Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger hjelp til kjøp av moped

Anbefalte innlegg

hei, jeg skal ta mopedlappen, men jeg an ikke mye om moped/mekking. men jeg lærer fort og kan tenke meg å bytte drev, bytte kabler og jeg har mange som kan hjelpe så litt skruing er ikke noe problem.

men jeg skal ha en moped som går godt og jeg tror je skal sette effektanlegg på, hvor mye har effektanlegg å si for fart/akselerasjon ? og mindre/større drev?

max pris 25.000 :)

skal kjøre mest på asfalt men også litt offroad/skog, bør jeg velge dekk med knaster? hvor mye forskjell er det på veidekk kontra knastedekk?

noen som kan anbefale moped til meg?

svar helst med begrunnelser :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Drev er svært lett å bytte, og kanskje den billigste formen for trim. Selv har jeg tjent opp nesten 20 km/t på å bytte drev.

Effektanlegg kan være mye vanskeligere, noe jeg fikk oppleve. Trangt og jævlig.

Med effektanlegg og annen dreving gjør jeg nå ca. 85 km/t.

Knastedekk på asfalt er forferdelig, så skal du kjøre mest på asfalt, så velg motarddekk.

Selv så har jeg en Gilera SMT 50, og kan anbefale denne. 2012 modellen er innenfor 25.000 kroner, da jeg tror den koster 23.000 kroner, og den er utrolig tøff.

Ellers så kan jeg anbefale Derbi :)

Lenke til kommentar

noen

Derbi Senda DRD PRO 2010, jentekjørt, En plombering er tatt bort og en dyse er skiftet,nesten 8000km.noen småskader på deksler. 20.000kroner.

Rieju mrt 50. 2011 mod, gått ca. 5300 km. Jente kjørt. Følger med piggdekk. Skifta begge tannhjul og kjede.

Pris; 18 000,

rieju pro mrx 50cc

km: 3200 km

kr 15 000.-

Plomberinga e fjerna og større framdrev

for jentete?

hvilken er best ?

Endret av BFF-BattleFieldForever
Lenke til kommentar

Derbien er alt for dyr. At den er jentekjørt er som oftest bare positivt, men den er for dyr. Den koster rundt 24 000 originalt, så å selge den for 20 000 når den er kjørt 8000, og er 2 år gammel, er for dyrt.

Men om du kan prute den ned til en 17-18 000, så ville jeg gått for den.

Rieju MRT 50'en hørtes bra ut. Er så vidt den er kjørt inn, og meget fin pris.

MRX'en er også en meget god pris, men spørs på årsmodell.

Linken du la til med en Rieju MRT Pro var fin. Litt dyr, men lite kjørt, og så veldig pen ut. Synd at en motordel er farget rosa, men det kan du lett lakke selv.

Lenke til kommentar

Derbien er alt for dyr. At den er jentekjørt er som oftest bare positivt, men den er for dyr. Den koster rundt 24 000 originalt, så å selge den for 20 000 når den er kjørt 8000, og er 2 år gammel, er for dyrt.

Men om du kan prute den ned til en 17-18 000, så ville jeg gått for den.

Rieju MRT 50'en hørtes bra ut. Er så vidt den er kjørt inn, og meget fin pris.

MRX'en er også en meget god pris, men spørs på årsmodell.

Linken du la til med en Rieju MRT Pro var fin. Litt dyr, men lite kjørt, og så veldig pen ut. Synd at en motordel er farget rosa, men det kan du lett lakke selv.

ville du gått for derbien hvis den hadde vert billigere? kjenner eieren litt ;)

er det tungt og ta ut delen som er rosa og er det en del som kan/bør lakkes?

Endret av BFF-BattleFieldForever
Lenke til kommentar

Den kan nok være litt slit å få ut, ja. Som du ser på bildet er det trangt, og det er en del ledninger som er koblet til.

Så lenge du dekker til koblingene hvor kablene går inn, kan du fint lakke den. Kanskje du kan få hjelp av eieren?

Det står jo også i annonsen at den har småskader på deksler. Dette er absolutt noe du kan klage på, og dra ned prisen.

Ville gått for den om du hadde fått ned prisen, ja.

Har forresten tatt veldig feil av prisen på Derbien. 2012 modellen koster ny 35 000 kroner, så kan hende prisen ikke er så gal allikevel. Men det er verdt et forsøk å prute :)

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

kjøp dette http://www.finn.no/f...nnkode=34404420

jeg har en sånn selv og den gjør 90kmh på max turtall og går nesten aldri under 50 i oppoverbakker. det eneste jeg har gjordt med min er at jeg har tatt plomberinga og bytta dyse.

vist du vil ha noe annet, så bør du uansett gå for noe med am6 motor da deler er myyyyeee lettere og finne.

og til han høyere oppe hær, jeg har cross dekk og det eneste 'problemet' jeg opplever er at ved ca 80kmh så rister det litt, men det er ikke noe som jeg bryr meg om.

effekt annlegg er over rated.

Endret av supercz
Lenke til kommentar

jeg bor i finmark ;) litt langt unna :/ er ytelsen lik i derbien og rieju en ?

for svarte faen, IKKE KJØP RIEJU! makan til dritt skal du lete lenge etter.. rieju er moped verdens Lorcin...

cpi'en yter som faen, vet ikke helt hva jeg kan si, utenom at den går bra, er billig og kjøre med, samt ser kul ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...