Gå til innhold

Hvor realistisk er det å reise på tvers over sibir og Kina?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg leker litt med tanken om å en dag reise over Kina med motorsykkel eller noe lignende. Selvsagt er det en stor utfordring, og en gigantisk kommunikasjons-barriere, men hvor realistisk tror dere at dette er om det blir utført profesjonelt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Med riktig planlegging er vel ikke det mer enn litt komplisert. Fulgte du forøvrig med på "Team Bachstad"?

Lenke til kommentar

Vi er en liten og ambisiøs vennegruppe som er veldig fristet på tanken. Jeg er redd jeg må sette av mye penger og tid, men det får nå være.

Jeg har ikke sett Team Bachstad nei. Inspirasjonen min er en 50/50 blandning av han her som viste dokumentaren sin på skolen vårs i fjor og Top Gear sine sesongspesialer. :wee:

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var en meget spesielll historie han hadde å fortelle. Jeg antok at du skulle reise solo - men når dere er flere i lag, betyr det mye mer planlegging. Det er enklere hvis man hele tiden bare har seg selv å forholde seg til. Jeg for min del har ett eget mål på å reise transsibirske. Skal få med meg mye av russland, og endel av kina. Men dette ligger noen år frem i tid, og da tenker jeg å reise solo.

Lenke til kommentar

Les på ADVrider du, på tripreports, er flere som har reist igjnnom russland og sibir, riktignok har de fleste sagt at du er nødt til å lære deg litt russisk og det krylliske alfabetet for å gjøre det lettere.

Det å reise igjennom Kina derimot er det kun noen få som gjør pga. at det koster en formue. Kinesiske myndigheter gir ikke utlendinger lov til å kjøre i landet med mindre de har eskorte hele veien, som en selv må betale for. Leste at det et par ganger i året er folk som går sammen og spleiser på det, men det er visst ikke anbefalt.

Riktignok kan du lese om en kar på ADVrider som kjørte på falsk kinesisk førerkort og en 250 ccm som han fant ut underveis at muligens var stjålet helt fra kina til frankrike solo, men da skal du virkelig ha pågangsmot og baller av stål.

http://www.advrider....ad.php?t=618066

Endret av multisync
Lenke til kommentar

Jeg hadde nok aldri klart meg alene, så vi det blir et minimum på to stykker.

Idemyldringen gikk ut på at vi startet i Ukraina, tok transsibir-toget til en eller annen destinasjon i Russland før vi fikk tak i motorsykler og kjørte på tvers av Kina.

De to største utfordringene er hvordan vi skal leve og kommunikasjon med lokalbefolkningen. Når du sier at man er nødt til å ha eskorte så var jo dette litt dumt, men om den tiden noen ganger kommer på så vil jeg se på den saken, det er ikke utenktelig å bytte ut Kina med Russland og heller kjøre langs grensen.

Jeg er ikke bedre egnet til å ta denne utfordringen enn noen andre i 20-årene som nettopp er ferdig med utdanningen og har muligheten til å ta fri før man binder seg til jobb og familie.

Jeg skal sjekke ut forumet du linket til og se om jeg finner noe informasjon og tips. :)

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...