Elvis Plesly Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Hei! Interessert i å kjøpe et GTX 690. OT: Morsomt at den er dyrere enn hele kassen min for resten av PC delene.. Ellers, hvilket leverandør bør jeg kjøpe fra? Så på denne fra MSI: http://www.komplett....aspx?sku=751569 Men den har ingen HDMI inngang? Eller går det på hovedkortet (noe jeg ikke tror )? Edit: skrivefeil Endret 7. mai 2012 av Elvis Plesly Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Hei! Har nå bestemt meg for å kjøpe et GTX 690. OT: Morsomt at den er dyrere enn hele kassen min for resten av PC delene.. Ellers, hvilket leverandør bør jeg kjøpe fra? Så på denne fra MSI: http://www.komplett....aspx?sku=751569 Men den har ingen HDMI inngang? Eller går det på hovedkortet (noe jeg ikke tror )? Alle GTX 690 som nå er lansert er hovedsakelig referansemodeller så det har absolutt ingen betydning hva du velger.. Velg den som er billigst. @olestokk: Ha! Jeg var først! Endret 7. mai 2012 av Symmetrical Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Kjøp det som er billigst! de er alle prikk like... Du kan ikke bruke HDMI'en på hovedkortet, den er til for bruk av IGP på CPU'en Men hva skal man med HDMI når man har DVI og Mini DP? @Symmetrical: Ingen av dem har logo Endret 7. mai 2012 av olestokk Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Hva slags andre deler har du i PC? Skal den brukes på oppløsninger som 5760x1980 e.l? edit: leif Endret 7. mai 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Alle GTX 690 som nå er lansert er hovedsakelig referansemodeller så det har absolutt ingen betydning hva du velger.. Velg den som er billigst. Ok, har ikke offisielt kommet ut enda, så tiden vil vise Du kan ikke bruke HDMI'en på hovedkortet, den er til for bruk av IGP på CPU'en Men hva skal man med HDMI når man har DVI og Mini DP? Er ikke HDMI det beste utvalget for å få perfekte bilder osv? Ellers har jeg nettopp kjøpt en LED TV for spilling spesielt. Den har HDMI inngang. Selv vet jeg ikke om DVI og mini DP er bedre da men.. Så vil helst bruke HDMI med mindre DVI og mini DP gir bedre klarhet osv - OG OM TV TAR IMOT DET!! Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Alle GTX 690 som nå er lansert er hovedsakelig referansemodeller så det har absolutt ingen betydning hva du velger.. Velg den som er billigst. Ok, har ikke offisielt kommet ut enda, så tiden vil vise Du kan ikke bruke HDMI'en på hovedkortet, den er til for bruk av IGP på CPU'en Men hva skal man med HDMI når man har DVI og Mini DP? Er ikke HDMI det beste utvalget for å få perfekte bilder osv? Ellers har jeg nettopp kjøpt en LED TV for spilling spesielt. Den har HDMI inngang. Selv vet jeg ikke om DVI og mini DP er bedre da men.. Så vil helst bruke HDMI med mindre DVI og mini DP gir bedre klarhet osv - OG OM TV TAR IMOT DET!! Mini-DP -> HDMI-adapter Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Alle GTX 690 som nå er lansert er hovedsakelig referansemodeller så det har absolutt ingen betydning hva du velger.. Velg den som er billigst. Ok, har ikke offisielt kommet ut enda, så tiden vil vise Du kan ikke bruke HDMI'en på hovedkortet, den er til for bruk av IGP på CPU'en Men hva skal man med HDMI når man har DVI og Mini DP? Er ikke HDMI det beste utvalget for å få perfekte bilder osv? Ellers har jeg nettopp kjøpt en LED TV for spilling spesielt. Den har HDMI inngang. Selv vet jeg ikke om DVI og mini DP er bedre da men.. Så vil helst bruke HDMI med mindre DVI og mini DP gir bedre klarhet osv - OG OM TV TAR IMOT DET!! Mini-DP -> HDMI-adapter Mini DP = HDMI? eller mener du at den er bedre? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Alle GTX 690 som nå er lansert er hovedsakelig referansemodeller så det har absolutt ingen betydning hva du velger.. Velg den som er billigst. Ok, har ikke offisielt kommet ut enda, så tiden vil vise Du kan ikke bruke HDMI'en på hovedkortet, den er til for bruk av IGP på CPU'en Men hva skal man med HDMI når man har DVI og Mini DP? Er ikke HDMI det beste utvalget for å få perfekte bilder osv? Ellers har jeg nettopp kjøpt en LED TV for spilling spesielt. Den har HDMI inngang. Selv vet jeg ikke om DVI og mini DP er bedre da men.. Så vil helst bruke HDMI med mindre DVI og mini DP gir bedre klarhet osv - OG OM TV TAR IMOT DET!! Mini-DP -> HDMI-adapter Mini DP = HDMI? eller mener du at den er bedre? Nei, mente at et lite adapter fikser biffen Lenke til kommentar
Zorgeir Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Mini DP = HDMI? eller mener du at den er bedre? Bilde kvaliteten er lik, han mener at du kan bruke en adapter fra "Mini DP" til "HDMI" Endret 7. mai 2012 av Zorgeir Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Alle GTX 690 som nå er lansert er hovedsakelig referansemodeller så det har absolutt ingen betydning hva du velger.. Velg den som er billigst. Ok, har ikke offisielt kommet ut enda, så tiden vil vise Du kan ikke bruke HDMI'en på hovedkortet, den er til for bruk av IGP på CPU'en Men hva skal man med HDMI når man har DVI og Mini DP? Er ikke HDMI det beste utvalget for å få perfekte bilder osv? Ellers har jeg nettopp kjøpt en LED TV for spilling spesielt. Den har HDMI inngang. Selv vet jeg ikke om DVI og mini DP er bedre da men.. Så vil helst bruke HDMI med mindre DVI og mini DP gir bedre klarhet osv - OG OM TV TAR IMOT DET!! Mini-DP -> HDMI-adapter Mini DP = HDMI? eller mener du at den er bedre? Nei, mente at et lite adapter fikser biffen Åja, hahaha Da var det løst da Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Gjentar meg selv her, men hva skal PCen brukes til, og hva annet er det i PCen? Endret 7. mai 2012 av Audun0505 Lenke til kommentar
Noiz Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) mini-DP, DVI og HDMI er samme signal. Samme Kvalitet Grunnen til at Tver bruker HDMI er fordi HDMI overfører lyd også, det gjør ikkje di andre kablene. På ein PC bruker man som regel ikkje lyd i sjermen, derfor blir det mest brukt mini-DP og DVI i sjermkortene. Endret 7. mai 2012 av Noiz Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Gjentar meg selv her, men hva skal PCen brukes til, og hva annet er det i PCen? Gaming for det meste. Men sjekk ut denne: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1433680&hl=&fromsearch=1 Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 e mini-DP, DVI og HDMI er samme signal. Samme Kvalitet Grunnen til at Tver bruker HDMI er fordi HDMI overfører lyd også, det gjør ikkje di andre kablene. På ein PC bruker man som regel ikkje lyd i sjermen, derfor blir det mest brukt mini-DP og DVI i sjermkortene. Ok jeg har en TV skjerm, men jeg har også et nytt surround anlegg fra Creative som jeg gjerne heller vil bruke, men samt en HDMI kabel fordi den gir bra bilde. Da om jeg ikke velger 680, og (se post over med link) et av de to (som ikke har mini DP), hvordan skal jeg da bruke lyd fra anlegget mitt istedenfor TV høyttalerne? Lenke til kommentar
Audun0505 Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 e mini-DP, DVI og HDMI er samme signal. Samme Kvalitet Grunnen til at Tver bruker HDMI er fordi HDMI overfører lyd også, det gjør ikkje di andre kablene. På ein PC bruker man som regel ikkje lyd i sjermen, derfor blir det mest brukt mini-DP og DVI i sjermkortene. Ok jeg har en TV skjerm, men jeg har også et nytt surround anlegg fra Creative som jeg gjerne heller vil bruke, men samt en HDMI kabel fordi den gir bra bilde. Da om jeg ikke velger 680, og (se post over med link) et av de to (som ikke har mini DP), hvordan skal jeg da bruke lyd fra anlegget mitt istedenfor TV høyttalerne? Kobler den i lyd ut i lydkortet? Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) e mini-DP, DVI og HDMI er samme signal. Samme Kvalitet Grunnen til at Tver bruker HDMI er fordi HDMI overfører lyd også, det gjør ikkje di andre kablene. På ein PC bruker man som regel ikkje lyd i sjermen, derfor blir det mest brukt mini-DP og DVI i sjermkortene. Ok jeg har en TV skjerm, men jeg har også et nytt surround anlegg fra Creative som jeg gjerne heller vil bruke, men samt en HDMI kabel fordi den gir bra bilde. Da om jeg ikke velger 680, og (se post over med link) et av de to (som ikke har mini DP), hvordan skal jeg da bruke lyd fra anlegget mitt istedenfor TV høyttalerne? Kobler den i lyd ut i lydkortet? Må man kjøpe et eget lydkort til PCen ? Vil bare si at PCen har jeg enda ikke kjøpt. Eller delene for den saks skyld. Men jeg tror da "lydkortet" er i selveste hovedkortet? Og hvordan kobler jeg den i lyd ut? Og altså bare få høre anlegget. Edit: Får du titta på den andre tråden min? Endret 7. mai 2012 av Elvis Plesly Lenke til kommentar
Symmetrical Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 e mini-DP, DVI og HDMI er samme signal. Samme Kvalitet Grunnen til at Tver bruker HDMI er fordi HDMI overfører lyd også, det gjør ikkje di andre kablene. På ein PC bruker man som regel ikkje lyd i sjermen, derfor blir det mest brukt mini-DP og DVI i sjermkortene. Ok jeg har en TV skjerm, men jeg har også et nytt surround anlegg fra Creative som jeg gjerne heller vil bruke, men samt en HDMI kabel fordi den gir bra bilde. Da om jeg ikke velger 680, og (se post over med link) et av de to (som ikke har mini DP), hvordan skal jeg da bruke lyd fra anlegget mitt istedenfor TV høyttalerne? Kobler den i lyd ut i lydkortet? Må man kjøpe et eget lydkort til PCen ? Vil bare si at PCen har jeg enda ikke kjøpt. Eller delene for den saks skyld. Men jeg tror da "lydkortet" er i selveste hovedkortet? Og hvordan kobler jeg den i lyd ut? Og altså bare få høre anlegget. Edit: Får du titta på den andre tråden min? Det er da vanligvis lyd-utganger bak PCen fra hovedkortet. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 e mini-DP, DVI og HDMI er samme signal. Samme Kvalitet Grunnen til at Tver bruker HDMI er fordi HDMI overfører lyd også, det gjør ikkje di andre kablene. På ein PC bruker man som regel ikkje lyd i sjermen, derfor blir det mest brukt mini-DP og DVI i sjermkortene. Ok jeg har en TV skjerm, men jeg har også et nytt surround anlegg fra Creative som jeg gjerne heller vil bruke, men samt en HDMI kabel fordi den gir bra bilde. Da om jeg ikke velger 680, og (se post over med link) et av de to (som ikke har mini DP), hvordan skal jeg da bruke lyd fra anlegget mitt istedenfor TV høyttalerne? Kobler den i lyd ut i lydkortet? Må man kjøpe et eget lydkort til PCen ? Vil bare si at PCen har jeg enda ikke kjøpt. Eller delene for den saks skyld. Men jeg tror da "lydkortet" er i selveste hovedkortet? Og hvordan kobler jeg den i lyd ut? Og altså bare få høre anlegget. Edit: Får du titta på den andre tråden min? Det er da vanligvis lyd-utganger bak PCen fra hovedkortet. Ja, men de over sier jo at HDMI kabel gir LYD OG bilde, men jeg vil bare ha bilde til TVen. De utgangene bak hovedkortet skal jo brukes av anlegget. Spørsmålet er hvordan jeg ikke får lyd til selveste TV pga HDMI kabelen. Lenke til kommentar
Olestokk Skrevet 7. mai 2012 Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 Det konfigureres i Windows. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Rapporter Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Det konfigureres i Windows. Hvordan o store olestokk?! PS. vil bare si at jeg ikke får testet det ut nå da jeg ikke har kjøpt PC deler enda. Eller fått det enda. Endret 7. mai 2012 av Elvis Plesly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå