Astrid E. Saltveit Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 To 1-ere og ingen kommentarer...! Når folk gidder å gi karakteren 1 på et bilde som dette vil jeg anta det har truffet noe...., eller hva skal man tro...? Her presenterer du igjen et bilde som jeg synes treffer noe som gir mening, særlig sett i lys av tittel og tekst. Jeg liker lyset og etterbehandlingen med den svake teksturen du har gitt bildet. Jeg kjenner nok at bildet på et vis kan virke urovekkende og til dels provoserende - i mine øyne er det dette som gjør det interessant. Et bilde som helt klart er plassert i riktig kategori. Fra meg får du en 5-er for dette. 1 Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Dette er dagens bilde på Akam 08/04/2012 og her er redaksjonens kommentarer: Et i utgangspunktet spennende bilde, men jo lenger vi ser på dette bildet jo mer i tvil blir vi om hva vi skal synes om det. Det antyder noe mens noe annet vises helt tydelig, og samtidig ser vi piksellering, uskarphet og kunstig mørke skygger - alt sammen forskjellige effekter som brukes som sensurering av bilder. Bildet heter Ecstacy, og det kan argumenteres med at det henspeiler på at det er i øyeblikkene vi slipper oss løs og lar alle hemninger gå at vi er mest oss selv, men før vi tar det for god fisk er det naturlig å tenke på hvor motivet er hentet fra. Bildet kan se ut som om det er avfotografert fra en skjerm, og da er det naturlig å spørre seg selv i hvilken grad det som foregår på det er ekte eller rent skuespill. Komposisjonsmessig lar vi oss ikke plage av uskarpheten eller dynamikken i fargene, men pikselleringen stjeler litt oppmerksomhet, noe som vi må anta er tilsiktet fra fotografens side. Beskjæringen synes vi er en del for trang på høyre og spesielt venstre side. Bildet blir et lukket rom med for trange vegger. For alt vi vet er det tilsiktet, men magefølelsen vår sier at vi savner en antydning til miljø i bildet. Uskarpheten plager oss som sagt ikke nevneverdig i seg selv, men her er det lagt på en del andre effekter som assosieres med gamle bilder, og det er her det skurrer litt. Det er smurt på for tjukt, og bildet fremstår som litt overarbeidet og kunstig. Det stjeler litt av dybden i bildet, og forsøket på å gjøre bildet mer spennende med disse effektene ender dermed opp med å gjøre det litt mer flatt og grunt enn det hadde trengt å være. En ting er imidlertid hevet over enhver tvil: Bildet engasjerer, og det er nok i alle fall en del av fotografens hensikt med det. Bare der har bildet oppfylt sin misjon, til en viss grad. 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Tja, uten å se på tittelen er dette et bilde av en naken jente som sover. Verken mer eller mindre. Og da syns jeg ikke dette er noe særlig... 1 Lenke til kommentar
rogkas Skrevet 8. mai 2012 Del Skrevet 8. mai 2012 Håper du har snakket med jenta forresten, før du legger dette bildet ut på nettet. Selv om hun er bittelitt vanskelig å identifisere, så vil det nok ikke være umulig for de som kjenner henne... 1 Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 11. mai 2012 Del Skrevet 11. mai 2012 Syntes dette var et ekkelt bilde. Det han prøver å oppnå ifølge teksten hans passer bra, men jeg liker ikke bildet for det om. Skal dog ikke begi meg ut på å stemme karakter da jeg ikke har noen særlig forkjærlighet for kategorien kunst uansett. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg