RastaXP Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Heisann, har satt i sammen en HTPC med fadern. Det er et Silverstone LC16 kabinett med fjernkontroll og display av typen "iMon". Resten av maskinvaren er et gammelt Asus P5NSLI med C2D E6400, 2GB Ram, 2TB HDD, og ett 7300-grafikk kort, samt en Cooler Master PSU på 700W. Har også Windows 7 64-bit på den. Hadde problemer med at maskinen ikke ville gå i dvale eller stand-by. Så skrudde av Wake on Lan, Mediasharing. og Wake on Mouse. Maskinen ville fortsatt ikke gå i sleep mode. Kjørte så "last_wake" kommandoen i CMD, og fikk opp en USB-enhet som viste seg å være tastaturet. Og med alt det av går maskinen i sleep. Problemet da er at jeg må trykke på kabinettet for å få den på igjen. Kan jeg skru på maskinen fra sleep med fjernkontrollen jeg fikk med kabinettet? Og i såfall hvordan. Jeg har sjekket litt ut på nettet og der snakker en om å flytte jumpere på hovedkortet etc. Men jeg er usikker. Er det noen som har erfaring med dette? Det ideelle ville vært å få maskinen på og av med fjernkontrollen. Takk for svar . Lenke til kommentar
qtek Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Ikke så lett å svare på egentlig, har jo mye å si hvordan maskinen er satt opp til å håndtere disse kommandoene. Men kan generelt si at imon fjernkontroll løsningene ikke spesielt gode. Jeg ville skaffet meg en sånn en i steden: http://www.vendur.no/catalog/product_info.php?products_id=467 eller enda bedre hvis hovedkortet ditt har såkalt CIR header:http://htpc.no/fjernkontroll/140-cir-receiver-m-fjernkontroll.html Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 8. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2012 Fjernkontrollen jeg har virker jo. Det er jo bare at jeg vil vekke maskinen fra sleep med den. Hovedkortet har infrarød leser ja. Kan visst bruke de fleste fjernkontroller (eks xbox kontrolleren, og logitech harmony). Jeg mistenker at IR-mottakeren går i sleep sammen med maskinen og at man derfor ikke kan vekke den. Om man får hovedkortet til å gi strøm i sleep til mottakeren ved å flytte jumpere skal det kanskje gå an, via S3. Men jeg vet ikke om dette fungerer i praksis. Skulle gjerne hørt litt om noen har erfaring med dette. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 9. mai 2012 Del Skrevet 9. mai 2012 I følge manualen til hovedkortet ditt så er det mulig å gjøre det du etterlyser, står om det på side 1-26. Manual Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 10. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 10. mai 2012 Yes, var det jeg tenkte på. Tenker å prøve å flytte på de jumperene. Men lurte litt på om noen der ute hadde erfaring med den salgs. Er det bare å flytte på jumperen. Sette på "Wake on S3" i BIOS og kjøre på? Lenke til kommentar
qtek Skrevet 10. mai 2012 Del Skrevet 10. mai 2012 Det skulle ikke være verre enn det, så lenge alle komponentene involvert spiller på lag med hverandre. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 14. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 14. mai 2012 Hmm, får ikke til det her. Jumperne stod allerede i riktig posisjon. Har googlet litt mer om saken, men hva jeg enn gjør får jeg den ikke på. Virker som iMon kontrollen kommer opp som en HID-device (som om den var en mus) i device manager, men om jeg velger Wake på den så går ikke maskinen i sleep. Lenke til kommentar
qtek Skrevet 14. mai 2012 Del Skrevet 14. mai 2012 Da kommer jeg litt tilbake til det jeg nevnte tidligere at Imon systemet ikke er det beste på samspill med resten av systemet. Hadde selv et kabinettt med Imon fjernkontroll og fikk heller aldri de forskjellige funksjonene til å fungere som de skulle. Har du sjekket at du virkelig har strøm i USB kontaktene når maskinen går i dvale Det er jo en forutsetning for at dette skal virke. Det kan jo også være slik at det er kun eller to USB som får spenning med denne innstillingen, mulig det står noe om det i manualen til hovedkortet ditt. Har du prøvd å koble Imon kontrolleren til en annen USB kontakt? Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 15. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 15. mai 2012 Skal sjekke det ut. Tror den er koblet på direkte på motherboardet på en kontakt som kan gi spenning, men må nok se nærmere. Takk for hjelpen så langt. Om det ikke går er det kanskje like greit å skaffe seg en sånn Microsoft-fjernkontroll med mottaker. Har inntrykk av at de er mer medgjørlig enn iMon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå