Jajakanskjedet Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hei, er det mulig å bruke kjøttet til minken til noe? Har ikke hørt om noen matretter som inneholder mink før.. 1 Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 I farta kan jeg tenke meg det burde passe i en viltgryte. Ellers vet jeg ikke. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Jeg har aldri hørt om at man kan spise mink. Regner med at du kan bruke kjøttet som eventuelt åte til kråke hvor du står nærme med hagle. 1 Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Seff. Hvis du er lost i skogen uten mat så funker mink mykke fett. Skjær av pelsen og spar den til å lage lue med. Ta deretter ut invollene og stikk spydet gjennom skrotten. Sett så på grillen og stek til kjøttet er mørt. 1 Lenke til kommentar
Quote Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 Men nå regner jeg med at TS tenker på om det er godt. Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 9. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2012 Var nok om det er godt eller ikke jeg hadde i tankene ja Så da tenker jeg meg at jeg holder meg unna det... Lenke til kommentar
Balthier Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 (endret) Da har vi svaret? Eller har vi det. Hvordan vet du hvordan mink smaker? Det er ett dyr i gnagerfamilien. Kjøttet skal være noe seigt og smake som kylling har jeg fått høre. For alt vi vet smaker det himmelsk. Endret 9. mai 2012 av Balthier842 Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 [...]Det er ett dyr i gnagerfamilien. [...] Hvis du ikke har det minste snev av peiling, så går det helt fint å ikke svare i en tråd. Mink er ett mårdyr (akkurat som mår, jerv og oter). De smaker sikkert helt greit, men vi har tradisjon for at rovdyr ikke er mat. At "den smaker som kylling" tror jeg du kan ta som sikkert at den ikke gjør... 1 Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Da har vi svaret? Eller har vi det. Hvordan vet du hvordan mink smaker? Det er ett dyr i gnagerfamilien. Kjøttet skal være noe seigt og smake som kylling har jeg fått høre. For alt vi vet smaker det himmelsk. I heite Kveite har du det fra at Mink er en gnager? Var Jesus en fugl og Wesenlund en fisk? Mink er ett mårdyr og den minken vi har i Norge ble innført på ca 1927 for pelsdyroppdrett. Innført fra USA og Canada. Finnes også Europeisk Mink, men ikke i Norge. Minken er også ett stinkdyr, med stinkkjerler ved baken, og utsondrer en meget vondt lukt hvis den blir angrepet eller skremt. Denne lukten går ikke bort med det første. Fates også flere minkarter tidligere bla. sjømink som døde ut ca 1860 Med denne fantes det 16 underarter mink - nå ca 15. 2 Lenke til kommentar
Kalaspuffar Skrevet 24. juni 2012 Del Skrevet 24. juni 2012 (endret) Allt går att äta. Men om det är gott vet jag inte, har aldrig provat. Men jag har faktiskt funderat på att smaka. Har 3 minkar i frysen, så kanske man skulle testa? Sen är det ju väldigt lite kött på en mink, kanske som en halv kyckling. Endret 24. juni 2012 av Kalaspuffar Lenke til kommentar
Jajakanskjedet Skrevet 25. juni 2012 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2012 Allt går att äta. Men om det är gott vet jag inte, har aldrig provat. Men jag har faktiskt funderat på att smaka. Har 3 minkar i frysen, så kanske man skulle testa? Sen är det ju väldigt lite kött på en mink, kanske som en halv kyckling. Ta deg et lite mink-måltid, og fortell hvordan det smaker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå