Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Karakterer


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er en gutt på 16 år. Jeg har hatt noen problemer i det siste. Jeg pleier å få 4 og 5 på skolen, men jeg har vært redd for at jeg ikke skal komme inn på den skolen jeg vil. Hver natt, så tenker jeg på hva som vil skje hvis jeg får under 4 på karakterskortet. Faren min er streng når det gjelder karakterer og han sier at jeg egentlig ikke skulle ha 4, men jeg har sju 4 og sju 5 og jeg gruer meg til å vise han karakterskortet mitt når jeg slutter på skolen. Jeg lurte på om dere kunne si meg hva jeg skal gjøre. :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er stressende å ha slikt hengende over seg, men flere enn du tror har tatt opp igjen fag som privatist. Dessuten kan det være at du som 16-åring får ekstrapoeng på grunn av alderen. Og det vil hjelpe deg til å komme inn på skolen. Men hvis du ikke kommer inn, kan det være en løsning å tenke på andre alternativer, eller som sagt ta opp igjen fag som privatist.

Hva om du skuffer din far? Det å skuffe sine foreldre er noe mange har måttet lære å takle, dessverre...

Lenke til kommentar

Jeg, får jo 4,5 i snitt, men jeg er liksom redd for at det ikke holder selv om man skal ha gjennomsnitt på 4,2 for å komme inn. Jeg er ikke fra Norge, så kulturen min er ikke så lik deres. Der jeg kommer fra så er det viktig å gjøre sitt beste for å ikke sette seg selv og familien sin i dårlig lys. Så jeg vil gjerne ikke skuffe familien min. Jeg har hatt sove problemer i 1 måned snart. Jeg håper bare at dere kunne gi meg noen tips for problemet mitt.

Lenke til kommentar

Slapp av. Du har lenge igjen av grunnskolen, og det å stresse gjennom skolen er bare tull. Se hver uke for uke, gjør innleveringer, følg med i timene, legg deg til ok tid. Gjør du alt dette, trenger du ikke å stresse mer med skolen, og karakterene vil komme av seg selv. Blir det krise, kan du ta en prat med faren din.

 

De fleste som får 3 til 4 i snitt gjør dette via skippertak (det vil si stressende lesing intensivt, og da følger med en del angst)

Skal du ha høyere enn 4 i snitt, gjør du dette ved god vaner. Ett år med stress, angst og skippertak er usunt, vondt og hjelper mot sin virkning. Få vanene på plass, vær fokusert, og jeg er sikker på at du får bra karakter. Det er sunt at du bryr deg om karakterene dine.

 

Lykke til : )

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Slapp av. Du har lenge igjen av grunnskolen, og det å stresse gjennom skolen er bare tull. Se hver uke for uke, gjør innleveringer, følg med i timene, legg deg til ok tid. Gjør du alt dette, trenger du ikke å stresse mer med skolen, og karakterene vil komme av seg selv. Blir det krise, kan du ta en prat med faren din.

 

De fleste som får 3 til 4 i snitt gjør dette via skippertak (det vil si stressende lesing intensivt, og da følger med en del angst)

Skal du ha høyere enn 4 i snitt, gjør du dette ved god vaner. Ett år med stress, angst og skippertak er usunt, vondt og hjelper mot sin virkning. Få vanene på plass, vær fokusert, og jeg er sikker på at du får bra karakter. Det er sunt at du bryr deg om karakterene dine.

 

Lykke til : )

Slapp av. Du har lenge igjen av grunnskolen, og det å stresse gjennom skolen er bare tull. Se hver uke for uke, gjør innleveringer, følg med i timene, legg deg til ok tid. Gjør du alt dette, trenger du ikke å stresse mer med skolen, og karakterene vil komme av seg selv. Blir det krise, kan du ta en prat med faren din.

 

De fleste som får 3 til 4 i snitt gjør dette via skippertak (det vil si stressende lesing intensivt, og da følger med en del angst)

Skal du ha høyere enn 4 i snitt, gjør du dette ved god vaner. Ett år med stress, angst og skippertak er usunt, vondt og hjelper mot sin virkning. Få vanene på plass, vær fokusert, og jeg er sikker på at du får bra karakter. Det er sunt at du bryr deg om karakterene dine.

 

Lykke til : )

Ok, tusen takk for tipset. Jeg håper at jeg kan sove ordentlig fra nå. Jeg pleier å sove 9.30, men etter dette problemet, så har jeg sovet klokka 11.00. Jeg håper også at jeg holder meg på 4 og 5. Tusen takk at dere brukte tiden deres til å hjelpe meg. :D
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...