Gå til innhold

BK: Norges første riksvei og finansiering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei :eek:

Synes dette forsåvidt ble ok.

Fargetonen er også bra til denne type bilde, men jeg synes det er litt for lite kontrast her - bildet virker litt flatt - ser ut som det er tatt i overskyet vær og ikke etterbehandlet noen ting etterpå.

 

LUFT: Du må ha litt mere luft rundt motivet - her ville jeg hatt med litt mere av trestammen på høyre side - likeledes ville jeg tatt med mere av treet over, og ikke minst - du må ikke kutte av hustak slik det er på venstre side. Lag heller ikke like mye luft på begge sider av et motiv - gjerne litt mere på den ene siden, men her har du jo trestammen på denene siden og da gir det seg selv - at du må ha mere luft på den andre siden av bildet.

 

RAK-foto :)

Lenke til kommentar

Hei :eek:

Synes dette forsåvidt ble ok.

Fargetonen er også bra til denne type bilde, men jeg synes det er litt for lite kontrast her - bildet virker litt flatt - ser ut som det er tatt i overskyet vær og ikke etterbehandlet noen ting etterpå.

 

LUFT: Du må ha litt mere luft rundt motivet - her ville jeg hatt med litt mere av trestammen på høyre side - likeledes ville jeg tatt med mere av treet over, og ikke minst - du må ikke kutte av hustak slik det er på venstre side. Lag heller ikke like mye luft på begge sider av et motiv - gjerne litt mere på den ene siden, men her har du jo trestammen på denene siden og da gir det seg selv - at du må ha mere luft på den andre siden av bildet.

 

RAK-foto :)

Tusen takk for utfyllende kommentar :) Tar med meg alt sammen :) Himmelen er utbrent, det har du sikkert sett. Har ikke klart å ta mer enn et par-tre bilder jeg er nogenlunde fornøyd med hittil. Men lærer utrolig mye, og bildene jeg tar nå er bedre enn de var for en måned siden :) Det er vel sånn det fortsetter hele tiden:), hele tiden noe nytt, hele tiden videre :)

Super tilbakemelding! Takk! :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

Tips må bli; få slutt på bom NÅ og for all fremtid.

Fint at du har historien til huset. Det gjør jo det hele mere intressant.

Jeg synes forøvrig dette utsnittet går helt innpå vegga og kunne tenke meg litt luft rundt, kanskje en bit av denne riksveien også om den eksisterer.

Lenke til kommentar

Tips må bli; få slutt på bom NÅ og for all fremtid.

Fint at du har historien til huset. Det gjør jo det hele mere intressant.

Jeg synes forøvrig dette utsnittet går helt innpå vegga og kunne tenke meg litt luft rundt, kanskje en bit av denne riksveien også om den eksisterer.

Takk for kommentarer :) Riksveien eksisterer ennå, ikke på høyde med den nye E134 - men dog :)
Lenke til kommentar

Syntes dette ble et bra bilde, det tynneste på bjørkekvistene virker noe unaturlig.Enig med noe mere luft. Syntes du serverer en fin historie dokumentert med bilde. Er nysgjerrig av natue så jeg lurer veldig hvor dette huset ligger?

Takker :) Huset ligger på Gamleveien mellom Kongsberg og Øvre Eiker. Til historien hører det med at det senere både har vært gjestgiveri og overnattingsted. Det hadde vært noe til etterbruk av dagens bomstasjoner ;-)

Er du historieinteressert, så er Kongsberg stedet :) Fra gruvedrift til Hi-tech :)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...