AnonymDiskusjon Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Før noen begynner å refse meg vil jeg si at jeg er veldig fornøyd med at jeg ikke får det til lenger. Heisann, jeg begynte å røyke på fest som 16-åring. Jeg røykte fra 1-5 sigaretter hver fest jeg var ute på(nesten hver helg) til jeg ble litt over 17. Så ble røyken plutselig ikke "god" lenger. Jeg røykte mange sigaretter men kjente ingenting. Etter noen helger med dette begynte jeg å bli dårlig av å røyke. Jeg ble dårligere og dårligere, og begynte å spy etter to sigaretter. Nå er jeg 18 og når jeg prøver å ta en røyk nå blir jeg skikkelig syk i timevis(har slutta nå da). Dette høres jo egentlig bare bra ut, men jeg er redd det kan ha noe med blodtrykket mitt å gjøre? Eller kanskje noe annet? Hadde satt veldig pris på om noen visste om noe feiler meg eller ikke. Anonym poster: a414315b360b3723e7b5b976bc56ed95 Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Godt tegn på å slutte det. Røyk er disgusting uansett. 4 Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hva mener du med "syk"? Kan du utdype? Lenke til kommentar
Nopros Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg har opplevd noe av det samme, bare med snus. Nå kan jeg ikke se på en snus en gang uten å bli kvalm. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Hva mener du med "syk"? Kan du utdype? Jeg begynner å skjelve, blir helt "borte" psykisk, blir så kvalm at jeg spyr og alt jeg vil er å sove. Anonym poster: a414315b360b3723e7b5b976bc56ed95 Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Hvordan er formen din generelt sett? Ingen andre plager? Endret 8. mai 2012 av WaterMarked Lenke til kommentar
Lolliken Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 (endret) Hva mener du med "syk"? Kan du utdype? Jeg begynner å skjelve, blir helt "borte" psykisk, blir så kvalm at jeg spyr og alt jeg vil er å sove. Anonym poster: a414315b360b3723e7b5b976bc56ed95 Det er et klassisk tegn på nikotin forgiftning, slutt å innta nikotin og det går over. http://www.helsebibl...ftning.4819.cms Større inntak kan gi svimmelhet, forvirring, agitasjon, hodepine og svette, etterfulgt av ukoordinerte bevegelser, sløvhet, koma og kramper. Det vil også kunne oppstå takypné, takykardi og hypertensjon, fulgt av respirasjonsdepresjon, bradykardi og hypotensjon (1-4,11). hypertensjon = Hypertensjon er en tilstand der arterieblodtrykket er høyere enn det normale for pasientens kjønn og alder. Hypertensjon er en av risikofaktorene for hjerneslag, hjerteinfarkt, hjertesvikt, og er en av de fremste årsakene til kronisk nyresvikt. takypné - En tilstand som er veldig lik hyperventilasjon, øker pustefrekvensen din. takykardi - er en tilstand der hjertet slår mye fortere enn det burde, men samtidig pumper blod mindre effektivt enn det burde, inkludert mindre blod og oksygen til hjertet, noe som kan føre til hjerteinfarkt Endret 8. mai 2012 av Lolliken 1 Lenke til kommentar
Lena:)) Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 For meg høres ut som noe slags forgiftningssytomer du kan få når du røyker, altså hjertebank, svimmelhet og kvalme. Når du blir kvalm og svimmel sier kroppen din i fra om at du tilfører noe den i utgangspunktet ikke tåler/liker. det kan også hende at du opplever å reagere ekstra kraftig på giftstoffene i røyk når du er sliten eller ikke har spist på lenge. Lenke til kommentar
Stereotypisk bergenser Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Skal ikke begynne å spekulere på hva det er som gjør at trådstarter opplever disse symptomene, men at det har noe med blodtrykket ditt å gjøre er vel heller lite sannsynlig. Råder deg uansett til å stumpe røyken og bestille en time hos fastlegen. Lolliken, jeg synes du gjør disse begrepene vanskeligere enn de trenger å være. Hypertensjon = høyt blodtrykk Takypné = Rask, overfladisk pust Takykardi = Rask puls Ellers et flott innlegg, +1 fra meg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå