Gå til innhold

PCen trekker så lite strøm, 220W peak. Hva trekker din?

Anbefalte innlegg

Dette er i 3DMark

GPU er GTX 560 Ti klokket på 950mhz, hadde forventet at det skulle dra litt mer. Det har vel å gjøre med tidenes flaskehals-CPU som er G850, men fortsatt hadde jeg forventet noe mer. Den peaker på GPU-testene i 3DMark og deiser rett ned når det kommer noe med physics inni bildet, så det sier vel sitt. Skal oppgradere til i5 så skal bli interessant å se hvordan det påvirker forbruket og ytelsen.

Idler på 50W +/-

Men jeg begynte å lure på hvor mye monsteroppsettene jeg ser folk har egentlig drar? Noen som har målt?

Humor me :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, oppsettet som står i profilen trekker ca 280W ved tomgang, 330W ved forhøyet tomgang (Litt mer skrivebords arbeid og filmtitting) og ved maks load har jeg sett den peake 550W strømtrekk.

Har en 4GHz overklokk også da.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Heh, oppsettet som står i profilen trekker ca 280W ved tomgang, 330W ved forhøyet tomgang (Litt mer skrivebords arbeid og filmtitting) og ved maks load har jeg sett den peake 550W strømtrekk.

Har en 4GHz overklokk også da.

sprøtt :) idle-målingen min var dog høyst uhøytidelig, så bare at den lå rundt 50W på skrivebordet over en liten periode.

5970 drikker vel forsåvidt ampere som en full sjømann ;)

Lenke til kommentar

2600k @4.7GHz

7970 @ 1300/1800

2 HDDer + 1 SSD

2 stikker RAM

IntelBurnTest på lav prioritet + Furmark fullskjerm trakk 657W fra veggen. Under Combined-testen i 3DMark11 så jeg 396W.

Furmark var interessant, fikk meg oppå 270W ihvertfall

Men når en PSU er på 500W, er det fra veggen eller er det DC output som menes? Og det er mye snakk om at 500W ikke er 500W etc på billige PSUer med så så mange ampere på diverse rails osv. På min OCZ Modxstream 500W står det 18A på hver 12V1/2. Har det noen praktisk betydning?

Endret av handir
Lenke til kommentar

2600k @4.7GHz

7970 @ 1300/1800

2 HDDer + 1 SSD

2 stikker RAM

IntelBurnTest på lav prioritet + Furmark fullskjerm trakk 657W fra veggen. Under Combined-testen i 3DMark11 så jeg 396W.

Når en PSU er på 500W, er det fra veggen eller er det DC output som menes?

DC Output, og takk for det.

Hadde vært rimelig håpløst å forholde seg til "620W 87% efficient"

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Tok en test med mitt nye oppsett i dag. Brukte energimåler fra clasohlson.

Systemet består av:

Seasonic Platinum 1000w

Asus P8Z77 V-Pro

Intel i7 3770k

16 Gb Corsair Vengeance DDR3 1600 MHz minne

Asus 560ti directcu top II

Intel 520 120 Gb SSD

3 x standard 3,5" harddisker

Asus Xonar Essence STX

Creative X-fi Champion lydkort

DVD - brenner

3 x Noctua 140 mm vifter, 2 x Noctua 120 mm vifter, 1 x Noctua NF-F12 PWN

Corsair H70 Core

+ en haug av USB- tilkoblende enheter

Systemet idler på rundt 115 - 125 W, i OCCT PSU ligger forbruket på 310 watt. I spill ligger forbruket noe lavere enn sistnevnte.

Ser nå at jeg har anskaffet en litt overkill PSU, men det positive er iallefall at den er helt lydløs i idle. :)

EDIT: Det må nevnes at systemet ikke er overklokket. Man må vel regne med vesentlig økning i strømforbruket ved klokking?

Endret av kaffegruff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...