Gå til innhold

[Løst] karaktersnitt for programmering bachelor, UIB

HHV

Anbefalte innlegg

HEI! :roll:

Jeg lurer på, er det noen som vet hva karaktersnitt/studiepoengsnittet var for å komme inn på (http://www.uib.no/st...KT#introduksjon) Programmering på UIB??

Ja, jeg vet at alle kvalifiserte søkere kom inn i fjord, men skulle likt å vite hvor på skalaen disse søkerne var plassert... :p

Vil selv komme til å gå ut med ca. 47-48 poeng, tror dere det er bra nok??

Eller burde jeg lese som ett svin nå frem mot eksamen?? :grin2:

Endret av HHV
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du vet at alle kom inn i fjor, og vet dermed at du sansynligvis kommer inn i år, men likevel spør du om du bør jobbe som et svin for å komme deg opp på snitt-nivået til elevene som går på skolen?

Generelt sett: Universitetet kommer til å bli et høyt skritt i arbeidsmengde og vanskelighetsgrad i forhold til vgs. Det vanskelige er ikke å komme inn, men å komme seg ut fra skolen med en fullført tittel. Det er mange som dropper ut det første semesteret fordi de innser at det ble for tøft. Så ja: du bør gjøre ditt beste på eksamenene nå, i allefall i fysikk, kjemi, matte og eventuelt datafag om du skulle ha det. På den måten bir du mer forberedt til universitetet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk dere :-)

Jeg tror ikke det skal være noe prøblem for meg med mengden arbeid, jeg er 95-elev, og tar studiespess. på to år i steden for tre, altså jeg går ut av VGS til neste sommer.Jeg er derfor meget motivert og godt vant til mye skolearbeid, men tror nok at jeg bør jobbe godt mot eksamen uansett ja :D

Gir alltid en bedre mestringsfølelse å få gode resultater :D

Lenke til kommentar

Ser at tråden er løst, men bare to ting jeg lurte på.

1) til R2D290 hvorfor skal man gjøre det så bra i "i allefall i fysikk, kjemi, matte" for å begyne på programmering? Verdens største myte at disse emnene medfører forståelse av programmering (underemner i matte som digitalteknikk, boolskalgebra osv kommer bra med, og generelt matematikk for informatik fag).

2) Til trådstarter, hvordan gjennomfører du studiespess på 2 år, IB eller? =)

Lenke til kommentar

1) Nå har det seg nå engang sånn at programmering ikke er det eneste faget man har, og det hjelper ikke om man er aldri så god i programmering, om man ikke kommer seg forbi fysikken =)

Fag som norsk, samfunnsfag, historie etc. er derimot ikke fag på høyskolen (bortsett fra forkurs), så disse er kanskje ikke like viktige å bruke så mye tid på dersom man vet man kommer inn på høyskolen uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...