Gå til innhold

Samsung 830 vs OCZ Agility 3

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en ocz agility 3 120GB og brukt en måned, superfornøyd. Starter windows på 3-4 sekunder etter bios og alt av programmer og loadinger går fort. Ikke merket noe tegn på ustabilitet heller.

Broren min har lyst på ssd, så tenkte å kjøpe meg en ny kanskje, så får han overta OCZen. Hvordan er ytelsene på disse to sammenlignet? Har hørt at sandforce er litt raskere siden samsung har laget alt selv på denne ssden. Vil jeg får merkbart dårligere boot tid av w7 eller åpning av programmer / Loadetider i spill?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samsungen er veien å gå.

Denne er bedre på alt, spesielt med tanke på stabilitet.

Men vil anbefale deg sterkt å se på Intel 520 120GB. Dette sies å være den beste på markedet nå uten å svi lommeboken helt.

Intel sin koster 400kr mer, tror ikke det er verdt oppgraderingen kontra samsung 830. Men blir vel å gå for samsungen da siden den bare koster en tusenlapp nå :) Satser på at jeg ikke merker noe negativ forskjell i boot tiden, fordi den er sinnsykt rask på min pc nå med OCZen :) Har til og med brukt opp all plassen med alt av programmer og spill

Lenke til kommentar

Sats heller på Intel 330 da, koster 1090kr for 120GB. Den er mye mer stabil og har lengre levetid enn noe OCZ klarer å lage. Faktisk raskere også pga. custom firmware til kontrolleren.

Les på nytt, HAR ocz disken som broren min får overta hvis jeg kjøper samsungen. Hvordan er 330 kontra samsung 830 på ytelse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...