Substitute Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg visste ikke helt hvordan jeg skulle croppe dette. Isen i forgrunnen føler jeg er med å gi dybde, samtidig som den bidrar til uorden og rot. Det er veldig mange detaljer i bildet og vanskelig å finne noe å hvile øynene på. Eller? Tar imot alle gode råd og tips til forbedringer i alle ledd. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Får fin stemning av bildet, men ja, det er kanskje litt feil croppet. Jeg savner litt mer himmel. Har du mulighet så kan du prøve å ta bildet på nytt igjen, bare komme deg enda litt nærmere vannet. Da får du med isflakene i front og litt mer himmel. Ellers likte jeg skyene som gikk tvers over fjellene. Gir en god følelse av høyde fjellene. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Enig med himmelen. Bildet er tatt og det er nok mange år til neste gang jeg er på det stedet og har så fint vær, så det var et lucky shot. Jeg kunne nok kanskje fått til litt mer himmel i photoshop, da den er temmelig unison og ikke så vanskelig å legge til. Lenke til kommentar
Bjørn Christiansen Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Eventuelt kunne du kanskje croppa 1/3 fra bunnen av? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Synes det er passe mye himmel - den er jo ikke veldig spennende. Jeg tror jeg kun ville tatt vekk litt av bunnen - ved nedkanten av sprekken i det store flaket - da fjerner du grøten nede i høyre hjørne og det store flaket blir mindre dominerende. Fjernes flakene helt,tor jeg bildet fort blir kjedelig. Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Jeg er egentlig ikke kvalifisert til å komme med noe annet enn en synsing, istedenfor den faglige tilbakemeldingen som man kan forvente fra et slik forum Men jeg syntes det var et flott bilde. Jeg likte i grunnen ikke den svarte rammen som gjorde førsteinntrykket litt ubehagelig. Men når jeg beveget meg bort fra det, og lot meg fange av hovedmotivet, så var det nok til at jeg (mot normalt) klikket meg inn på flickr kontoen og kikket nærmere på bildet i full screen modus., Her inne så ble jeg umiddelbart fanget av isflakene i forgrunnen. Deretter beveget øynene seg sakte "innover" i bildet, over det blanke "vannskapet" og frem til beltet med drivis. Her stoppet jeg opp og lot øynene vandre oppover til fjellene og de skykledde fjelltoppene. Himmelen la jeg nesten ikke merke til, bortsett fra at den var blå. Jeg oppfattet nesten bildet som en scene fra et naturprogram fra BBC. Et program som tok oss med på en kort reise inn mot drivisen, og det eneste som manglet var stemmen til Sir David Attenborough. Jeg synes at i dette bildet så er himmelen totalt uinteressant. Hovedmotivet for meg er vannet og drivisen. Fjellene spiller en supporterende rollen, mens himmelen kun er en statist. Nå er jeg en noenlunde ivrig kajakkpadler, og det er alltid vannet som fanger meg først i et bilde. Jeg regner derfor med at min betraktning nok er preget en del av det. Og det er nok min bakgrunn som padler som ga meg det klisjépregede inntrykket beskrevet ovenfor Men jeg tror uansett ikke at en mer eller mindre skyfri himmel noengang vil være mer interessant motiv enn et reflekterende "vannskap" med spennende drivis eller tilsvarende eksotiske hindringer i vannet Det får være nok synsing. Cliff Notes: Komposisjonen var bra, motivet var fantastisk, den sorte rammen over og under litt ekkel, Men jeg tror jeg skjønner poenget likevel. Alt i alt et flott biilde. Lenke til kommentar
Substitute Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Takk for gode innspill. Når det gjelder den sorte rammen så er den brukt for å dra bildet litt ut i høydeformat da jeg synes at bildene som er for smale blir litt nakne uten. Spesielt når det er mye bildeinfo i kantene så synes jeg at en ramme er med på å lettere fokusere på dette. Mye detaljer ute i topp og bunn blir ikke bra når det ikke er ramme synes jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå