Zodihax Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) * Endret 27. juni 2013 av Zodihax Lenke til kommentar
Aleks855 Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Nå er ikke jeg noen fan av lavkarbo-dietter, fordi hvis man skal trene så MÅ man ha karbohydrater for å ha nok energi til å trene, og til å restituere etter trening. Når det gjelder treningsøvelser, så er det klinkende klart at du trenger å trene kjernemuskulaturen. Det er generelt sett muskulaturen som gjør at du holder deg stående, gående og balansert. Dette inkluderer mage og rygg, men også mye annet som er helt nødvendig. Et treningsprogram der du kun trener mage og rygg er et halvveis og ganske dårlig treningsprogram, slik jeg ser det. Jeg vil la andre ildsjeler komme med det mer spesifikke, men jeg kan nevne de øvelsene jeg bruker for å trene mage og rygg i større sammenheng. Merk også at alle disse øvelsene kan googles hvis du er ute etter å se hvordan de utføres skikkelig, så jeg skriver dem på engelsk Bicycle Curls - En generelt godt dekkende mageøvelse som dekker det aller meste av magemuskulatur Leg Lifts - Dette gjør jeg for å få litt ekstra trening på den nedre delen av magemusklene, da jeg føler at de ikke dekkes 100% av bicycles Crunches - Må ikke forveksles med situps. Jeg legger ved en video nederst som viser øvelsen slik at det ikke blir noen forvirring Plank - Denne er veldig populær da den trener både mage, rygg og mange andre deler av kroppen fra topp til tå. Den er også veldig lett å utføre riktig. Her er en video som går gjennom en del slike kjerneøvelser som er ganske lett å komme i gang med. Dette er generelt en veldig informativ video som du burde se tvers gjennom. Mot slutten gås det gjennom en del øvelser som er veldig gode. http://www.youtube.com/watch?v=BucC6aN1JC8&feature=plcp Og her er crunch-videoen jeg nevnte. http://www.youtube.com/watch?v=vSD7FtVAdlM Jeg vil samtidig ønske deg lykke til med både ryggen, trening generelt, og studiene. Og velkommen til Trondheim skal du være når den tid kommer Lenke til kommentar
Zodihax Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 Jeg så for meg et helhetlig treningsprogram ja, bare nevnte at jeg måtte få trent ryggen skikkelig. Takk for forslagene og videoene. Lenke til kommentar
the_last_nick_left Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Hva med å få legen til å gi deg en henvisning til en fysioterapeut som kan sette opp et program tilpasset deg og ryggen din? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå