Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med støy fra lydkortet

Anbefalte innlegg

Har et Creative X-Fi Fatal1ty lydkort m/frontpanel, som kjører på en Windows 7 maskin. Har hatt dette kortet i flere år uten at det har vært problemer med det, men etter at jeg oppdaterte SSD med nyeste firmware og kjørte nyinstallasjon av Windows, har jeg vært plaget med støy og skraping. Støyen kan dukke opp plutselig, uten varsel, for så å forsvinne. Har deaktivert integrert lydenhet på hovedkortet, så der skal det ikke være konflikt. Har lett med lys og lykter etter konflikter. Har reinstallert drivere. Jeg er rett og slett tom for ideer nå. Noen glupinger med innspill der ute?

Hovedkortet er et ASUS Sabertooth P67.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Regner med du har lagt inn siste versjon av drivere? Ville sjekket voluminnstillingene, og slått av det jeg ikke trengte samt sjekket om lydinstillingene var satt riktig, dvs om det er satt som pc høyttalere, headsett, surround osv.

Lenke til kommentar

Jeg har merked at dette skjer når du bruker vanlig PCI, og ikke PCI-express. Jeg kan ikke si hvorfor. Men jeg har opplevd det samme med mitt gamle lydkort, og nå har jeg byttet til et som sitter i PCI-e. Jeg har ikke hørt denne støyen på dette enda, og håper jeg ikke får det fordi jeg kaster alltid av meg headsettet når det skjer.

Det kan være at kortet har noen komponeter på seg som ikke vil leve så lenge som de andre og da slutte rå fungere riktig.

Men den eneste løsningen jeg fant var bare å bytte det ut.

Lenke til kommentar

Jeg har merked at dette skjer når du bruker vanlig PCI, og ikke PCI-express. Jeg kan ikke si hvorfor. Men jeg har opplevd det samme med mitt gamle lydkort, og nå har jeg byttet til et som sitter i PCI-e. Jeg har ikke hørt denne støyen på dette enda, og håper jeg ikke får det fordi jeg kaster alltid av meg headsettet når det skjer.

Det kan være at kortet har noen komponeter på seg som ikke vil leve så lenge som de andre og da slutte rå fungere riktig.

Men den eneste løsningen jeg fant var bare å bytte det ut.

Begynner å tro at det er min eneste utvei også.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...