Gå til innhold

Treningsprogram (nybegynner med ryggproblem)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jeg noen fan av lavkarbo-dietter, fordi hvis man skal trene så MÅ man ha karbohydrater for å ha nok energi til å trene, og til å restituere etter trening.

Når det gjelder treningsøvelser, så er det klinkende klart at du trenger å trene kjernemuskulaturen. Det er generelt sett muskulaturen som gjør at du holder deg stående, gående og balansert. Dette inkluderer mage og rygg, men også mye annet som er helt nødvendig.

Et treningsprogram der du kun trener mage og rygg er et halvveis og ganske dårlig treningsprogram, slik jeg ser det.

Jeg vil la andre ildsjeler komme med det mer spesifikke, men jeg kan nevne de øvelsene jeg bruker for å trene mage og rygg i større sammenheng. Merk også at alle disse øvelsene kan googles hvis du er ute etter å se hvordan de utføres skikkelig, så jeg skriver dem på engelsk :)

Bicycle Curls - En generelt godt dekkende mageøvelse som dekker det aller meste av magemuskulatur

Leg Lifts - Dette gjør jeg for å få litt ekstra trening på den nedre delen av magemusklene, da jeg føler at de ikke dekkes 100% av bicycles

Crunches - Må ikke forveksles med situps. Jeg legger ved en video nederst som viser øvelsen slik at det ikke blir noen forvirring ;)

Plank - Denne er veldig populær da den trener både mage, rygg og mange andre deler av kroppen fra topp til tå. Den er også veldig lett å utføre riktig.

Her er en video som går gjennom en del slike kjerneøvelser som er ganske lett å komme i gang med. Dette er generelt en veldig informativ video som du burde se tvers gjennom. Mot slutten gås det gjennom en del øvelser som er veldig gode.

http://www.youtube.com/watch?v=BucC6aN1JC8&feature=plcp

Og her er crunch-videoen jeg nevnte.

http://www.youtube.com/watch?v=vSD7FtVAdlM

Jeg vil samtidig ønske deg lykke til med både ryggen, trening generelt, og studiene. Og velkommen til Trondheim skal du være når den tid kommer :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...