Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Syk,tett i hodet og vondt i bihulene ?

Anbefalte innlegg

Ja som titelen sier er jeg syk . igjen.

Anyway, Jeg trur jeg har bihulebettenelse av no slag.

Det "trykker" i panna og har vondt "bak" nesa.

Men det merklige og det som jeg er bekymra for er at jeg ser dårlig nå ?

det kjennes ut som et enormt press i hode men ikke spesielt rundt eller på øynene.

er dette min siste post ? :p ( neida )

Erfaringer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hm , enig med Bjohansen! har aldri hørt om at man kan få dårligere syn av bihulebettenelse... har du dålig syn fra før av?

Aldri hat dårlig syn, Har alltid hat 100 % på synstester og jeg ser ting hva det er etc langt langt unna, Noe jeg har merket det er ingen andre i min krets . Og siden jeg jakter så er jeg litt engstlig::p
Lenke til kommentar

Etter jeg skreiv posten tok jeg og la meg og hvilte igjen , artige drømmer !

Men nå har jeg vondt i hele kroppen nå. huden er utrolig følsom :S hue er like "tungt" men har ikke noe særlig vondt i bihulene lenger , nå hoster jeg bare stygt og det virker som om det river opp halsen.

Artige denna tilstand her , ny versjon hver gang jeg slapper av

Lenke til kommentar

:p neei er ikke dt jeg:) husk at det er viktig å få ut alt snørra ved bihulebetennelse. det kan kanskje hjelpe trykket i hode :)

ja nei er ikke tett i nesa heller vettu , jeg skjønner ingen ting av dette , trur det er en Sirkelsjukdom (?)

først hode, så halsen,nå er det vondt i albuer og i ryggen . Whats next ? rare greier :p

Lenke til kommentar

Ved bihulebetennelse så er det en god ide å drikke mye væske slik at snørra blir tyntflytende og dermed lettere å få ut. Videre kan det hjelpe deg om du skyller nesa og bihulene med isotont saltvann (det er saltvann som holder samme saltinnhold som kropper - 0,9%). Det kan du gjøre med et nesehorn du kjøper på apoteket, som du fyller med lunkent vann og salt uten jod, og dette renser opp. Nesespray som Otrivin kan også hjelpe, men det er viktig å ikke bruke slimhinneavsvellende nesesprayer lenger enn anvist på pakka.

Har du vondt så kan du lindre dette med paracetamol

Det er strengt tatt ikke nødvendig å gå til legen for en bihulebetennelse, og antibiotika er det ikke noe poeng i å bruke, da betennelsen går over av seg selv, som regel. Dersom den vedvarer ville jeg rådet deg til å gå til legen.

Lenke til kommentar

Ved bihulebetennelse så er det en god ide å drikke mye væske slik at snørra blir tyntflytende og dermed lettere å få ut. Videre kan det hjelpe deg om du skyller nesa og bihulene med isotont saltvann (det er saltvann som holder samme saltinnhold som kropper - 0,9%). Det kan du gjøre med et nesehorn du kjøper på apoteket, som du fyller med lunkent vann og salt uten jod, og dette renser opp. Nesespray som Otrivin kan også hjelpe, men det er viktig å ikke bruke slimhinneavsvellende nesesprayer lenger enn anvist på pakka.

Har du vondt så kan du lindre dette med paracetamol

Det er strengt tatt ikke nødvendig å gå til legen for en bihulebetennelse, og antibiotika er det ikke noe poeng i å bruke, da betennelsen går over av seg selv, som regel. Dersom den vedvarer ville jeg rådet deg til å gå til legen.

han sa jo at han ikke hadde så mye snørr :)

Lenke til kommentar

Bare generell info ved bihulebetennelse. Jeg har det akkurat nå, og er ikke spesielt plaget av snørr selv, det er individuelt. Kan hende andre som er innom lurer på noe av det jeg har besvart.

ja det va smart :)) nyttig informasjon i allefall :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...