Gå til innhold

[Løst] Excel 2010 - Endre kolonnenavn

Anbefalte innlegg

Er det mulig å endre kolonnenavn fra bokstaver og over til egen tekst?

Hvis det er mulig vil jeg endre A ---> ETG, B ---> VAV o.s.v (se vedlegg) for det blir seende mye bedre ut når jeg skriver ut 6-7sider hvor jeg da har valgt å vise kolonneoverskrift på alle sider (og enklere for den som får utskrift å ha kontroll)

post-259961-0-27330200-1336467917_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK, det forklarer sikkert hvorfor jeg ikke fant noen mulighet for å endre overskriftene :dribble:

........

Men du kan jo velge at raden med ETG, VAV, osv. skal gjentas som kolonneoverskrift på alle utskriftssider - og da oppnår du vel det samme?

Du tenker da på å bare kopiere linjen og lime den inn på nytt som første linje på nye sidene? Det vil jo funke fint det også for resultatet blir jo som du sier likt (tenkte ikke så langt jeg :hm: )

Lenke til kommentar

Du tenker da på å bare kopiere linjen og lime den inn på nytt som første linje på nye sidene?

Nei, jeg tenkte på å gå inn på Page Layout (i 'ribbon'), og deretter på Print Titles. Der kan du spesifisere 'Rows to repeat at top:' (klikk på symbolet til høyre, og merk den raden du vil ha som kolonne-overskrift. Da blir den autmatisk brukt øverst på alle sider.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...