Kristianbass Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hei, Jeg har nettop fått meg cinema 4D, og har lagd en video bare for å se åssen det blir, så når jeg render så blir det bare fullt av bilder, når jeg har tatt på avi. movie...Så nå har jeg plutselig 150 bilder... kan noen vær så snill å hjelpe meg ? Lenke til kommentar
kjelle392 Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Kjenner ikke Cinema 4D, men bruker Blender og vil tro fremgangsmåten er noe av det samme. Det er vel å anbefale at du genererer filmene via stills. Når jeg har fått ut stillbildene bruker jeg VirtualDUB for å sette de sammen i en film. Er langt fra noen ekspert, men det funker for meg Programmet finner du her: http://www.virtualdub.org/ Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Enig med kjelle392. Bruker 3ds max, rendrer til numererte stills, som joines i vdub eller tilsvarende etterpå. Det er mulig å rendre til videofil (avi) i de fleste 3D-verktøy, men risikoen ved det er at et strømbrudd, nettverksbrudd i rendercluster eller crash underveis vil gi deg en uleselig fil og du må starte på nytt. Hvis en rendrer i dagevis for en sekvens vil det være uendelig mye tryggere å rendre til stills, da bare fortsetter man på neste frame. Lenke til kommentar
Kristianbass Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg har hatt på still image hele tiden, kan det være problemet? kanskje jeg må ha på animation? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Hmm stusser litt på spørsmålet. Det blir en animasjon av bildeserien uansett, dersom objekter flytter litt på seg fra bilde til bilde. Å rendre serier med stillbilder er antagelig den vanligste måten å rendre animasjoner på, og joine dem til en videofil i post. Det er slik det gjøres. Cinema 4D og tilsvarende er omfattende kreative verktøy som kan ta år å mestre, men man kan komme langt i løpet av noen uker/måneder. Det du nevner over her kan være innstillinger vedr. generering av maps for Gi (indirekte/reflektert lys) hvor man indikerer om man rendrer et stillbilde, eller først en animasjon prerender og deretter produksjon med blending av light maps fra prerender. Det er en prosess som handler om smooth beregning av lys og har ingenting å gjøre med om det blir en animasjon eller bildeserie i denne sammenhengen. Lenke til kommentar
Kristianbass Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Hva enn jeg gjør, så kommer det bare bilder, eller så greier ikke windows media player å kjøre det :/ Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Igjen: bildeserien du får ut må settes sammen etterpå. Da blir serien med stillbilder til en video hvor bildene vises etter hverandre i rask rekkefølge, som jo er hva all video er. Der velger du også kodek og framerate osv, og kan legge på lyd, effekter mm. Dette er noe som hører hjemme i postproduksjon, og gjøres vanligvis i andre programmer. F.eks. VirtualDub er et enkelt program for joining av bildeserien, og derfra kan du eksportere serien som en videofil. Så du må nesten joine bildene du har fått ut, det kommer ikke ut ferdig video av seg selv. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå