ToTheMax Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Noen som kan hjelpe meg med å finen ut hvilken takt denne sangen går i? Begynnertonen tror jeg er enstrøken C, men hvis noen har andre mening så tar jeg gjerne imot tips her også! Lillebjørn Nilsen - Første Lille Spillemann? http://open.spotify.com/track/1RhFxAHbQcGfbhKCG4jtsL Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Erm, takten er 92 BPM. Men ser ikke helt hva du mener med en helstrøken C når det er snakk om takt. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Sangen går i 4/4 takt. "Begynnertonen" er F etter det jeg kan høre, så den går vel i F-dur. Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Erm, takten er 92 BPM. Men ser ikke helt hva du mener med en helstrøken C når det er snakk om takt. Herregud, glemm det jeg sa om C osv osv, min feil. Sangen går i 4/4 takt. "Begynnertonen" er F etter det jeg kan høre, så den går vel i F-dur. OJda, nå blandet jeg til og med takt med hastighet, fikk en liten facepalm nå. Lenke til kommentar
Nixxy Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Heh, regnet med det var dette han mente, selv om jeg også først tenkte på BPM. Lenke til kommentar
ToTheMax Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Tusen takk for svar folkens! Med begynnertone mener jeg den første nota/tonen i sangen. Og ved takt tenker jeg som du skjønte på 2/4,3/4,4/4 osv. Lenke til kommentar
.Kim Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Heh, regnet med det var dette han mente, selv om jeg også først tenkte på BPM. Ja skal være ganske riktig det du sa, var bare jeg som sitter her halvvåken på et forum, heh. Lenke til kommentar
Frackenpohl Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Regner med at hvis noen hadde arrangert dette stykket hadde de arrangert med 4/4 i ala breve (tror det er sånn det skrives) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå