ArneT Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Jeg har nettopp begynt på en skole hvor det er Wlan sone. Jeg kjøpte et airport kort til PB'en min. Nettverket er åpent for alle, man trenger ikke og bruke passord eller noe likn for og bruke det. Jeg bruker os 10.1.5. Jeg får kontakt med basestasjonen, fullt signal. I tilleg ser jeg at maskina sender og mottar pakker. Men jeg får ikke koblet meg til Internet via internett explorer. jeg klarer og pinge DHCP serveren på skolen, men når jeg prøver og pinge for eks www.vg.no så går ikke det. Jeg får opp informasjon at jeg er tilkoblet med 11 Mbit/s Hva i alle dager er det som kan være feil?? Lenke til kommentar
cm630et Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Får du kontakt med gateway? Lenke til kommentar
ArneT Skrevet 28. august 2003 Forfatter Del Skrevet 28. august 2003 Jeg vet ikke. Jeg får tildelt ip adresse, fra DHCP server, men vet ikke om jeg får kontakt med gateway. Det sitter flere pc brukere der samtidig, som får kontakt med nettverket, det er ganske irriterende. Wlan er jo en bestemt standard, da skal det jo ikke spille noen rolle om du bruker pc eller mac. Lenke til kommentar
MacProvoserer Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Jeg har ikke airport selv og derfor ingen erfaring med det.... Men kanskje du kan finne noe her? :o (Søk etter airport og wlan og problem) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå