thebull Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hei, jeg har lenge vært fasinert av konspirasjonsteorier rundt Hitler sin død, mye fordi det er et fasinerende tema. Jeg har funnet en artikkel, samt en dokumentar som oppsummerer godt hva konspirasjonsteorien går ut på. Hvis du virkelig vil sette deg inn i dette temaet, så er det en bok av to engelske forskere som artikkelen omtaler, som tydeligvis skal dokumentere svært godt på sine påstander. Kort fortalt vil jeg ha en diskusjon rundt Hitler sin død, og hva dere tenker om filmen Håper folk tar seg tid til å iallefall lese artikkelen før man evt kommer med kommentar! Eller, hvis noen har noe kunnskap om temaet eksternt til artikkelen eller filmen hadde jo det vært enda bedre!! - TB http://www.nettavisen.no/nyheter/article3252438.ece - her er artikkelen Glemte å poste den i emnet. Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 ferdig nå, morsomt å se alle ta feil Lenke til kommentar
thebull Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 ferdig nå, morsomt å se alle ta feil Hva tenker du? Lenke til kommentar
Mr. Lurk Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 ferdig nå, morsomt å se alle ta feil Hva tenker du? Jeg tenker at hitler aldri tok sitt egent liv, kanskje elskern sin. Har du noe mer? Lenke til kommentar
LonelyMan Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Nå sier jeg min mening her, det er ikke nødvendigvis fakta, men sett fra siden, tatt i betraktning situasjonen i tyskland, og alt der omkring, så tror jeg hitler tok sitt liv og jeg tror han beordret sine menn til å brenne hans lik. Han ønsket nok ikke at russerne skulle få fatt i liket hans, det ville vært politisk selvmord for nazi tyskland å få hengt opp liket av hitler på toppen av en bygning. Han valgte å få brent sitt lik for å spare nasjonen fra den type hendelser, om russerne hadde fått tak i liket og bare tenk om de hadde avkledd han og hengt han opp, det ville vært totalt demoraliserende for hele det tyske riket, og all autoritet ville blitt drept umiddelbart. Det Hitler gjorde, var et politisk godt valg. Han valgte å eliminere sin egen kropp, og tysklands rykte og autoritet ble spart, på tross av ødeleggelsene. Jeg mener det var en iskald og korrekt avslutning Hitler gjorde, for tyskland sin del. Om noen hadde fått fatt i liket hans, ville verden sett fullstendig annerledes på Tyskland i dag, man kan gjerne undervurdere den delen, men folk ville sett svært annerledes på tyskland. Det er ikke uten grunn at, både i Iraq og i Libya, så rev de ned statuer av både saddam og gadaffi, det er alltid slike symbol saker i avslutningsfasene av kriger, og om mulig viser de likene. Det tar knekken på "spøkelset" til regimet og man avkler autoritets-vis hele regimet. Derfor valgte hitler å få brent sitt eget lik. Og det hadde enorme konsekvenser at han valgte det, for ettermælet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå