Phillemon Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Hei! Jeg går i 10ende nå og har søkt meg inn på Salg og service, og jeg lurte på om VGS utdanningen min kan være slik som dette: 1. Året = Salg og service 2. Året = IKT 3. og 4. Året = Lære 5. Året = Påbygg Og blir jeg svartruss etter 2. Året? Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 6. mai 2012 Del Skrevet 6. mai 2012 Du kan fint gjøre det ja, hadde jeg vært deg ville jeg gått påbygg 3. året og deretter gå lærling. Da får du med deg russetiden på vanlig måte slik andre fra ditt årskull gjør det og blir rød eller blåruss. Dette er jo en smaksak såklart. Pluss at det er ikke alle skoler som praktiserer svartrussordningen ettersom det ikke er "ordentlig" russ slik tradisjonen tilsier. Men du kan gjøre det du sier der ja, men som sagt ville jeg personlig gjort det litt annerledes. Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 Rød er vel for de som har tatt generell studiekompetanse? Og det heter vel Service og samferdsel nå. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Russ er for vgs i 3 år og studiekompetanse, og rød er som oftest om du har gått samfunnsfag, de tradisjonelle allmennfagene eller påbygg osv. Blå er ofte økonomi eller så. Men oftest er det bare tilfeldig ut ifra hva skolen har som tradisjon. Service og samferdsel er yrkesfag og har ingenting å gjøre med studiekompetanse, med mindre man tar påbygg 3. året. Endret 7. mai 2012 av Krokanrull Lenke til kommentar
Phillemon Skrevet 7. mai 2012 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2012 Om jeg blir svartruss 2. året kan jegda bli rød/blå russ etter påbygg? Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 7. mai 2012 Del Skrevet 7. mai 2012 (endret) Det er jo idiotisk eller? Russ er jo en one-time thing. Russ 2 ganger er vel litt fail eller? Kanskje bare min mening. Gjør det skikkelig og feire etter 3 år, det blir mest awesome. Endret 7. mai 2012 av Krokanrull Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå