ikke. Var en kompis som leste det idag på en amerikansk nettside. Jeg fikk det raskt med meg i det jeg skulle reise hjem. Når dette kommer til å skje er det vel ingen som kan svare på, men at det skjer er det ingen tvil om. Vi lever tross alt alle av penger ;)

Lenke til kommentar

Derfor gamer jeg på PC...

PC exclusive

Modifikasjoner

Bedre grafikk

Kortere loade tid (Konsoll loader også steder hvor en PC aldri ville ha brukt tid på loade)

Du finner langt flere spill på PC, RTS sjangeren er så å si PC eksklusivt. For eksempel: Warcraft, DOTA2, Total War, Age of Empire.

PC har ingen hemminger. Håndkontroller har svært begrenset antall knapper i forhold til mus&tastatur, noe som hemmer spillet. Som også er hovedårsaken til at ordentlig RTS-spill ikke finnes på konsoll.

PC har generelt bedre hardware. Konsoll har det problemet at spillene deres må begrenses og tilpasses til en antikk teknologi. Noe som går sterkt utover spillgleden.

Mindre feil på PC spill. Skyrim på PS3 har det vært mye problemer med.

PC har også langt bedre onlinetjeneste, og den er gratis. PS3 har elendig onlinetjeneste. Xbox sin onlinetjeneste er okay, men koster penger.

PC kan gjøre alt det kan konsoll kan bare bedre, og den har uttalelige funksjoner.

Spill på PC er også langt billigere. Kjøper du mange spill vil det lønne seg å ha en PC tiltross for at PC hardware er litt dyrere. Også har man STEAM sale :)

Endret av Heradon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Det er rett og slett ikke verdt å kjøpe en PS3 eller Xbox360 kun for å få meg seg noe få gode spill som ikke er tilgjengelig på pc

Er jo en smak sak det, personlig synes jeg det er flere eksklusive spill på konsoll som frister en dem eksklusive som er på pc.

Lenke til kommentar

Hvis du leser innlegget mitt en gang til så finner du raskt ut av at jeg ikke snakker om skifte av noen ting. Det er snakk om at flere kommer til satse også på pc spill da det er mye penger i slikt. Det er flere som ikke ønsker å begrense salgene sine ved å kun produsere spill til enten PS3 eller Xbox360, og det i seg selv er fult forståelig.

Skulle gjerne linket deg til artikkelen, men finner den ikke. Var en kompis som leste det idag på en amerikansk nettside. Jeg fikk det raskt med meg i det jeg skulle reise hjem. Når dette kommer til å skje er det vel ingen som kan svare på, men at det skjer er det ingen tvil om. Vi lever tross alt alle av penger ;)

Jeg må si meg litt uenig der. Det er utilsomt blitt mer satsing på konsoll de siste årene, da call of duty serien kun selger fks. under 2 mill på pc, mens de selger 28 mill på konsoll. Read dead redemption kom aldri på PC og GTA 4 kom sent, dette for en serie som før var pc eksklusiv. Samme med Half life, the witcher osv. Det lønner seg ikke lengre å kun satse på pc som regel.

Call of duty var og pc ekskusiv før, samme med battlefield.

Selv BF3, som har overlegen grafikk på PC, solgte under 2 mill her, og over 10 mill på konsoll. Er det klart at activision kun gir Elite til konsoll brukere, og mappacks et halvt år før?

Dette er noen konkrete eksempler som står imot argumentet ditt. Mulig det vil endre seg med tid, men jeg ser ingen grunn til at det plutselig vil gjøre det, nå er jo og neste konsoll generasjon på trappene.

Sjekk vgchatz.com for spillsalg.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

At gamer PCens død var spådd hang da sammen med konsollenes, til å begynne med, var kraftigere og billigere en en tilsvarende PC.

Det som skjedde hver bidige gang var for hver nye generasjon med konsoller som kom, så kompenserte PCen med å utvikle seg å bli enda kraftigere bare måneder senere, konsollene ble jo ikke byttet ut like ofte som hardwaren i PCen.

Og her er en annen ting, si at PCen ikke hadde hatt hardware fordelen, så hadde PCen uansett ikke dødd ut som gamer medium, ganske enkelt fordi konsollene kun tilbyr de begrensede kontrollerne. Lets face it, mus og tastatur er en nødvendighet i alt fra strategi til shooters til MMOer. Mens spill som gears of war funker fint med kontroller, ville det vært bedre med en god gammeldags mus. Jeg mener, C&C:3 på xbox 360? Hva faen?

Og så har vi spill som WoW, det spillet krever alt for mange knapper til at det kan anvendes på en konsols kontroller, her trenger vi utvilsomt et tastatur.

Så lenge konsollene ikke tilbyr slikt brukergrensesnitt, blir pratet om gamer PCens død direkte latterlig.

Lenke til kommentar

Absolutt. Skiftet vi har sett er at trippel AAA rpg-er eller FPS er ikke lengre kun kan overleve på pc, men må portes over til konsoll. Eksempler på serier som har blitt portet er TES, Half life, CoD, The Witcher, Crysis osv. De tjener rett og slett altfor bra på konsoll til å la være

MMO`s, strategi og FPS vil alltid finnes på pc, da det alltid vil være et marked for dette.

Lenke til kommentar

Jeg må si meg litt uenig der. Det er utilsomt blitt mer satsing på konsoll de siste årene, da call of duty serien kun selger fks. under 2 mill på pc, mens de selger 28 mill på konsoll. Read dead redemption kom aldri på PC og GTA 4 kom sent, dette for en serie som før var pc eksklusiv. Samme med Half life, the witcher osv. Det lønner seg ikke lengre å kun satse på pc som regel.

Call of duty var og pc ekskusiv før, samme med battlefield.

Selv BF3, som har overlegen grafikk på PC, solgte under 2 mill her, og over 10 mill på konsoll. Er det klart at activision kun gir Elite til konsoll brukere, og mappacks et halvt år før?

Dette er noen konkrete eksempler som står imot argumentet ditt. Mulig det vil endre seg med tid, men jeg ser ingen grunn til at det plutselig vil gjøre det, nå er jo og neste konsoll generasjon på trappene.

Sjekk vgchatz.com for spillsalg.

Jeg gjentar: I tiden fremover. Snakker ikke om idag eller hva som har skjedd de siste 5-10 årene. Her snakker jeg om hva som kanskje vil skje engang i fremtiden. :)

Lenke til kommentar

Og du missforstår meg totalt. Har aldri sagt at spillutviklere kommer til å kutte å utvikle spill til PS3 og Xbox360. Det jeg sier at flere kommer OGSÅ til å satse på PC, altså de som ikke gjør det så langt. Skjønner? :)

Poenget mitt med dette er at den dagen dette skjer, er det enda mindre grunn til å kjøpe seg en Xbox eller ps3 hvis man allerede har en gamer pc ;)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Og du missforstår meg totalt. Har aldri sagt at spillutviklere kommer til å kutte å utvikle spill til PS3 og Xbox360. Det jeg sier at flere kommer OGSÅ til å satse på PC, altså de som ikke gjør det så langt. Skjønner? :)

Poenget mitt med dette er at den dagen dette skjer, er det enda mindre grunn til å kjøpe seg en Xbox eller ps3 hvis man allerede har en gamer pc ;)

Jeg greier ikke å trekke samme konklusjon som deg når skiftet de siste årene har vært motsatt, nemlig et skifte mot konsoll. Poenget mitt var å vise at det er ingen grunn til å tro at det skiftet du snakker om vil komme i fremtiden, på bakgrunn av det som har skjedd. Det vil komme nye konsoller snart, og da vil grafikkforskjellene bli små.

Jeg leter etter et skikkelig argument fra deg, ikke bare "jeg tror det vil skje".

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Derfor gamer jeg på PC...

PC exclusive

Modifikasjoner

Bedre grafikk

Kortere loade tid (Konsoll loader også steder hvor en PC aldri ville ha brukt tid på loade)

Du finner langt flere spill på PC, RTS sjangeren er så å si PC eksklusivt. For eksempel: Warcraft, DOTA2, Total War, Age of Empire.

PC har ingen hemminger. Håndkontroller har svært begrenset antall knapper i forhold til mus&tastatur, noe som hemmer spillet. Som også er hovedårsaken til at ordentlig RTS-spill ikke finnes på konsoll.

PC har generelt bedre hardware. Konsoll har det problemet at spillene deres må begrenses og tilpasses til en antikk teknologi. Noe som går sterkt utover spillgleden.

Mindre feil på PC spill. Skyrim på PS3 har det vært mye problemer med.

PC har også langt bedre onlinetjeneste, og den er gratis. PS3 har elendig onlinetjeneste. Xbox sin onlinetjeneste er okay, men koster penger.

PC kan gjøre alt det kan konsoll kan bare bedre, og den har uttalelige funksjoner.

Spill på PC er også langt billigere. Kjøper du mange spill vil det lønne seg å ha en PC tiltross for at PC hardware er litt dyrere. Også har man STEAM sale :)

Solide poeng, kunne ikke skrevet det bedre selv :)

Lenke til kommentar

Jeg greier ikke å trekke samme konklusjon som deg når skiftet de siste årene har vært motsatt, nemlig et skifte mot konsoll. Poenget mitt var å vise at det er ingen grunn til å tro at det skiftet du snakker om vil komme i fremtiden, på bakgrunn av det som har skjedd. Det vil komme nye konsoller snart, og da vil grafikkforskjellene bli små.

Jeg leter etter et skikkelig argument fra deg, ikke bare "jeg tror det vil skje".

Alt er en smak sak, jeg prøver på ingen måte å si at konsoller er dårlige. Spill kommer selvsagt til å selge som pokker i alle år fremover, men en dag vil flere og flere forlate konsollene fordi PC'n utvikler seg i et mye høyere og bedre tempo. Den dagen det kommer en mye bedre konsoll har det allerede kommet en pc som er mye, mye bedre, that's just how it is :)

Jeg trenger ikke å gi deg et bedre argument. Det bare er sånn, men for all del hold deg til konsollen din du :)

Endret av San22_
Lenke til kommentar

Men hvorfor har ikke det skjedd allerede? Jeg mener, pc har vært overlegen konsoll i tiår, hvorfor skulle det skje fremover?

Hvordan utvikler salgstallene seg PC vs konsoll? Såvidt jeg har fått med meg, i PCens favør i det siste. I tillegg er det ikke nødvendigvis så representativt med salg fra enkelte stortilter. PC har nok en større longtail og mere jevnt spredde salg.

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...