Gå til innhold

Acer Aspire 5750G budsjettgamer


Anbefalte innlegg

http://www.mpx.no/k/...ku=654274#extra

noen innvendinger mot å slå til på kampanjen og kjøpe denne som budsjettgamer? Har ikke sett liknende spesifikasjoner for under 5500 kr. Lillebroren min vil ha en maskin til under 5k som han kan spille minecraft, black ops, skyrim, modern warfare, kanskje bf3 på ultra low etc på. Fra før har han en stasjonær med et uidentifisert radeon-kort av type AGP i 9600-serien med 128mb ram så han er ikke videre kravstor, men det er et stort pluss hvis maskinen overlever noen års bruk uten å gå opp i limingen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ville heller invistert pengene i å bygge en stasjonær PC da han allerede har evt skjerm, tastatur og mus fra tideligere stasjonær PC, og så egner stasjonær PC seg mye mer for gaming.

 

post-251819-0-62360900-1336405745_thumb.png

 

Dette oppsettet egner seg bra for hva han leter etter, la til en lavbudsjett SSD som forsatt yter bra, og så kan han heller evt bruke den gamle HDD'en til lagring.

OS tok jeg ikke med, men det kan han laste ned ifra microsoft som en trial, etter 30 dager vil han få påmindelse om at han må registrere produktert, slik forsetter det i all evighet, så kan han evt kjøper w7 på microsoft.no senere når han har pengene til det.

Dropper han SSD'en så kommer han under 5000kr, men må da bruke HDD'en til OS og spill som vil gjøre at han får trege loadings.

Dette oppsettet vil nok greie tilogmed BF3 uten å måtte ofre all grafikken.

Endret av terje k.
Lenke til kommentar

Det er en god pris i forhold til ytelsen, så jeg har egentlig ingen betenkeligheter - annet enn at Acer ikke er kjent for å lage de mest holdbare og byggekvalitetsmessige gode laptopene - men til denne prisen er sånt ubetydelig, og nede i billigsegmentet kan man ikke vente å få noe bedre uansett. Slå til. Det er litt lav skjermoppløsning i forhold til skjermstørrelse, men med tanke på at spilling i denne skjermens oppløsning passer godt til styrken på skjermkortet, er det egentlig ikke noen stor sak det heller.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Det er en god pris i forhold til ytelsen, så jeg har egentlig ingen betenkeligheter - annet enn at Acer ikke er kjent for å lage de mest holdbare og byggekvalitetsmessige gode laptopene - men til denne prisen er sånt ubetydelig, og nede i billigsegmentet kan man ikke vente å få noe bedre uansett. Slå til. Det er litt lav skjermoppløsning i forhold til skjermstørrelse, men med tanke på at spilling i denne skjermens oppløsning passer godt til styrken på skjermkortet, er det egentlig ikke noen stor sak det heller.

ja, det finnes ca 0 laptops til under 5k som har noe bedre enn intel hd 3k og samtidi 1600x900 eller mer, så det var egentlig ikke så mye å tenke på. Fullt klar over at Acer ikke er noe rolls royce men sitter selv på en Aspire fra 2008 som har tålt sjukt mange timer med bruk, tilkobling/frakobling og flytting. Eneste tegn på at den drar på årene rent bortsett fra ytelse er at det av og til flimrer på skjermen, så må jeg trykke den litt på baksiden for at det skal gå over. Så ut som det var samme innmat som http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=744829#extra og jeg tror ikke han er interessert i en tusenlapp ekstra for å få aluminium chassis som det uansett er delte meninger om

Lenke til kommentar

Ville heller invistert pengene i å bygge en stasjonær PC da han allerede har evt skjerm, tastatur og mus fra tideligere stasjonær PC, og så egner stasjonær PC seg mye mer for gaming.

 

post-251819-0-62360900-1336405745_thumb.png

 

Dette oppsettet egner seg bra for hva han leter etter, la til en lavbudsjett SSD som forsatt yter bra, og så kan han heller evt bruke den gamle HDD'en til lagring.

OS tok jeg ikke med, men det kan han laste ned ifra microsoft som en trial, etter 30 dager vil han få påmindelse om at han må registrere produktert, slik forsetter det i all evighet, så kan han evt kjøper w7 på microsoft.no senere når han har pengene til det.

Dropper han SSD'en så kommer han under 5000kr, men må da bruke HDD'en til OS og spill som vil gjøre at han får trege loadings.

Dette oppsettet vil nok greie tilogmed BF3 uten å måtte ofre all grafikken.

det er nå en gang sånn at han har lyst på bærbar som koster absolutt minst mulig, til å bruke på skolen og hos kompiser osv. og han er ikke kresen på hvordan spillet ser ut bare det går an å få ok fps på lave instillinger. skulle kanskje spesifisert det =) men ikke dumt oppsett nei

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...