Holmez Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg har en tv inne på reklamasjon nå. Hvor lenge må en vente før en kan si at servicen har tatt unormal lang tid? Er det noe spesielt tidspekter som står i forbruker loven? Har en da eventuelt rett å kreve nytt produkt? Lenke til kommentar
Fornuften selv Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Forbrukerkjøpsloven er vel litt uklar på tidsperpektiver med tanke på service/avhjelp, da det står at avhjelp skal skje innen rimelig tid. Likevel regnes alt over 5-6 uker som ikke innen rimelig tid, og man kan tenke på å true om å heve kjøpet. Merk at har det gått mer enn 10 virkedager kan du kreve ett låneprodukt som har samme egenskaper som det du leverte inn på reklamasjon. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Forbrukerkjøpsloven er vel litt uklar på tidsperpektiver med tanke på service/avhjelp, da det står at avhjelp skal skje innen rimelig tid. Likevel regnes alt over 5-6 uker som ikke innen rimelig tid, og man kan tenke på å true om å heve kjøpet. Man truer ikke med det. Det har ingen verdi. Man fremlegger et skriftlig krav om heving pga manglende avhjelp innen rimelig tid. Da kan ikke selger plutselig løse saken og avskjære reklamasjonskravet. Merk at har det gått mer enn 10 virkedager kan du kreve ett låneprodukt som har samme egenskaper som det du leverte inn på reklamasjon. Ei uke. Ei uke er på 7 dager, 5-6 virkedager, ikke 10 dager. Og om selger/kjøper VET at avhjelp vil ta lenger tid ved innlevering så har kjøper krav på låneprodukt fra dag en. Lenke til kommentar
Fornuften selv Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hehe, vi er enige nomore, skulle ha satt ett avvæpnende smilefjes etter true, da det oftest er best å ta ting opp med butikken i rolige former. Og ser at det er en uke ikke 10 dager, da har man lært noe idag også Men hvor lenge har tv vært inne til rep? Lenke til kommentar
nomore Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Vel, man "truer" med heving når det er gått 3-4 uker. Da har butikken tjangs til å gjennomføre avhjelp innen rimelig tid. Er man oppe i 5 uker eller mer så har det passert rimelig ventetid, og da legger man frem krav om heving. På en hyggelig måte, naturligvis. Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Fikk lånetv fra dag 1 :-) Ville barre undersøke, av ren nyskjerrighet. Tvn har vært inne i 2,5 uker, å fikk beskjed om at de skulel se på den i begynnelsen av denne uken her. Man kommer generelt lenger vist en er rolig og høfflig :-) Opplevd mye rart selv som service ansvarlig i butikken til en dataforhandler her i norge. 1 Lenke til kommentar
darket Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 vært borte i 2,5 uke og de har ikke sett på den enda? høres veldig tregt ut Lenke til kommentar
Schwarzwald Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 vært borte i 2,5 uke og de har ikke sett på den enda? høres veldig tregt ut De har sikkert flere TV'er inne til reparasjon. First come, first served Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 12. mai 2012 Del Skrevet 12. mai 2012 Er gjerne en og annen TV som går i stykker i norge, og verkstedet har ofte litt backlog på noen TV-merker. Mao kan det ta litt tid før den blir sett på . I tillegg tar det jo gjerne en uke fra man leverer inn TVen sin til den er framme og mottatt på verkstedet, hvis man bor andre steder enn i Osloområdet. TS: Du har fortsatt 1.5-2 uker igjen før du kan begynne å melde krav om heving . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå