Gå til innhold

Trenger en gaming PC til maks 6000

Anbefalte innlegg

Hei.

En venn av meg leter etter en PC egnet for gaming til under 6000 kroner. En annen venn av meg anbefalte denne, men ettter å ha googlet litt ser jeg mange skrive at den ikke er for god til gaming. Er dette sant, eller finnes det bedre tilbud for lignende priser. PC-en kommer til å bli brukt nesten ekslusivt til gaming, så vi leter åpenbart etter den som tilbyr best gaming-kvalitet.

PC-en kommer for det beste til å bli brukt til "League of Legends", så anbefal den dere tror kjører det spillet best med topp grafikk og høyest framerate,

Det er ganske få kriterier, men skjermen skal helst være 15.6" eller høyere.

Takk på forhånd :)

Thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Denne har den best mulige spillytelsen innenfor budsjettet ditt. Skjermkort = AMD HD 7690M XT.

Og det er riktig at den som din venn anbefalte er mye svakere til spilling, og kan ikke anbefales som spill-pc i det hele tatt.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Tja, hva med den? Fin maskin det også, men spillytelsen er ikke like bra som på den jeg lenker til. HP'en er den maskinen som har best spillytelse innenfor budsjettet til trådstarter - jeg har ikke uttalt meg om kvalitet ellers. Selv har jeg i noen år hatt en viss skepsis til HP Pavilions byggekvalitet og holdbarhet, men det er en annen sak - og jeg er ikke sikker på at skepsisen er godt begrunnet i forhold til den nyeste generasjonen Pavilion'er heller.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Denne har den best mulige spillytelsen innenfor budsjettet ditt. Skjermkort = AMD HD 7690M XT.

Synest den så veldig grei ut, men er nå også nysgjerrig på hva som tenkes om denne her. Den er på 30% rabatt og ser ut til å ha ganske akseptable specs også. Den mulige nedsiden er at den er produsert av Acer, og jeg har tidligere erfaringer med at de har en tendens til å bli overhetet. Mener du at det er verdt det å betale 1500 mer for PC-en du anbefalte hvis du tar utstyret og risikoen for overheting?

Takk for alle svar forresten :)

Lenke til kommentar

Synest den så veldig grei ut, men er nå også nysgjerrig på hva som tenkes om denne her. Den er på 30% rabatt og ser ut til å ha ganske akseptable specs også. Den mulige nedsiden er at den er produsert av Acer, og jeg har tidligere erfaringer med at de har en tendens til å bli overhetet. Mener du at det er verdt det å betale 1500 mer for PC-en du anbefalte hvis du tar utstyret og risikoen for overheting?

Jeg tror AMD er bedre på "mobile" grafikkkort..

Lenke til kommentar

Du spurte jo først om hvilken laptop som har best spillytelse til budsjettet ditt, og det svarte jeg på ... dersom jeg selv hadde vært på jakt etter en maskin som skal brukes til en del spilling, til max 6 tusen, så ville jeg vel kanskje ha valgt den i Gurre's lenke. Litt svakere skjermkort javel, men ikke så mye at det gjør noe særlig fra eller til. Dessuten får man en firekjerners prosessor. Både Acer og HP Pavilion har en historie som tilsier at man gjerne kan ha en viss skepsis til byggekvalitet, varme og denslags, etter min mening - jeg stoler litt mer på Asus.

Til The_Airborn: AMD er vel ikke bedre til å lage skjermkort til bærbare, bare fordi de leverer best ytelse innenfor akkurat dette budsjettet, og bare for øyeblikket? AMD og Nvidia veklser litt på å ha det absolutt sterkeste skjermkortet, akkurat nå er HD 7970M det sterkeste kortet for bærbare, det kan endre seg når GTX 680M kommer. Dessuten så er mange enige om at Nvidia har bedre driver-support, særlig når det gjelder bærbare skjermkort. Det må også tas med i betraktningen.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...