Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har ikke så mye peiling på datadeler og hva som er bra. Jeg følte for å oppgradere her pga det gikk tregt. Eneste jeg ikke la ut penger for er nytt skjermkort.

Men her om dagen så spilte jeg LoL med en kompis. Helt like innstillinger, og han kjører i5 - nividia 470 kort. og alt var egentlig gammelt. Han lasta fortere inn enn meg. Jeg hadde også lavere ping.

Jeg kjører også overclock mode på hovedkortet da det fulgte med det.

Delene mine :

Intel® Core i7-3820 CPU @ 3.60GHz,

15,9 GB DDR3 @ 800MHz

MSI X79A-GD65 (8D) (MS-7760) (SOCKET 0)

1280MB GeForce GTX 570

117GB Corsair Force 3 SSD ATA Device

Gjerne kom med programmer som kan sjekke systemet mitt for evt feil osv.

Som sagt jeg er ikke så god på dette, men begynner å lure når det overnevnte skjer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har ikke så mye peiling på datadeler og hva som er bra. Jeg følte for å oppgradere her pga det gikk tregt. Eneste jeg ikke la ut penger for er nytt skjermkort.

Men her om dagen så spilte jeg LoL med en kompis. Helt like innstillinger, og han kjører i5 - nividia 470 kort. og alt var egentlig gammelt. Han lasta fortere inn enn meg. Jeg hadde også lavere ping.

Jeg kjører også overclock mode på hovedkortet da det fulgte med det.

Delene mine :

Intel® Core™ i7-3820 CPU @ 3.60GHz,

15,9 GB DDR3 @ 800MHz

MSI X79A-GD65 (8D) (MS-7760) (SOCKET 0)

1280MB GeForce GTX 570

117GB Corsair Force 3 SSD ATA Device

Gjerne kom med programmer som kan sjekke systemet mitt for evt feil osv.

Som sagt jeg er ikke så god på dette, men begynner å lure når det overnevnte skjer.

Vell, slik jeg ser det ifra min vinkel kan det være to problem. Han har SSD, og du har ikke. Så lenge han har lagt inn LoL på SSD'en vil loadings være kjappere.

Nr 2: Det kan være eventuelt drivere du ikke har installert.

Også husk at om han har høyere RPM HDD en deg har det også noe å si. Om du har 5400RPM (GREEN disk) og han 7200 RPM så har det betydning når det komnmer til loadings, så lenge spillet er på den disken da.

PS: Så ikke at du hadde en SSD med i oppsettet, men det kan være at du ikke har LoL på selve SSD'en da?

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...