Bollen123E Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hei skal kjøpe gaming pc til rundt 11000 og lurte på hva som er å anbefale. Fant denne på Komplett: http://www.komplett.no/k/ci.aspx?sku=10601 Er det noe jeg eventuelt burde forandre på? minne? prosessor? skjermkort?? Jeg vil også ha en pc som jeg kan ha en stund uten at jeg må oppgrader og skifte deler. Har aldri prøvd å bygge selv, men det er vel spennende. Tips? Takk på forhånd Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Kan ta med at jeg vil spille spill som BF3 på høy kvalitet uten lagg Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Bygg selv du! ANBEFALER IKKE komplett...de slurver og ting blir ikke så bra...dessuten kan du få mye råere hardware for samme pris hvis du bygger selv. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Hallo Her har jeg satt opp ett oppsett til deg; Velg det kabinettet du liker best Om det å bygge PC er spennende, kan jo skrive at dette ble postet litt tidligere i en tråd lignende denne: Tusen takk for hjelp, faen hvor gøy det var å bygge PC! Endret 8. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Hvilken side er det der? Er det slik jeg får delene og bygger selv? Burde jeg ha ett eller annet cooler master cabinett?? Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg har også ett spørsmål anngående nettverk. Nettverket vårt yter 3,8 ned og 0,5 opp. Blir det ett problem visst jeg må strekke en kabel på ca. 30meter? Tåler en kabel eventulet å bli trekt utenpå en vegg uten beskyttelse? Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hvilken side er det der? Er det slik jeg får delene og bygger selv? Burde jeg ha ett eller annet cooler master cabinett?? Det der er http://Dustinhome.no Det er sånn av du får delene og du bygger den selv ja. Kabinett er en smakssak, når du ser etter kabinett så ser du først etter utseende. Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg har også ett spørsmål anngående nettverk. Nettverket vårt yter 3,8 ned og 0,5 opp. Blir det ett problem visst jeg må strekke en kabel på ca. 30meter? Tåler en kabel eventulet å bli trekt utenpå en vegg uten beskyttelse? Det er faktisk å anbefale å legge kabel. Vanlige nettverkskabler fungerer problemfritt til rundt 100 meter. Hvis du mener å montere kabelen utedørs mot vegg burde dette gå helt fint hvis den er godt festet og ikke henger og slenger. Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Takk for alle svarene! Lenke til kommentar
Azidops Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Akkurat når det gjelder grafikkortet mener jeg det er tull å kjøpe det nyeste av det nye. Her betaler man langt mer enn billigere kort som gir mer kraft pr. krone. Det er ikke nødvendig å ha det nyeste kortet for å trekke Battlefield 3. Kjøp et kort til rundt 2000 kr. Du blir fornøyd med det. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hallo Her har jeg satt opp ett oppsett til deg; Velg det kabinettet du liker best Om det å bygge PC er spennende, kan jo skrive at dette ble postet litt tidligere i en tråd lignende denne: Tusen takk for hjelp, faen hvor gøy det var å bygge PC! Lurte hvorfor du har valgt Ivy Bridge i5 over Sandy Bridge i5? Er som regel samme stock hastighet, og å overclocke i5 SB er mer kjent = "bedre". Litt dumt å putte de ekstra lappene (ca 800,-) på IB CPU + hovedkort z77 som man må ha for IB. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Lurte hvorfor du har valgt Ivy Bridge i5 over Sandy Bridge i5? Er som regel samme stock hastighet, og å overclocke i5 SB er mer kjent = "bedre". Litt dumt å putte de ekstra lappene (ca 800,-) på IB CPU + hovedkort z77 som man må ha for IB. Ved stock hastighet vil IB være rundt 5% bedre, ved overklokking vil IB bremse litt før SB og dermed vil man oppnå samme resultat. Forskjellen i kroner er 250kr, da regner jeg ikke med hovedkortet fordi jeg ville valgt det samme hovedkortet til SB, IB kan faktisk kjøre på Z68, men ikke overklokkes. Endret 8. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Bollen123E Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg er altså helt blank på bygging og sånn. Visst jeg bestiller den pakka, følger det med ledninger og sånn? Er det bare å sette alt i sammen? Trenger jeg ikke noe ekstra? Vil den funke helt som en perfekt data etterpå?? Lenke til kommentar
vodkish Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Ting du burde tenke på er, har jeg god tålmodighet, tid og bra plass å bygge i? Også av ting du kan trenge er skjerm, mus, tastatur, musmatte,skrutrekker etc. Alt av kabler følger med, og du stiller litt rare spørsmål du aldri kommer til å møte på! Søk på youtube "how to build a computer" og se litt der. Lenke til kommentar
lkjelsberg Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Tax har vi ikke en pc byggings tråd her et sted? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå