Gå til innhold

Ny laptop til bl.a. FM 2012

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Strengt tatt, kan du vel kjøre Football Manager 2012 på hvilken som helst av dagens PC'er vil jeg tro.

Det er vel prosessoren som vil avgjøre hvor godt det kjører.

Det kommer an på hvor stor du hadde tenkt deg at den skulle være.

Men denne vil nok gjøre en ok jobb, og det mener jeg er et bra tilbud :

http://cdon.no/elektronikk/hp_pavilion_g6-1302eo_core_i3-2330m_4gb_500gb_15.6_w7hp_uma_dvd-rw-18243505

Edit : Et noe kraftiger alternativ, og fortsatt et bra tilbud :

http://cdon.no/elektronikk/hp_pavilion_g6-1366eo_core_i5-2450m_6gb_640gb_15.6_w7hp_hd7450_1gb_dvd-rw-18243508

Endret av ZiggyS
Lenke til kommentar

Asus har jevnt over bra maskiner, er enig i det.

Når det gjelder HP, så har jeg erfaring med en dv6 som var en ypperlig maskin (dog i en litt annen prisklasse).

Skal innrømme at jeg ikke har erfaring med de to jeg listet opp, men de ser iallefall ut til å være bra tilbud spesifikasjonsmessig :-)

Lenke til kommentar

Det du trenger for å kjøre FM nogenlunde raskt, er en Core i5 prosessor, og minst 4 GB RAM. Deretter vil FM gå raskere jo kraftigere prosessor du har. Har du ambisjoner om å kjøre største database og svært mange ligaer i spill, så er en kraftig Core i7 prosessor en fordel, sammen med minst 4 GB RAM (gjerne mer RAM for å sikre at du fint kan kjøre andre ting samtidig med FM), og gjerne en SSD. Grafikkmessig vil den innebygde chip'en i disse prosessorene gjøre nytten til den forholdsvis enkle 3D-grafikken i spillet, men har du også krav om å kunne kjøre grafikken på max, trenger du et godt mellomklasse dedikert skjermkort. Og kjøper du en maskin med en av de nye Ivy Bridge-prosessorene, så er den innebygde grafikkchipen i disse enda bedre enn forrige generasjon, slik at du kanskje slipper å bekymre deg om dedikert skjermkort.

Forslag:

Asus A55A og

Toshiba Satellite L855-11C - Med flunkende ny Ivy Bridge 4-kjerners prosessor, innebygd Intel HD 4000 grafikkchip, 4 GB RAM. Vil kjøre FM fint, også grafisk.

eller

Toshiba Satellite L855-10U - Ivy Bridge, 4 GB RAM, HD 7670M skjermkort.

Asus K55SV - Ivy Bridge, 6 GB RAM, GT 630M skjermkort.

Begge disse skjermkortene er gode mellomklassekort.

Det hadde selvsagt vært gunstig med en høyere skjermoppløsning enn disse har, men da ser det ut som du i øyeblikket må over din maksgrense på 7 tusen kroner.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For å være sikker på et bra resultat er det viktig at minnebrikkene er nøyaktig like, hvis du skal bruke dem sammen. Både merke, modell og spesifikasjoner. Dvs. at du fremdeles trenger å få vite nøyaktig hvilken brikke som sitter i maskinen fra før. Deretter kjøper du maken brikke, hvor fra spiller ingen rolle.

Eller du kjøper deg et helt nytt sett brikker (2 like, kommer i pakke) og setter dem inn i stedet for den gamle.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...