Gå til innhold

PC-skjerm til ca. 1500,-


Storz

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har planer om å kjøpe 2 PC skjermer. Disse må ha HDMI, VGA og DVI. Størrelsene må være maks 24" og minst 22". Helst svarte. De må være like, og mulig å kjøpes i Norden (ikke noe Pixmania eller lignende (helst)). Hva kan dere anbefale? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er veldig førnøyd med denne. Jeg har to stk, og synes de fungerer knall, så om du kan gå opp til 1700kr tror jeg de kan være et godt alternativ. Den ene kjøpte jeg på tilbud og den andre som demovare, begge til rundt 1200-1300kr, kan jo hende de dukker opp igjen. Er også mulig at andre butikker selger de billigere.

Mener å huske at jeg så en tilsvarende uten høytalere (Som ikke er noe spesielt uansett) til 1200kr eller noe i det området Hos dustin, men er ikke helt sikker.

 

VGA, HDMI og DVI, samt 2ms grått til grått og 5ms ellers, vet ikke om det holder til spilling for deg?

 

Edit: Tror kanskje det finnes en variant uten LED til en billigere penge, den kan jo og vurderes, selv om LED så vidt jeg har erfart er å foretrekke.

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Den må ha HDMI, skal spilles litt PS3 på den. Da er ikke heller 8 MS særlig gunstig :/

 

Slår uansett alt på markede som er 2ms opptil 2000kr. Kan alltids kjøpe DVI til HDMI adapter om det tilog med ikke følger med.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Det med grått til grått har jeg aldri hørt om før. Jeg har prøvd å spille på en kompis av meg sin 2 ms, og merker litt forskjell i hvordan bildet beveger seg i forhold til min 8/10 ms TV. :) Jeg vet ikke helt hvor mye penger jeg har, ettersom at det er bursdagspenger jeg venter på ^^ Har ikke så altfor stor familie, så derfor var det ca 3000 maks budsjett. Men som vanlig blir det jo alltid litt mer. :p

Den må ha HDMI, skal spilles litt PS3 på den. Da er ikke heller 8 MS særlig gunstig :/

 

Slår uansett alt på markede som er 2ms opptil 2000kr. Kan alltids kjøpe DVI til HDMI adapter om det tilog med ikke følger med.

 

Jeg prøvde en kompis av meg sin DVI til HDMI adapter, det fungerte ikke med PS3en hvertfall. Så jeg MÅ ha HDMI til skjermen.

Lenke til kommentar

Det med grått til grått har jeg aldri hørt om før. Jeg har prøvd å spille på en kompis av meg sin 2 ms, og merker litt forskjell i hvordan bildet beveger seg i forhold til min 8/10 ms TV. :) Jeg vet ikke helt hvor mye penger jeg har, ettersom at det er bursdagspenger jeg venter på ^^ Har ikke så altfor stor familie, så derfor var det ca 3000 maks budsjett. Men som vanlig blir det jo alltid litt mer. :p

Den må ha HDMI, skal spilles litt PS3 på den. Da er ikke heller 8 MS særlig gunstig :/

 

Slår uansett alt på markede som er 2ms opptil 2000kr. Kan alltids kjøpe DVI til HDMI adapter om det tilog med ikke følger med.

 

Jeg prøvde en kompis av meg sin DVI til HDMI adapter, det fungerte ikke med PS3en hvertfall. Så jeg MÅ ha HDMI til skjermen.

 

Det funker ikke med HDMI til DVI kabel, men DVI til HDMI adapter skal funke, kansje vennen din sin var defekt?

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=785357

Lenke til kommentar

SIkker på at adapteren ikke er ødelagt? De pleier å fungere fint, DVI er jo egentlig bare HDMI uten lyd, så det bør gå fint.

 

Jeg vet ikke helt hvilke tall som er mest vanlige å oppgi når man reklamerer for en skjerm, men grått til grått blir et mer syntetisk tall. 5ms pleier uansett å være greit til spilling, men det kommer jo litt ann på hva slags krav du stiller og hva slags spill du spiller.

 

Edit: Var vist litt sen her

Endret av hakonvl
Lenke til kommentar

Ikke defekt, han brukte den kun timer før jeg prøvde den. Men hvis DVI er HDMI uten lyd, da hjelper det jo ikke at skjermen har innebygde høyttalere? ^_^ Er ikke KJEMPE nødvendig med høyttalere, men det hadde vært fint. :) Jeg så litt rundt og fant denne her: http://www.netshop.no/WebPages/Produkt/ProduktInfo.aspx?plid=184870&ref=prisjakt

Er det en skjerm som kan fungere bra til mitt bruk? Jeg skal se litt på film, og spille en del på den/dem. Og selvfølgelig normalt bruk også.

Lenke til kommentar

Jeg er veldig førnøyd med denne. Jeg har to stk, og synes de fungerer knall, så om du kan gå opp til 1700kr tror jeg de kan være et godt alternativ. Den ene kjøpte jeg på tilbud og den andre som demovare, begge til rundt 1200-1300kr, kan jo hende de dukker opp igjen. Er også mulig at andre butikker selger de billigere.

Mener å huske at jeg så en tilsvarende uten høytalere (Som ikke er noe spesielt uansett) til 1200kr eller noe i det området Hos dustin, men er ikke helt sikker.

 

VGA, HDMI og DVI, samt 2ms grått til grått og 5ms ellers, vet ikke om det holder til spilling for deg?

 

Edit: Tror kanskje det finnes en variant uten LED til en billigere penge, den kan jo og vurderes, selv om LED så vidt jeg har erfart er å foretrekke.

kjøp heller her http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=635503

Lenke til kommentar

Det er sikkert en god skjerm, men etterlep og spilling går ikke veldig bra sammen, det er jo derfor TS vil ha ny skjerm. Når der er sagt, så hadde jeg sikkert kjøpt den i stedet for BenQen jeg linka til om jeg bare hadde sett den før. Linken du la ut taler jo også bra for responstiden på den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...