IwwY^^ Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei, jeg har kjøpt ny pc; 2.4ghz 800fsb HT, Asus P4C800 Deluxe HK 1024mb corsair xms3500 9700PRO. Jeg begynner å lese litt i manualen så ser jeg plutselig at det står at Hyper Threading bare er kompitabelt Med windows xp. Er dette sant eller har jeg misforstått det som står i manualen? Synes det virker veldig rart at det ikke er støtte for HyperThreading I f.eks Win2k som jeg har tenkt å bruke... Trenger fakta om dette, hehe! Mvh even Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 stemmer nok at det ikke er HT støtte i 2k... Jeg bruker 2k3 server.. funker som hakka møkk! Lenke til kommentar
opticus Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 win2000 støtter ikke ht. bare fra windows 5.1 (windows xp) og utover det er støtte om jeg ikke tar helt feil, og det pleier jeg ikke gjøre Lenke til kommentar
dp Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 zemtex, hvordan fungerer 2k3 server? støtter versjonen noen spill? Lenke til kommentar
Asbjørn² Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 zemtex, hvordan fungerer 2k3 server? støtter versjonen noen spill? Lurer jeg også på, fekk lyst til å installere det Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Hei, jeg har kjøpt ny pc; 2.4ghz 800fsb HT, Asus P4C800 Deluxe HK 1024mb corsair xms3500 9700PRO. Jeg begynner å lese litt i manualen så ser jeg plutselig at det står at Hyper Threading bare er kompitabelt Med windows xp. Er dette sant eller har jeg misforstått det som står i manualen? Synes det virker veldig rart at det ikke er støtte for HyperThreading I f.eks Win2k som jeg har tenkt å bruke... Trenger fakta om dette, hehe! Mvh even Hvorfor synes du det er rart at et OS fra 2000 ikke støtter en teknologi som kom på markedet i 2002/2003? Uansett, it ain't all that. CPU'n funker som ****** på win2k, men blir oppfattet som 2, ikke 1 cpu. WinXP støtter oxo HT. Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 27. august 2003 Del Skrevet 27. august 2003 Windows 2000 "ser" en P4 med HT som to selvstendige CPUer med hver sitt sett av resurser som cache osv. Og behandler da P4'n samme som den behandler virkelige SMP systemer. Dette blir da selvfølgelig ikke like effektivt som å behandle CPUen som det den virkelig er; nemlig kapabel til å behandle to tråder samtidig. Det er kun WinXP og nyere som har støtte for SMT(SymetricMultiThreading) som HT er. Sagt kort; HT funker med Win2000... på en måte. Men skal du ha full utnyttelse av HT, må du opp på WinXP. Lenke til kommentar
IwwY^^ Skrevet 27. august 2003 Forfatter Del Skrevet 27. august 2003 Hei, jeg har kjøpt ny pc; 2.4ghz 800fsb HT, Asus P4C800 Deluxe HK 1024mb corsair xms3500 9700PRO. Jeg begynner å lese litt i manualen så ser jeg plutselig at det står at Hyper Threading bare er kompitabelt Med windows xp. Er dette sant eller har jeg misforstått det som står i manualen? Synes det virker veldig rart at det ikke er støtte for HyperThreading I f.eks Win2k som jeg har tenkt å bruke... Trenger fakta om dette, hehe! Mvh even Hvorfor synes du det er rart at et OS fra 2000 ikke støtter en teknologi som kom på markedet i 2002/2003? Uansett, it ain't all that. CPU'n funker som kjøss på win2k, men blir oppfattet som 2, ikke 1 cpu. WinXP støtter oxo HT. Hehe, hørte at noen hadde laget en slags revisjon av win2k som skal støtte HT helt bra, men jeg vet ikke hvem eller om det er noen i det hele tatt som har laget den.. Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det kommer ikke noen 'patch' for Windows 2000 desverre, dersom du ikke allerede har gjort det er dette en god anledning til å migrere til Windows XP Lenke til kommentar
Sfinx Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 stemmer nok at det ikke er HT støtte i 2k... Jeg bruker 2k3 server.. funker som hakka møkk! Greit nok.. men win2k3 til privat bruk? Det er jo restrictions på absolutt alt der da.. Skal man bare spille osv.. og er opptatt av HT.. noe som er kjekt.. så legg inn XP.. Win2k3 er bra OS .. men mest for den professionelle brukeren.. og til større arbeidsoppgaver.. ingen gamers OS.. :-? Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Det er ikke noen bakdeler ved Win2k3 server som WS/gamer OS. Der er 4 ting man må gjøre: aktivere lyd, aktivere maskinvare aksellerasjon, skru av shut-down tracer og sku av internet explorer hardning) men alt det er gjort på 1 min uten en reboot. En nyere directx er jo også kjekt. Dersom man har flust av penger til lisens (eller driter i det) så er det et svært godt (og litt nyere) alternativ til winxp. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 stemmer nok at det ikke er HT støtte i 2k... Jeg bruker 2k3 server.. funker som hakka møkk! Hvor mye koster 2k3 server? Lenke til kommentar
the_lynx Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Husk at HT kun støttes av win xp pro. Eller er det jeg som er helt på jordet nå? Off topic: Hurra! 100 poster! Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 HT støtter av alle utgaver av Windows XP, microsoft anser det ikke som dual så det fungerer fult ut på "singel os" med "singel lisenser" Windows 2003 server koster litt forskjellig utfra hvilken utgave du kjøper. Leter etter pris i prisguiden ved å søke etter "windows server 2003", da får du opp priser og versjoner. Web-utgaven (light, passer for arbeidstasjoner/spillmaskiner) koster fra ca 3000 kroner. CAL pakkene til ca 1500 er bare ekstra bruker lisenser (dersom server'n skal "serve" flere brukere). Microsoft tilbyr også en gratis 180-dagers 'prøve'. http://www.microsoft.com/windowsserver2003...al/evalkit.mspx (download link eller CD i posten) Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Hvordan mekke Windows Server 2003 til et workstation-system egnet for bl.a spilling: http://www.osnews.com/story.php?news_id=3655&page=3 Spill funket glimrende hos meg, men måtte gjøre et par manuelle overstyringer ved installasjon av skjermkortdriver (har et Radeon 9700 Pro AIW). Men skal du installere antivirus-programvare, husk at denne må være en versjon beregnet for servere. Jeg prøvde å legge inn Norton AV 2003, ikke f om den ville installeres... Lenke til kommentar
zemtex Skrevet 28. august 2003 Del Skrevet 28. august 2003 Har ikkje spilt så mye på 2k3 server, men de jeg har prøvd funka fint, dog etter å slå på lyd og 3d osv (som nevt lengre opp)... Bruker Omega versjonen av Ati driverne nå.. funker bra. Spesielt med tanke på ekstra menyene for skjerm. Ati sitt "Control Panel" funker ikke i 2k3, men det gjør Omega sine Eneste som mangler nå (etter min menig) er å bytte ut 2x256ram til 2x512, og WD diskene med 2x WD Raptor. Men det får vente, i allefall til ram-prisene går ned! Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Fatter ikke hvorfor alle skal ha w2k3 som os, det er jo et server os!! Og det er ganske forskjellig fra de andre os fra ms, med tanke på at sikkerhetsnivået er skrudd et par hakk, så fungerer ikke IE før du har satt sikkerhetsnivået ned. IIS støtter ikke ASP som standard, du må aktivere det, pluss alt det andre som ikke er aktivert som standard som du gjerne vil ha på en spillmaskin. Så hva er poenget da? Lenke til kommentar
EviLEddiE Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 Så hva er poenget da? Poenget med dette kan du lese i den artikkelen jeg linket til: Windows Server 2003 er et SINNSYKT raskt operativsystem, merkbart mye kjappere enn WinXP. Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 29. august 2003 Del Skrevet 29. august 2003 2003 Server er verdens kjappeste OS, det er svært stabilt (har faktisk ikke opplevd systemkrasj pga software enda) og det har bedre prosessor/minnestyring enn winxp. EviLEddiE: Bruk Norton Antivirus Corporate Edition, laget for server Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå