Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

svetteproblem i fjes

Anbefalte innlegg

har etter jeg hadde kyssesyke i fjor hadd mye eksem og et problem med at jeg blir ekstremt rød og varm i fjes og på ørene. har vært hos lege flere ganger med problemet men de klarer ikke å finne noe feil. så jeg tenkte at kanskje det at jeg blir rød og varm er fordi det kanskje henger litt av kyssesyken igjen i kroppen. finnes det noen tabletter eller noe medisiner som gjør at man kan få det fortere ut av kroppen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kort fortalt: Nei!

Men jeg lurer på om du har blitt en av de som reagerer på at ditt immunforsvar fremdeles er på høygir, som du selv sier. Det er pollensesong, man trenger ikke å være allergisk fra før selv om man reagerer på pollen eller andre allergener. Gjør et forsøk med reseptfri Zyrtec, mulig det kan hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Må si meg enig i allegihypotesen her. Spesielt kinnene og ørelobene er gode indikatorer i forhold til kriteriene innen miljømedisin.

Du bør søke å unngå allergener så mye som mulig for å gi systemet en mulighet til å stabilisere seg.

Zyrtec er en relativt kraftig allergimedisin (antihistamin) gitt at den er reseptfri. Det den gjør er å bryte en biokjemisk reaksjonsrekke, så det er en symptombehandling som i utgangspunktet bare er lindrene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...