Ebicross Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hei. Eg har nettop fått en ny prossesor og siden den er "Unlocked" og klar for å overklokkes tenkte eg at eg ville prøve meg på dette. Hovudkortet mitt er Gigabyte Ga-z77x-D3h og Prossesorkjøleren er en Cooler master hyper evo 212. Eg er helt ny på dette området så eg trenger noen tips. Det eg trenger å vite er: 1. Korleis går eg fram. 2. Cirka det eg kan klokke prossesoren til med gode temperaturer (Eg vet at det er mange faktorer som inngår for å avgjøre kor godt den klokker men hvis eg kunne fått en gjennomsnittlig temperatur hadde det vert fint) 3. Andre nødvendige ting eg bør vite eller tips og triks -Ebicross Lenke til kommentar
War Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Det her er på mitt hovedkort, men det er nok 99% likt. Under AI Tweaker: 1. Sette AI Overclock Tuner til Manual 2. Sette BCLK til 100 3. Load line calibration til ultra high 4. Justere Vcore til ønsket verdi (1,35 på 2600K) Under Advanced/CPU configuration: 1. Sette CPU ratio til ønsket verdi (45=4.5GHz) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå