Gå til innhold

Hvilken medialøsning til bruk av viaplay/Sumo?

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg lurer på hvilken løsning som vil være best til bruk av de nevnte nettjenestene? Jeg er litt "ute" av HTPC verdenen. Jeg bygde meg en stuepc i '08 med bluray osv. Den ble for stor etterhvert og kun brukt til litt film, så jeg solgte den og havnet over på en enkel hjemmekinoløsning fra LG med bluray.

Men nå har det seg at jeg trenger noe å spille av viaplay/Sumo på, det skal kobles via hdmi inn i hjemmekino anlegget mitt. Jeg har ingen bærbarpc til denne bruken. Finnes det noen løsning på dette uten at jeg svir av mange tusen? Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den billigste løsningen på akkurat dette er sannsynligvis en iPod Touch, da både viaplay og sumo har ipod-apps. Usikker på om du får full kvalitet though...

Utenom så tror jeg ikke det er noen selvstendige enheter som støtter dette, og da er det vel en laptop som er den beste løsningen vil jeg tro..

*lese hele posten først Christian... heeele posten...*

Hva med en mini-itx basert htpc?

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Problemet er drm-løsningene som benyttes hos de forskjellige leverandørene.

Jeg har selv sniffet trafikken til Comoyo, og det skal ikke være noe problem å lage en xbmc-plugin for deres api. Men problemet dukker opp i forbindelse med betaling og streaming av videoene.

(Spurte forresten comoyo om jeg fikk lov, og da fikk jeg beskjed om at det var ikke åpent _enda_ fordi de ville "stramme det opp" litt mer først.)

Hvis ikke så kan jo en jailbreaket Apple TV 2 være et alternativ ;)

http://www.padgadget.com/2012/01/01/jailbroken-apple-tv-can-run-full-screen-ipad-apps/

-C-

Endret av ChristianW
Lenke til kommentar

Jailbraking og slikt gidder jeg ikke :p

Satt å surfet/siklet litt på nettbutikkene når jeg kom hjem fra jobb i natt og ble litt interessert i Barebone's, eller rettere sagt Shuttle. Har ram og ssd disk liggende fra før nemlig.

Er dette en grei løsning? Vil gjerne at alt skal stå i stil med resten av tvbenken, og ikke være alt for stort. Og hvor "kraftig" må de være? Det er jo kun streaming fra nett som regel den kommer til å bli brukt på, trenger vel ikke akkurat noen kraftplugg da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...