Gå til innhold

BK: ... det swinger!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et velkomponert bilde og god eksponering i det harde lyset, Roy :)

Her skaper lyset store kontraster og kanskje er dette derfor et ypperlig sort/hvitt-motiv, men jeg liker også fargene - som framstår som gode.

Litt synd at det ble noe ovenfra og ned mellom deg og gatemusikeren da jeg tror det ville blitt enda bedre om du kunne kommet deg lavere med kamera.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte først at dette var litt ovenfra og ned, og litt mye luft i toppen. Men etter å ha kikket litt på det noen ganger så synes jeg at det er det som gjør bildet både bra og til noe eget.

At bildet er litt ovenfra og ned gjør mannen liten i forhold til omgivelsene. At det er luft over gjør han liten.

Samtidig er mannen så stor at akkurat det gjør det hele så spennende, får meg til å stoppe opp å kikke, bli nysgjerrig! Uten stor mann tror jeg ikke det hadde fungert så godt. Og så tror jeg ville lagt på en av Akams grå bakgrunnsfarger.. Jeg synes det var veldig flott, men jeg er bare en amatør, og ser kun det mitt enkle hjerte ser :)

Endret av Jentungen 1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For meg så vokser bildet for hver gang jeg ser på det! Liker det bedre og bedre :) KUnne fint hatt det på veggen :) Har ikke nevnt det med de flotte linjene som går videre på høyre side. Viser at han står på et gatehjørne hvor folk går forbi.

Er det tatt på kyrsset mellom Karl Johan og Lille Grensen ?

Det hadde vært artig å høre dine egne vurderinger :)

Og så har jeg lyst til å oppfordre deg til å kommentere litt bilder du og! Det er mange her som fortjener kommentarer, som ikke får en eneste en. Alle legger jo ut av en grunn :) En lærer litt av å kommentere og :) Du har sikkert mye å gi :)

Endret av Jentungen 1
Lenke til kommentar

For meg så vokser bildet for hver gang jeg ser på det! Liker det bedre og bedre :) KUnne fint hatt det på veggen :) Har ikke nevnt det med de flotte linjene som går videre på høyre side. Viser at han står på et gatehjørne hvor folk går forbi.

Og så har jeg lyst til å oppfordre deg til å kommentere litt bilder du og! Det er mange her som fortjener kommentarer, som ikke får en eneste en. Alle legger jo ut av en grunn :) En lærer litt av å kommentere og :) Du har sikkert mye å gi :)

Hei Jentungen 1 :eek: :eek: :eek:

Dette var noen flotte ord du har skrevet her om mitt bilde - og ikke minst om meg - blir helt rørt.

Bildet er helt riktig tatt på hjørnet Karl Johan og Lille grensen - du er sikkert rimelig kjent i Oslo ettersom du tok det.

Min mening om bildet: Jeg synes det forsåvidt er ok, det eneste jeg i ettertid kunne gjort var å rette opp linjene litt, men den gang ei. Jeg hadde en versjon hvor det var atskillig mere over musikeren og hvor gateskiltet til Karl Johans gate kom med øverst til venstre som en motvekt til kurven til pengene som står foran han. Eksponeringsmessig synes jeg det blir meget bra - har nå i den senere tid tatt en del bilder med Auto-Iso og blenderprioritet og synes det funger veldig bra.

Jeg skal ta meg selv i nakkeskinnet å komme skikkelig i gang med å kommentere bilder her igjen, men det er ganske mange som ikke engang gidder å kommentere noen ting - og jeg tror nemlig grunnen er at vi fremdeles har det poengsystemet (terningkast) - ser for meg ut som om det er så veldig enkelt å bare trykke påen liten terning i stedet for å skrive noen ord, men som sagt - JEG skal ihvertfall ta meg sammen.

RAK-foto :eek:

Lenke til kommentar

Et velkomponert bilde og god eksponering i det harde lyset, Roy :)

Her skaper lyset store kontraster og kanskje er dette derfor et ypperlig sort/hvitt-motiv, men jeg liker også fargene - som framstår som gode.

Litt synd at det ble noe ovenfra og ned mellom deg og gatemusikeren da jeg tror det ville blitt enda bedre om du kunne kommet deg lavere med kamera.

Hei og takk for kommentaren din her

Synes egentlig ikke det er «ovenfra og ned»-bilde - og det er fordi jeg står oppreist i samme høyde som han, men, men.

RAK-foto

Lenke til kommentar

Hei Jentungen 1 :eek: :eek: :eek:

Dette var noen flotte ord du har skrevet her om mitt bilde - og ikke minst om meg - blir helt rørt.

Bildet er helt riktig tatt på hjørnet Karl Johan og Lille grensen - du er sikkert rimelig kjent i Oslo ettersom du tok det.

Min mening om bildet: Jeg synes det forsåvidt er ok, det eneste jeg i ettertid kunne gjort var å rette opp linjene litt, men den gang ei. Jeg hadde en versjon hvor det var atskillig mere over musikeren og hvor gateskiltet til Karl Johans gate kom med øverst til venstre som en motvekt til kurven til pengene som står foran han. Eksponeringsmessig synes jeg det blir meget bra - har nå i den senere tid tatt en del bilder med Auto-Iso og blenderprioritet og synes det funger veldig bra.

Jeg skal ta meg selv i nakkeskinnet å komme skikkelig i gang med å kommentere bilder her igjen, men det er ganske mange som ikke engang gidder å kommentere noen ting - og jeg tror nemlig grunnen er at vi fremdeles har det poengsystemet (terningkast) - ser for meg ut som om det er så veldig enkelt å bare trykke påen liten terning i stedet for å skrive noen ord, men som sagt - JEG skal ihvertfall ta meg sammen.

RAK-foto :eek:

Nå ble jeg glad og :) Mye interessant du skriver her :) Tror nok mange ikke "tør" å si noe, er vi ikke sikre så lar vi være.. . Har iallefall bestemt meg for at ikke alt i livet skal være så alvorlig - og dette er i allefall ufarlig i forhold til livet selv. Og så mye potensiale til glede og utvikling. Men det er litt sånn at man kan ikke lære å gå uten å risikere å falle litt ..... Litt sånn her, for mange tror jeg.... Og de som kan det har kanskje gått litt lei. Tenker noen ganger at her har jeg lyst til å trykke på en Like-knapp og ferdig. Men jeg er litt motstander av å IKKE TENKE. For mange som skal tenke for oss. Facebook samler tråder fra gud og hvermann og tenker for oss! Avisene tenker for oss, Aftenposten popper opp med neste stykke du skal lese før du er ferdig med det du driver med nå..... Her er det muligheter for å TENKE egne tanker og det er også viktig. Og foto er kreativt og utviklende.

Hvis alle la inn 1-2 kommentarer for hvert bilde de la inn ville det blitt liv :)

Er glad du er på igjen! Lært masse av deg allerede! :)

Ps, jeg er glad i gatemusikanter jeg og :)

Ha en fin kveld! :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...