Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

oh oh, min prostata

Gunfreak

Anbefalte innlegg

Så jeg tok en genetisk test som viser opphav og sykdommer.

De gode nyhetene er at jeg har mindre sjangse for altzeimers enn den gjennonsnittlige person, og min sjangse for parkinson er vanlig, dette er de to store tingene folk ofte er redde for, og siden man egentlig ikke kan gjøre noe med det, er det flere folk som velger å holde akurrat de sjangsene skjult, jeg valgte å få vite det og det var gode nyheter.

Det eneste som dukket opp som fare signal var prostata kreft, med nesten 25% sjangse å få det før jeg er 79 år, er dette noe jeg bør tenke på.

Fordelen er jo at jeg kan nå være ekstra oppmerksom, så lenge jeg oppdager det tidlig er sjangsene for overlevelse veldig gode.

Ellers var det for det meste gode nyheter, de fleste sykdommer var enten ca. gjennomsnittlig eller lavere.

Fant også ut at jeg ikke bærer noen skjulte bomber som kunne påvirke barna mine, ingen kjent sjangse for cystisk fibrose, eller bryskreft osv. Noe som er kult.

Jeg fant ut at moren min sin famile kommer fra et stort område som strekker seg fra skandinavia ned til tyrkia. mens faren min kommer mer spesifikt fra den nordatlantiske kyst, sørøstlig england, Nederland eller Tysklands nord atlantiske kyst. Så min fra kom fra vest, min mor fra øst. Men begge klare europeiske(og litt nær østlige) grener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 år senere...

Vel nå gir de ikke medisinsk info lengre, amerikanske rådet som styrer, mener de ikke kan regigøre for testene godt nok, og derfor ikke godkjente, så vi som allerde har våres medisinske saker gjort, får beholde det.

de som kjøper denne pakken nå vil bare få vite om sitt opphav, ikke noe av det medisinske.

Så det du får vite nå er hvor mye neandertaler dna du har, og hvor du stammer fra. og hvor foreldrene dine stammer fra.

De har oppgradert dette mye siden jeg ble med og sjekka for noen månder siden etter å ikke vært der på sånn et år, fant ut blant annet at jeg er 0,8% ahsenazi jøde. og ikke overaksende mesteparten er skandinavisk eller nordisk, med bittelitt britisk og random nord europeisk.

Lenke til kommentar

Vel nå gir de ikke medisinsk info lengre, amerikanske rådet som styrer, mener de ikke kan regigøre for testene godt nok, og derfor ikke godkjente, så vi som allerde har våres medisinske saker gjort, får beholde det.

de som kjøper denne pakken nå vil bare få vite om sitt opphav, ikke noe av det medisinske.

Så det du får vite nå er hvor mye neandertaler dna du har, og hvor du stammer fra. og hvor foreldrene dine stammer fra.

De har oppgradert dette mye siden jeg ble med og sjekka for noen månder siden etter å ikke vært der på sånn et år, fant ut blant annet at jeg er 0,8% ahsenazi jøde. og ikke overaksende mesteparten er skandinavisk eller nordisk, med bittelitt britisk og random nord europeisk.

Dette gjør jo 23andme mindre interessant egentlig. Opphav og bakgrunn er morsomt det, men har egentlig tenkt mer at den medisinske infoen hadde vært interessant å kjenne til.

Noen andre som gir dette?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...