Gå til innhold

Næringsoppgave 1 - utfylling


Anbefalte innlegg

Jeg hjelper min venninne med å fylle ut næringsoppgaven, og står litt fast når det kommer til bruk av privat bil.

Hun er godt under 6000 km, og vi har bokført på konto D7080 og K2057.

Når jeg nå skal føre inn balansesiden i næringsoppgaven går jo ikke balansen opp, fordi kreditkontoen ikke skal føres opp før på side 4 i næringsoppgaven.

 

Er det det annen egenkapital jeg må ta det mot? Denne vil jo bli høyere hvis privatbilen forsvinner ut av balansen mener jeg..

 

Hadde satt veldig stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her ser jeg hvor behagelig det er med et regnskapsprogram som gjør alt dette skjemaarbeidet ferdig for meg...

 

Prøv å gjøre ferdig avsnittene "Næringskostnader uten fradragsrett/egenkapitalkorreksjoner", "Spesifikasjon av privatkonto" og "Egenkapitalavstemming" på side 4 først, og ta så med deg resultatet fra post 0425 til post 9960, og se om du får det til å stemme med sum eiendeler og gjeld.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei! Jeg har et spm vedr utfylling av Næringsoppgave 1. Jeg har funnet ut av det aller meste, men så er det alltids noen problemer på veien da vet du..

 

På side 1 av Næringsoppgave 1 2011 så er jeg rimelig lost når det kommer til postene 0300-0332. Jeg sliter med å finne hvilke tall som skal brukes her, bl.a. 0310 - "Samlet verdi fra regnskapet". Hvordan finner man denne verdien?

 

Det som setter meg mest ut er 0320 "Sjablonberegning av skattemessig nedskrivning på kundefordringer":

 

Som et enkeltmannsforetak opprettet i juli 2011, har jeg ingen tall å føre på 2010 rutene. Jeg har derimot utestående kundefordringer på 3440,- Det jeg lurer på er om noen vet hvordan det skal føres inn i post 0320? Blir disse kundefordringene da regnet som 'kredittsalg 2011'?

 

Håper noen vise forumbrukere der ute kan hjelpe meg med denne.

 

Ha en fortsatt flott dag! :wee:

 

- FUNNET DET UT. :)

Endret av Resolver2009
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...