Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en Windows 2008 R2 std server med AD og W7 klienter. Noen programmer krever fil og skriverdeling er påslått hos klientene, i tillegg må Network discovery være på.

Jeg ønsker å slå på dette via GPO, ikke bare for å spare tid på selve jobben, men også for å være sikker på at det blir gjort på alle maskiner jeg ønsker det.

Etter mange timer med lesing av mulige løsninger (som ikke virker for meg) lurer jeg på om noen har en oppskrift på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du prøvd dette?

1. In the Group Policy editor on a Win7 or Windows Server 2008 R2 computer, open the GPO that you want to use in the Group Policy Editor.

2. Expand "Computer Configuration", "Windows Settings", "Security Settings", "Windows Firewall with Advanced Security", and then "Windows Firewall with Advanced Security - {policy you have open}".

3 Right-click "Inbound Rules", and then click "New Rule".

4 In the Rule Wizard, on the Rule Type page, select"Predefined", and then select Network Discovery from the list. Click Next.

5 On the Predefined Rules page, ensure that the check box is on each rule that is part of the Network Discovery group, and then click Next.

6 On the Action page, select "Allow the Connection", and then click Finish.

Pluss dette?

In order to enable the Network Discovery settings, you may make sure the following services are enabled and running.

- DNS Client

- Function Discovery Resource Publication

- SSDP Discovery

- UPnP Device Host

Noen av disse er disablet som default, så du må sette dette manuelt pr server eller via GPO.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...