Haldiz Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei jeg håper at noen kan hjelpe meg med en ting?? Finnes det noen webshop i norge som kan sende utstyr til utlandet (eu) sånn at jeg kan få vekk den lorta MOMSEN Plz hjelp :) Lenke til kommentar
Dirty Water Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hvis du bor i utlandet og sender til en addresse der må du legge til det landets moms i stedet for norges. Det lønner seg ikke... Hvis det er motsatt må du trekke fra det landets moms og legge til norges moms. Fortsatt: Det lønner seg ikke. Bor du i utlandet bør du bestille fra webshops i det landet du bor i. Bor du i Norge, og ønsker å slippe unna momsen... vel, da sniker du deg unna din betaling til fellesskapet, og du fortjener å brenne i helvete Slapp av, ikke så ille, men betal moms. Hvis du bestiller det og kjøper det på et firma slipper du unna momsen, dvs. du kan trekke det fra på skatten. Men om du er en ungdom funker vel ikke dette noe særlig, så betal moms. Lenke til kommentar
Haldiz Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 jaha kan ikke si det hjalp meg mye men du ser det at Norge e masse billigere på data en noen andre land i EU snakker om fra 30%-60% rimligere å vist de sender pakken til posten så sånder de det videre å da ender jeg opp med 24%moms+16%moms å det kan jeg ikke si e bra butikk Å for det andre hvofor skulle jeg betalt moms i det hele tatt til Norge?? Jeg bor der ikke !! Å hvofor vil du at jeg ska betale moms??? Lenke til kommentar
mr x Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 jaha kan ikke si det hjalp meg mye men du ser det at Norge e masse billigere på data en noen andre land i EU snakker om fra 30%-60% rimligere å vist de sender pakken til posten så sånder de det videre å da ender jeg opp med 24%moms+16%moms å det kan jeg ikke si e bra butikk Å for det andre hvofor skulle jeg betalt moms i det hele tatt til Norge?? Jeg bor der ikke !! Å hvofor vil du at jeg ska betale moms??? hvor bor du da..? nordpolen... du må iallefall betale til det landet du bor i.. Lenke til kommentar
Haldiz Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 så klart ska jeg betale til mitt land men ****** ikke Norge når jeg ikke e eller hører til det Å hvofor e dere så opphengt at jeg ska betale moms?? Spørsmålet jeg vil ha svar på e jo kort å enkelt om noen av dere vet om en nettbutikk som sender ut av landet ??? Lenke til kommentar
J0lle Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 så klart ska jeg betale til mitt land men kjøss ikke Norge når jeg ikke e eller hører til det Å hvofor e dere så opphengt at jeg ska betale moms?? Spørsmålet jeg vil ha svar på e jo kort å enkelt om noen av dere vet om en nettbutikk som sender ut av landet ??? Det kommer en snart Stay patient Lenke til kommentar
Fortius Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 i HENHOLD TIL FORSKRIFT NR 35 I SKATTELOVEN AV 31.07.1970 fratrekkes 24% mva. fra alle varer som sendes til utlandet. Beløpet trekkes rett fra faktura og gir en momsfri faktura for mottaker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå