Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Beste tablett for bruk som GPS i bil ?

Anbefalte innlegg

Hei sann folkens

Skal på bilferie i sommer ned til serbia også lurer jeg da på hvilken tablett dere hadde anbefalt meg? Planen er å bruke tomtom iq routes XXL til kroatia og tablett i resten av serbia da tomtom ikke har kart over serbia som er litt dumt!

Har tenkt på samsung galaxy tab og transformer tab. Jeg er litt fersk på hva som funker.Skal reise om 50 dager så det haster ikke akkurat å kjøpe noe. Hvis en nettbrett komer om litt så kan jeg gjerne vente alltså! Ipad er uaktelt

Pris 3-4 Tusen kr

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Om du kun skal bruke det for gpsen sin del, så hadde jeg valgt en vanlig gps med kart over området. En gps har flere funksjoner, bl.a varsling av ulykker, poi-er osv og flere kjekke funksjoner som f.eks å bli guidet til nærmeste parkeringsplass eller minibank. Synes også kartene er bedre, og så er det mer tilpasset oppheng av gps i bilruta. En gps har også funksjoner for bl.a fotoboksvarsling, og både tomtom og garmin har aktive forum som legger ut slike poi lister gratis. En siste ting er muligheten til å legge inn koordinater. På ferieturer har ihvertfall jeg oppdaget at ikek alle campingplasser osv har adresser, og da er det kjekt å kunne legge inn koordinater....også om man skal møte noen. de leser av sine koordinater, og du plotter den inn på din så møtes dere.

Synes også kartene oppdateres oftere på gps.

Kjenenr ike så mye til mulighetene på tabber, men foretrekekr ihvertfall gps selv.

Lenke til kommentar

Takk for svar !

Jo det har jeg tenkt vett du, men google maps har så detaljert kart over serbia at det er uaktuelt å ha noe annet. Garmin gps likte jeg ikke i det hele tatt.

Har oppdatert mappene til nyeste 885 , og alt av poi/fatsbokser osv på tomtom gpsen. Brukte gpsunderground.com

Men liksom google maps har også kult "street view " der man kan se hvor man skal svinge osv, dog må man ha en aktiv internettforbindelse og landet må ha vært dekket via street view bilen ! som serbia ikke er :p. Men fortsatt, masse invo der, og liker muligheten der man kan laste ned mappene på mobilen / tableten og navigere uten å måtte bruke internettforbindelse! Så jeg vet ikke ,

Har også sjekka ut sygic og route 66 navigering på android og det funka jo bra, fint 3d visning og " FOLLOW me " funksjon der gpsen viser på skjermen hvor man skal kjøre sånt at man kan bare bruke kameraet sitt. Men men masse å velge

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Blir ikke det dyrt å bruke å bruke google maps dersom du skal bruke datatrafikk i utlandet? Det finnes GPS-programvare til Android som dekker Serbia og som har hele kartverket liggende på mobilen/brettet, f.eks Navigon (Du kan søke med vanlige bokstaver, men i kartet vises dessverre bare stedsnavnene på kyrillisk).

Brettet du kjøper bør ha en god GPS, dvs. at du bør holde deg unna Transformer Prime. Skjermen bør også være så lyssterk at det ikke er problem å se den i når solen skinner inn i bilen. En 10" kan også bli stor dersom den skal festes i dashbordet på et vis. Kanskje er et mindre brett på 7-8" bedre egnet til bilbruk.

Lenke til kommentar

Bruker selv første generasjons Samsung Galaxy Tab til GPS i bilen. Før benyttet jeg meg av Navigon og Copilot som programvare på den, men i det siste har jeg kun brukt Google Maps. Google Maps støtter også å cache kart mens du er på wifi, slik at du kan hente kart for din rute før du forlater hotellet.

Samsung hadde også dengang et feste for Tab'en til frontruta som originalt ekstrautstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...